Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk

3d skärm hjälp

Hej sweclockers! Jag har precis beställt en ny dator http://cdon.se/hemelektronik/thor_jords_v.2_-_intel_i5-3570k_...
Men nu måste jag ha en skärm också och tycker det verkar coolt med 3d jag har en budget på 1800 kr jag undrar om denna skärmen kommer funka att spela i 3d med eller måste jag köpa nvidia 3d vision kit eller funkar det inte alls ?
http://www.netonnet.se/art/dator/bildskarm/monitor-23-till-24...

Om det nu inte går att få en 3d skärm som jag kan spela på i 3d. Vilka andra skärmar rekomderar ni då för spel såsom lol och diablo 3 i samma prisklass?

Permalänk
Inaktiv

Mankan köra 3D med alla 120+hz skärmar och så följer det med ett par 3D-glasögon.

Kvaliteten på 3Dn varierar dock. Jag har ingen erfarenhet av denna skärm så det kan jag inte hjälpa dig med.

Permalänk
Medlem

Jo det funkar med den skärmen, har 2 kompisar som kör med den och den fungerar verkligen skitbra. 120 hz e nice!
Men själva 3d grejen.. den är ganska meningslös, det är kul o testa men man tröttar direkt. Till film kan det vara trevligt men det är jobbigt när kameran rör sig snabbt och det blir mycket flimmer. Bra skärm för pengarna!

Permalänk

Det är skoj med 3D i vissa spel. men det finns många nackdelar, samt det er olika från person till person, vissa kan bli illamånde efter en tids spelande andra kan få huvudvärk. Är en kul grej men jag är inte så förtjust i det då jag får svidande känsla i ögonen efter nån timmes spelande i Crysis 2. Om du undrar varför jag har 3D kitet så var det för att jag fick med det på köpet av min 120hz skärm

Visa signatur

| Asus ROG STRIX Z370-F | i7 8700K 4.7 GHz |
| 16GB Corsair Vengeance | MSI GTX1080ti Sea Hawk EK |
| FSP Aurum 650W | Samsung 960Pro 512GB |
| Fractal Design Define R5 | Rog Swift PG348Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Mankan köra 3D med alla 120+hz skärmar och så följer det med ett par 3D-glasögon.

Kvaliteten på 3Dn varierar dock. Jag har ingen erfarenhet av denna skärm så det kan jag inte hjälpa dig med.

Det brukar följa med 3D-glasögon till 3D-TV, till datorskärmar måste man köpa till Nvidia 3D Vision, finns säkert några enstaka där dem har egen 3D-funktion.

Dock fanns det ju med till skärmen han kollat på. Hur fungerar det när man inte har Nvidia 3D vision-sändaren?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chamezz:

Det brukar följa med 3D-glasögon till 3D-TV, till datorskärmar måste man köpa till Nvidia 3D Vision, finns säkert några enstaka där dem har egen 3D-funktion.

Dock fanns det ju med till skärmen han kollat på. Hur fungerar det när man inte har Nvidia 3D vision-sändaren?

Jag hade nog ett litet syftningsfel i min text. (Är jäääkligt trött. ) Jag menade bara att det följde med 3D-glasögon till just den skärmen.

På tal om glasögon.. undra om det kommer komma 3D-gunnars. xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Jag hade nog ett litet syftningsfel i min text. (Är jäääkligt trött. ) Jag menade bara att det följde med 3D-glasögon till just den skärmen.

På tal om glasögon.. undra om det kommer komma 3D-gunnars. xD

Jo, jag insåg det också hah :D. Men hur fungerar det utan Nvidia 3D Vision, är det fortfarande stereoskopisk 3D?

Permalänk

Så om jag köper den skärmen kommer jag kunna spela spel i 3d uta nvidia 3d vision kit eller? Jag förstår också,att man kan tröttna på 3d men tycker att det känns som en kul grej bara man kan ju stänga av 3d:n. Jag läste någon stans att man skulle använda dual-dvi men det bara funkade till radeon grafikkort .

Permalänk
Inaktiv

Jag vet inte hur 3Dn för just denna skärmen fungerar. Det kanske är så att själva skärmen gör om bilden till 3D, jag vet inte. Det bästa är om du kontaktar antingen samsung (rekommenderas starkt, deras live-chat är riktigt bra.) eller netonnet för mer information.

MVH

Mattias

Permalänk

Du kan annars kolla på det här Youtube klippet som är bra på att förklara lite om 3D mellan Nvidia och AMD.

Visa signatur

| Asus ROG STRIX Z370-F | i7 8700K 4.7 GHz |
| 16GB Corsair Vengeance | MSI GTX1080ti Sea Hawk EK |
| FSP Aurum 650W | Samsung 960Pro 512GB |
| Fractal Design Define R5 | Rog Swift PG348Q |

Permalänk

Tack för alla snabba svar nu förstår jag att skärmen jag länkade funkar bra för amd grafikkort men jag har ju nvidia så får väll spara lite till och köpa nvidia 3d vision kit och en nvidia 3d certifierad display

Permalänk
Medlem
Skrivet av torsten98:

Tack för alla snabba svar nu förstår jag att skärmen jag länkade funkar bra för amd grafikkort men jag har ju nvidia så får väll spara lite till och köpa nvidia 3d vision kit och en nvidia 3d certifierad display

Den fungerar bra till nvidia också. Kompisen kör med ett nvidia gt545 o det fungerar hyffsat bra.
Dumt o köpa 3d vision kit, Bra pris på den skärmen o brillor o allt.