Permalänk
Medlem

Liquid Black&White

Planering för nytt bygge! Har alltid viljat ha en vattenkyld. Så varför inte försöka följa ett tema. Har alltid fäst mig vid svart och vitt, så blir att hålla mig till dessa bara.

Chassit blev en Switch 810 white, då det är perfekt för 360/120 radiator.
Vilken hårdvara det kommer bli, är inte bestämt än, men med stor sannolikhet kommer det bli 670 SLI med 3770k och 16gb ram.
Ett bord på Ikea eller annat, kommer att köpas för att få plats med tre skärmar. Tar gärna emot åsikter angående ett passande bord, men har ifall tänkt mig ett svart.

Går det som planerat, kommer bygget vara klart om 2-3 månader, beroende på inkomster.

Första leveransen, med 5st Enermax Cluster-fläktar, som kommer främst vara till radiatorerna, men också stå för intake. Hittade inte någon vit Brännare, så fick bli näst-bästa. Tänkte först att måla den vit, men som tur är, kom Switch 810 med en panel.

Tre Enermax på topp, som är kopplade till Kaze master Flat fläktkontroller. Då fläktkontrollern bara har för fyra fläktar, kommer denna bara att styra RPM för de som sitter på radiatorer.

Nästa leverans av Slangar och Fittings, förväntas vara framme 06/10 eller 06/11

Permalänk
Medlem

Dags för en uppdatering.

Senaste beställningen

Det blev trångt, men gick förvånandsvärt bra. Fick borra nya hål till Reservoaren och pumpen för att få upp den så högt, som är lite knepigt med en kass kopia av en dremel..

Blev lite förvånad hur varma dessa blev under belastning, men löste det med att öka luftflödet.

Installerade ett tv-kort då jag inte har plats för en tv på rummet längre. Så blir Llte av allt-i-ett-dator.

Modifierar Både taklucka och frontpanelsluckan för att öka luftflödet och ändra den för att få bättre estetiskt. Det som fattas till detta är Mesh-galler, som jag försöker beställa ifrån Amerika just nu, som kommer att lackeras svart.

Denna är inte helt klar än.

Installerade allt och har läcktestat systemet. Just nu är datorn igång, dock med 2st 460 1gb, som kommer bytas ut mot två 670 4gb med vattenblock.

Om någon vet ett lättare sätt att få tag på mesh på ett simplare sätt, så är jag tacksam.

Det som fattas just nu är att beställa grafikkort, tillhörande block, försöka få tag på Paracord, göra klart framlucka och sätta galler. Samt beställa 3st skärmar, tangentbord/mus och headset.

Har fått tag på Plastskivor för att göra egengjord backplate till grafikkorten, som kommer vara vita.

3750k @ 4.1Ghz
16gb Vengeance lp
Z77 Sabertooth
2TB Barracuda
samsung 830 128gb
Laing D5 och mycket mer.

Permalänk
Medlem

Kommer nog bli snyggt!
Här finns paracord; http://www.knivbutik.se/19-paracord-fallskarmslina

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

ser bra ut, men kan bli bättre, ta bilder utan flash och använd en lampa istället för flash
sexiga fläktar måste jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

ser bra ut, men kan bli bättre, ta bilder utan flash och använd en lampa istället för flash
sexiga fläktar måste jag

Mjo, Håller med, kommer försöka ta bättre bilder när solen tittar in, då lampan i rummet är helt värdelös. Slutbilderna kommer att förhoppningsvis bli bättre. Inte så lätt att ta bra bilder med en mobil :c

Permalänk
Medlem

Frontlucka uppdatering

Blev faktiskt bra, dock behöver jag nu få tag på honeycomb-galler eller modders mesh, som verkar vara ganska svårt att hitta.

Permalänk
Medlem

Fick nog med att leta efter passande galler, så tog tag i cykeln och köpte grillnät till bilar på Biltema. Det är lite för glest men får vara, måste dock färga insidan av framluckan svart så det blir bättre.