Konstigt ljud ifrån datorn fixat! Eller är det?

Permalänk

Hej hej!

När jag vaknade upp imorse och försökte starta upp min burk så fastnade jag på login, och hade dessutom en hel del med horribla problem att komma in till felsäkert läge. Men efter många om och men så kom jag äntligen in och körde en recovery till ett tidigare datum för att komma förbi denna uppdatering som fick mig att fastna. Men nu när jag väll kommit in till desktop så går allting väldigt långsamt och min burk gör ett konstigt tickande ljud/ en bomb? haha!.
Det är väldigt konstigt för ljudet förekommer inte i felsäkert läge utan det börjar efter att jag kommit in till den normala desktopen.
Någon som vet vad som kan ha hänt!?

Tack på förhand! Är inte super duktig när det gäller datorer och gjorde ett konto här bara för att fråga ^^. Om ni behöver veta något mer så fråga!

Permalänk

Oh juste! Öppnade upp och kollade inuti också. Allting såg fint ut, inga bränder eller explosioner som förekommit xD.

Permalänk

Problemet är fixat:-)

Permalänk
Medlem

Vad va det då?

Visa signatur

Mobo: Msi M-Power Lightning CPU: i7-3770K som kyls av en Antec KÜHLER H2O 920 RAM: Ballistic Elite 1866 16 GB GPU: Msi Gtx 780 Lightning SLI PSU: Be quiet dark power pro 850W Chassi: NZXT Switch 810 - Gunmetal SSD: Samsung 840 Pro Series SSD 128GB HDD 1: WD Caviar Black 1TB HDD 2:WD Caviar Black 2TB HDD 3:WD Green 4TB Skärm: BenQ XL2410T 120Hz Optiska enheter:Samsung DVD±RW brännare, SH-S223C Ljud: Asus Xonar Xense

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Meckley:

Vad va det då?

Förmodligen hårddisken

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk

Tjena!

Igår så fick jag lite problem med min burk efter ett strömavbrott och den började då göra ett tickande ljud ifrån sig samt så var burken väldigt långsam. Ljudet kom dock aldrig i '' safe mode ''. Jag gjorde sedan en disk scan och detta fixade problemet och nu kör datorn som vanligt ( utan tickandet ). Men så gjorde jag en ytkontroll och då stannade den på 48% tror jag det var och gjorde det tickande ljudet igen en liten stund innan den slutade ticka och sedan fortsatte.

Borde jag vara orolig? Är datorn på utgång??? Ljudet lät som om det kom ifrån hårddisken men är inte 100% säker! Öppnade upp och kollade, inget bränt eller något allt ser bra ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kattbjörn:

Tjena!

Igår så fick jag lite problem med min burk efter ett strömavbrott och den började då göra ett tickande ljud ifrån sig samt så var burken väldigt långsam. Ljudet kom dock aldrig i '' safe mode ''. Jag gjorde sedan en disk scan och detta fixade problemet och nu kör datorn som vanligt ( utan tickandet ). Men så gjorde jag en ytkontroll och då stannade den på 48% tror jag det var och gjorde det tickande ljudet igen en liten stund innan den slutade ticka och sedan fortsatte.

Borde jag vara orolig? Är datorn på utgång??? Ljudet lät som om det kom ifrån hårddisken men är inte 100% säker! Öppnade upp och kollade, inget bränt eller något allt ser bra ut.

min barbara hårddisk kan börja ticka så som du beskriver, så jag tror det är Hårddisken

Visa signatur

Datorn: CPU: I7 3770K 4,6GHz , Moderkort:, MSI MPower z77 ATX, RAM: Corsair XMS3 Vengeance (4x4GB) 1866MHz, GPU: GIGABYTE-GTX1070 OC, Chassie: Zalman z9, OS:, Nätagg: XFX 850W, HDD: 640GB WD SSD: Samsung 840 pro

Permalänk
Skrivet av mecke96:

min barbara hårddisk kan börja ticka så som du beskriver, så jag tror det är Hårddisken

Vet du vad det beror på? :/ Den har aldrig gjort så förut. Och när den tickade gick allt väldigt trögt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kattbjörn:

Vet du vad det beror på? :/ Den har aldrig gjort så förut. Och när den tickade gick allt väldigt trögt.

jag tror att det är ström försen som är ner segat. kopplar jag in min extra kabel till min portabla hårddisk så slutar det. tror att Din hårddisk e slut :/

Visa signatur

Datorn: CPU: I7 3770K 4,6GHz , Moderkort:, MSI MPower z77 ATX, RAM: Corsair XMS3 Vengeance (4x4GB) 1866MHz, GPU: GIGABYTE-GTX1070 OC, Chassie: Zalman z9, OS:, Nätagg: XFX 850W, HDD: 640GB WD SSD: Samsung 840 pro

Permalänk
Avstängd

Varför skapar du en ny tråd för? Du har redan en..

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kattbjörn:

Tjena!

Din hårddisk är på väg att dö.

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: AMD Ryzen 7 7800 3XD Kyld av: Cooler Master ML240L Core GPU: MSI GeForce RTX 4080 Super 16GB Ventus 3X OC Chassi: Corsair 4000D Airflow MOBO: Asus TUF Gaming A620-Pro WIFI Nätagg: Gigabyte Ultra Durable 850W V2 PCIe5 SSD: WD Black SN850X 1TB Gen4

Permalänk
Skrivet av DjRaven:

Varför skapar du en ny tråd för? Du har redan en..

Du har rätt, jag borde ha uppdaterat den gamla ist >.< sorry. Men jag undrar bara ifall jag borde vara orolig eller om det nu fixat sig? Om nu hårddisken hålr på att dö så varför slutade det ticka efter scan disk? :o..
Får väll lägga ut lite stålar på en ny då för säkerhets skull :(.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kattbjörn:

Du har rätt, jag borde ha uppdaterat den gamla ist >.< sorry. Men jag undrar bara ifall jag borde vara orolig eller om det nu fixat sig? Om nu hårddisken hålr på att dö så varför slutade det ticka efter scan disk? :o..
Får väll lägga ut lite stålar på en ny då för säkerhets skull :(.

Vi sa "håller" på att dö

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*trådar sammanfogade*

Observera att det är förbjudet att skapa mer än en tråd om samma sak. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Om någon skapar mer än en tråd, trycks andras trådar undan snabbare, vilket blir orättvist. Jag hoppas att du har förståelse för detta. Den här gången har jag sammanfogat dina trådar åt dig, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.