Få Windows 7 att sluta öppna fönster på TV:n?

Permalänk
Medlem

Få Windows 7 att sluta öppna fönster på TV:n?

Tja, jag har TV:n inkopplad till min dator och ibland väljer Windows 7 att öppna nya fönster på den istället för min huvudskärm. Det är mycket irriterande. TV:n är bara till för videotittande och inget annat. Att spegla bilden är inget alternativ.

Går det att få Windows 7 att sluta göra detta och på något sätt alltid öppna nya fönster på huvudskärmen by default? Det mesta hamnar rätt, men när det blir fel är det ganska struligt att behöva slå på TV:n o.s.v. (händer oftast med Chrome-fönster, kanske för att jag öppnar nya hela tiden).

Permalänk
Rekordmedlem

De flesta program öppnar på den skärm du senast stängde det på, men funkar det inte med win + p för att kontrollera vilken skärm du har igång.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

De flesta program öppnar på den skärm du senast stängde det på, men funkar det inte med win + p för att kontrollera vilken skärm du har igång.

Fast oftast är det när jag öppnar ett nytt fönster (Ctrl+N) eller "drar ut" en tab som det blir fel, trots att alla andra öppnats på skärmen (och inte TV:n).

Win + P kände jag inte till, en nödlösning, men får köra på den tills vidare.

Permalänk
Medlem

Eller WIN + Någon av piltangenterna två-tre gånger så flyttar du fönstret

Då det nya Chrome kommer vara det valda fönstret, kommer två klick på win + vänsterpil lösa det, första flyttar den till vänster sida av tvn, andra flyttar den till nästa skärm, samma sak med högerpil, beroende på vilken sida tvn är på.
Och sen WIN + Uppåtpil kommer maximera fönstret igen

Inte lösningen du letade efter, men hoppas det här hjälper!

Permalänk
Medlem
Skrivet av V1LL33:

Inte lösningen du letade efter, men hoppas det här hjälper!

Du har rätt och det gör det!