Permalänk

Freak design. 2,0

>
>
>
<B/>
Moderkort: Asus P8Z77-V
Processor: Intel i5 3570K O.C @ 4,5Ghz @1,250volt
Grafikkort GigabBite Radeon HD6870 OC 1024MB
Ram Minne: 16GB Crucial bullistix tactical tracer 1600mhz
HDD Samsung SSD EVO 250GB 2,5"
HDD: WD 500GB SATA 6GB/s
HDD: WD 640GB SATA 3GB/s
HDD: Samsung 500GB 3GB/s
Kylning Processor Corsair H100i 30ºc idel / Ca 66ºc max Load (fixet @ 900 rpm )
Kylning 3st fractial design 140mm, 1st Zelman 120mm
Nätaggregat: Corsair HX620 modulärt
</B>

Freak design. 2,0

Permalänk
Medlem

du vet att du intehar 15 grader idle och 23 load, den visar helt fel... men annars ganska Ok bilder

Permalänk

idle temp

full load temp

okey.. min temp låg lite över det jag hade skrivit..

18 idle och max 30 i full load..

men då har jag även temp på 25grader inne..

Permalänk
Medlem

Det är ändå helt omöjligt, det säger ju sig självt. Har du 18° processortemp med 25° i rummet skulle ju processorkykaren värma processorn till rumstemp.
Det är helt enkelt mätfel.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk

okey.. men iaf den ligger bättre till i temp nu änn med original kylfläns och fläckt.

ska byte ut moderkort och processor inom snar framtid.. till i5 2500k och en Asus P8Z68 DELUXE GEN3

då blir det andra siffror igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag.com:

Det är ändå helt omöjligt, det säger ju sig självt. Har du 18° processortemp med 25° i rummet skulle ju processorkykaren värma processorn till rumstemp.
Det är helt enkelt mätfel.

De är helt enkelt Speedfan/Coretemp Till TS dra ner HWMonitor så ska du se att du får mer realistiska värden, f.ö så skulle jag nog letat efter ett ATX mobo med ett märke på blocket med AM3/AM3+ sockel och försökt låsa upp den sista kärnan så har du ju en processor som håller ett tag

Permalänk
Skrivet av wille61:

De är helt enkelt Speedfan/Coretemp Till TS dra ner HWMonitor så ska du se att du får mer realistiska värden, f.ö så skulle jag nog letat efter ett ATX mobo med ett märke på blocket med AM3/AM3+ sockel och försökt låsa upp den sista kärnan så har du ju en processor som håller ett tag

nu kommer jag på vf jag inte hade CPUIP HwMonitor... den gör att hela datorn slutar upp o svara och den låser allt..

jag har tittat lite grann på det om att låsa upp den sista kärnen man jag har inte hittat något om just min 8550 processor går att låsa upp.

kan du ev hjälpa mig, är smått ring rosting och vet inte exakt hur ja ska gå till väga..

Permalänk
Medlem
Skrivet av limpan0239:

nu kommer jag på vf jag inte hade CPUIP HwMonitor... den gör att hela datorn slutar upp o svara och den låser allt..

jag har tittat lite grann på det om att låsa upp den sista kärnen man jag har inte hittat något om just min 8550 processor går att låsa upp.

kan du ev hjälpa mig, är smått ring rosting och vet inte exakt hur ja ska gå till väga..

Har för mig att PII CPU:erna gick att låsa upp om dom hade 2 eller 3 kärnor vissa exemplar iaf, Sen behöver man ju bara ett moderkort till de också Googla lite så ska du nog se att du hittar något

Permalänk

Snyggt! Har också funderat lite på att uppgradera min HPdator på ett liknande sätt, var det "bara att byta" eller fanns det grejer som behövde göras om?

Permalänk
Skrivet av Sweet_Shadow:

Snyggt! Har också funderat lite på att uppgradera min HPdator på ett liknande sätt, var det "bara att byta" eller fanns det grejer som behövde göras om?

hej sorry har inte varit inne på¨ett tag..

men ja det är bara att flytta över alla delar hur enkelt som helst

Permalänk
Skrivet av limpan0239:

hej sorry har inte varit inne på¨ett tag..

men ja det är bara att flytta över alla delar hur enkelt som helst

Okej, låter kanon!
Svar innan jul uppskattas då man kan planera lite hur man spenderar julklappspengarna!
Tack för svar!