Ljud i spel men inte windows?

Permalänk
Medlem

Ljud i spel men inte windows?

Har pillat runt med de nya drivrutinerna till mitt xfx radeon 7950 ett bra tag nu, slutligen märkte jag att det iaf kommer ljud i spel och youtube men inte från winamp eller ljud från själva windows.

Allt är rätt konfigurerat med amd som standardenhet. Windows visar att ljud spelas upp (gröna staplar på enheten).

Detta är alltså via HDMI utgången på kortet.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

nu hänger jag inte riktigt med här, menar du att du har inbygda högtalare i skärmen/tv:n eller? har du separata högtalare? lite svårt att hänga med om du inte beskriver lite bättre.

Permalänk
Medlem

Har kopplat från HDMIN på grafikkortet till hemmabion som sedan skickar vidare till tvn. Med 12.4 drivarna funkar det men uppdaterar jag till 12.6 eller 12.7b så slutar det funka i windows, trodde det var dött överlag men verkar bara vara i själva windows.
Provat att koppla direkt till tvn men samma sak även där att ljudet inte finns till.

Dock visar den ju att ljud spelas upp och det är ljud i spelen

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

kan ju vara så att själva catalyst har missat hela den delen i dem senare drivarna om det nu funkade i version 12.4 men har du rca kablar från hemmabion? isåfall kan du ju köpa en 3,5mm till rca kabel från kjell o kompany kostar från 69kr till 199. (beroende på längd). och koppla in i moderkortet så du får ljudet direkt till hemmabion och så kopplar du bilden till tv:n. annars så kan du ju bara installera 12.4 igen och köra på det helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Jo men vill ju kunna köra med nya drivare, spec eftersom 12.4 fuckar ur i webläsaren de gånger som det absolut inte passar.

Jo, men vill ju ha 5.1 ljud vilket jag inte får med de anslutningar till rca (om det är de jag tänker på ) på hemmabion. Har ju ett gammalt ljudkort med optisk utgång på i källaren men det är ju meningen att det ska funka o köra med bara HDMI kabeln från grafikkortet, och eftersom det funkar med 12.4 måste det ju vara nån annan inställning, trodde att ljudet var helt dött i allt efter 12.4 för mig men detta borde ju kunna minska felsökandet något då det funkar i spel och youtube.

Svalde stoltheten o satte in ett äldre ljudkort istället

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö