Som Rubriken säger så hade jag tänkt mig att bygga en spelburk för ca 9k som ska kunna spela bf3 på high! Eftersom min gamla dator svek mig efter 6 år på nacken så är det god tid att skaffa mig en ny. Jag skulle vilja ha hjälp med att skrapa ihop lite komponenter + operativsystem för 9000kr.
Jag har gjort en egen kundvagn som jag gärna tar emot kritik om eller gör en ny om den ser helt för jävlig ut^^ https://www.inet.se/kundvagn/visa/1950413/2012-06-24
Vill tillägga att jag tänk behålla min hårddisk och cd-spelare från min förra dator (Inte längre).
Tack på förhand!
Edit: gjorde om hela tråden nästan för att få nya frågor besvarade utan att skapa massa trådar här och där + att jag inte fick så mkt svar.
Jag vet inte, men kan det blir problem att du "bara" har 1 GB RAM på grafikkortet?
Fråga 1: Var har du för hårddisk? Din dator kommer att upplevas som 5 gånger snabbare med en SSD-disk.
Fråga 2: Hur gammal är din CD-läsare? Släng den och köp en enkel DVD-spelare istället, skulle jag gjort.
Fundera på om du kan lägga på någon tusenlapp på någon produkt så att du slipper köpa allt nytt om 1-2 år.
1: Den är lika gammal som datorn själv och dvs det sitter 2st 150GB hårdiskar i burken. Jag kollade upp SSD-diskarna och dem har ju så jäkla låg lagringsförmåga :/ Känns som att man kommer behöva flera nästan. Är 1 GB för lite alltså? Tyckte jag läste någonstans att det fungerar bra med 1 GB men att 1,5GB är det ultimata för t.ex. bf3. Dock så kommer man upp ganska mycket i pris om man ska hitta ett Nvidia kort med mera minne?
Som sagt så är jag ingen expert på detta och har ingen aning om hur man kollar sånt där xD Kunde iaf läsa "Barracuda 7200.7 160 Gbytes" på hårdiskarna som kanske säger er något? Enligt farsan som då köpte datorn så var det en riktig kanondator "då". Sen det där med minnet på grafikkortet... är det verkligen värt att lägga 1000kr till för att istället få 1280MB? Tycker att det låter lite i skillnad men det kanske är mkt i datasammanhang? rätta mig om jag har fel Annars har radeon kort för liknande pris men mera minne om det vore något att satsa på?