Google Sketchup 8 pro , Nybörjar guide

Permalänk
Avstängd

Google Sketchup 8 pro , Nybörjar guide

Google Sketchup 8 pro Nybörjar guide. En väldigt simpel video. som iaf visar de "viktigaste" verktygen i sketchup o.s.v kanske inte bästa kvaliten på videon , testade något gratis program.

http://www.youtube.com/watch?v=qVutMbRFmwk

skriv gärna om ni vill ha en mer avancerad video. som går djupare in i google sketchup,

Google sketchup är en bra start om man vill testa på 3d program,
innan man går över till 3ds-max / maya / c4d o.s.v

edit: en på swec la märke till att videon va 13:37 lång haha det va absolut inte planerat
edit : vill tacka alla som lagt en röst trotts den dåliga kvaliten på klippet. men de kommer komma fler men då med bra kvalite . utan musik
Skriv gärna om ni har några funderingar. ...
Mvh flammsig

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem

Skippa den där J**la musiken alla ska ha med när det ska läggas upp videos.(Slog av videon efter 30 sek)
Lägg dit dina egna kommentarer till vad, hur och varför du gör det så man kan följa.
Sedan måste du fixa bättre kvalité på Videon, alldeles suddig.
5+ dock för initiativet, behövs en tutorial på (Talad) svenska för sketchup, och gärna på gratisversionen om du har möjlighet.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rogga67:

Skippa den där J**la musiken alla ska ha med när det ska läggas upp videos.(Slog av videon efter 30 sek)
Lägg dit dina egna kommentarer till vad, hur och varför du gör det så man kan följa.
5+ dock för initiativet, behövs en tutorial på (Talad) svenska för sketchup, och gärna på gratisversionen om du har möjlighet.

Tack för att du ger kritik!
tror det står lite på youtube länken.

Men om folk blir intreserade så kmr ja fixa ett bra program och skippa musik och använda microfonen. o.s.v
tyvärr fick de bli enbart musik denna gång.

ang det du skrev om gratisversionen, så finns sketchup 8 som gratis i 30dagar elr vad det är

samma lika.

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,

Permalänk
Entusiast

Altså, en texttoturial i videoformat.... Finns det någon sämre metod att göra toturials på? Möjligt vis en texttoturial utan bilder.

Gör en där du snackar istället, för ämnet är mycket välkommet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blargmode:

Altså, en texttoturial i videoformat.... Finns det någon sämre metod att göra toturials på? Möjligt vis en texttoturial utan bilder.

Gör en där du snackar istället, för ämnet är mycket välkommet

tack. som jag skrev till den andra så kommer det komma. för jag hade ett skit program att spela in med.
men får jag några som trycker på gilla så kommer de absolut att komma med bra kvalite ! och med (tal)

Mvh flammsig

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av flammsig:

tack. som jag skrev till den andra så kommer det komma. för jag hade ett skit program att spela in med.
men får jag några som trycker på gilla så kommer de absolut att komma med bra kvalite ! och med (tal)

Mvh flammsig

Fel ordning min vän.

Gör en bra video först så kommer du nog få många som trycker på Gilla knappen, knappast som den ser ut nu.
Gör du om videon så kommer i allafall jag trycka på gilla

Visa signatur

#positive thinking

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rogga67:

Fel ordning min vän.

Gör en bra video först så kommer du nog få många som trycker på Gilla knappen, knappast som den ser ut nu.
Gör du om videon så kommer i allafall jag trycka på gilla

Ok. får se om de blir i morgon

Mvh flammsig

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rogga67:

Istället för att klandra ner på videon som faktiskt var riktigt bra, så tycker jag att du kan stänga av ljudet på klippet, öppna en ny flik och sätta på valfri musik.

Problem solved.

Visa signatur

Corsair 500R // ASRock Z68 Extreme3 GEN 3 // GTX 580 3gb SLi // i5 2500k // 120gb SSD // 8gb 1600 mhz VENGEANCE // Corsair H60 // XFX Core Edition 850W 80+ Bronze

Permalänk
Avstängd

Haha sparkzzy tack för att du gillar den. men ja förstår vad dom menar. blev så less på det där programet jag hade så ja orkade inte hålla på o böka nå mer. men i morrn ska ja fixa ett program med bra kvalite och använda micken

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av flammsig:

Haha sparkzzy tack för att du gillar den. men ja förstår vad dom menar. blev så less på det där programet jag hade så ja orkade inte hålla på o böka nå mer. men i morrn ska ja fixa ett program med bra kvalite och använda micken

Låter skitbra, ser fram emot den nya toturialen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparkzzy:

Istället för att klandra ner på videon som faktiskt var riktigt bra, så tycker jag att du kan stänga av ljudet på klippet, öppna en ny flik och sätta på valfri musik.

Problem solved.

du missade tydligen alldeles vad jag skrev.
Jag tycker om musik
Men inte i en tutorial som helst ska ha steg för steg med berättar röst (enligt mig) Idén är god med videon men både kvalite´ och utförande behöver förbättras.
Antar att denna videon är gjord för att delta i SWEC´s tävling, och jag menar att han kommer få fler "Gilla" om han gör om videon.

Visa signatur

#positive thinking

Permalänk
Medlem

Trevligt flammsig!

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blargmode:

Låter skitbra, ser fram emot den nya toturialen

absolut. inga problem, intresset verkar ju finnas, så vrf inte

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av warh0g:

Trevligt flammsig!

Tack och bock.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rogga67:

Jag tycker om musik
Men inte i en tutorial som helst ska ha steg för steg med berättar röst (enligt mig) Idén är god med videon men både kvalite´ och utförande behöver förbättras.
Antar att denna videon är gjord för att delta i SWEC´s tävling, och jag menar att han kommer få fler "Gilla" om han gör om videon.

helt rätt. ja gjorde den för att jag såg tävlingen. men inte enbart för det. jag har alltid velat göra guider på olika ämnen

*SKETCHUP
*C4D
*Hur man installerar ssd och optimerar utrymmet . sänkning av växlingsfil. slleeep läge o.s.v
*Hur man lägger in fxaaa mod till bf3. och ställa in dom bästa inställningarna o.s.v

Jaa allt mellan himmel och gjord. och denna tävlingen gjorde att man fick lite fart
så mer guider kommer de garanterat bli efter swec tävlingen också .

Mvh flammsig

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av flammsig:

helt rätt. ja gjorde den för att jag såg tävlingen. men inte enbart för det. jag har alltid velat göra guider på olika ämnen

*SKETCHUP
*C4D
*Hur man installerar ssd och optimerar utrymmet . sänkning av växlingsfil. slleeep läge o.s.v
*Hur man lägger in fxaaa mod till bf3. och ställa in dom bästa inställningarna o.s.v

Jaa allt mellan himmel och gjord. och denna tävlingen gjorde att man fick lite fart
så mer guider kommer de garanterat bli efter swec tävlingen också .

Mvh flammsig

Skitbra Initiativ

Jobba på.

Visa signatur

#positive thinking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rogga67:

Jag tycker om musik

som jag förstod det så stängde du av videon efter 30 sekunder pga musiken, eller har jag tolkat det helt fel?

Visa signatur

Corsair 500R // ASRock Z68 Extreme3 GEN 3 // GTX 580 3gb SLi // i5 2500k // 120gb SSD // 8gb 1600 mhz VENGEANCE // Corsair H60 // XFX Core Edition 850W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparkzzy:

som jag förstod det så stängde du av videon efter 30 sekunder pga musiken, eller har jag tolkat det helt fel?

Japp alldeles riktigt, men inte pågrund av hans artist eller låtval.
Utan att han valde att förstöra sin goda idé med musik+ att bilden var suddig och det saknas speaker röst. det passar inte (enligt mig då) i denna sorts video att ha musik.

Visa signatur

#positive thinking

Permalänk

Ganska fint att videon är 13:37 lång

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk

Ser framimot en trevlig sketchup guide

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av filipcombat:

Ser framimot en trevlig sketchup guide

Jajjemen och de ska ni få. ni får gärna komma med något förslag på vad jag ska visa. tex
*chassi
*skrivbord
*o.s.v

men alltid kul om någon kommer med något förslag
inte ofta ja använder sketchup nu. men ja tänkte att guiden skulle handla om det pga enkelheten. så man kan få flera
att bli intreserad av att hålla på med 3d.

Skrivet av lillen99:

Ganska fint att videon är 13:37 lång

ja de va lite knepigt.
Mvh: Eric

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av flammsig:

Jajjemen och de ska ni få. ni får gärna komma med något förslag på vad jag ska visa. tex
*chassi
*skrivbord
*o.s.v

men alltid kul om någon kommer med något förslag
inte ofta ja använder sketchup nu. men ja tänkte att guiden skulle handla om det pga enkelheten. så man kan få flera
att bli intreserad av att hålla på med 3d.

Jag hade tänkt mig att göra en kylplatta i trä med en bitfenix 230mm fläkt till min laptop Sedan ha en reglage mellan 3-5-12volt

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av filipcombat:

Jag hade tänkt mig att göra en kylplatta i trä med en bitfenix 230mm fläkt till min laptop Sedan ha en reglage mellan 3-5-12volt

de löser vi har du några mått?

Visa signatur

Permalänk
Musikälskare

Ta bort musiken och lägg till språk-kommenterarer så blir det nog bra

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flashen:

Ta bort musiken och lägg till språk-kommenterarer så blir det nog bra

hehe ska göra en ny video med (tal)

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av flammsig:

de löser vi har du några mått?

Okej! Schyst Är inge bra på sådant så det är i fria händer till dig Kanske iaf över 25cm bred för fläkten är ju 230mm

Visa signatur