Permalänk

Datorkomponenter du borde undvika

Hej alla på Sweclockers, tycker att vi borde göra en samling av datorkomponenter som borde undvikas att köpa, jag kan börja med att lägga till några (OBS utdaterad komponenter ska också nämnas eftersom det finns en stor andra hands marknad.) Tycker att vi borde hålla detta konstant uppdaterad.

Måste Undvikas:
- Ace of Swedens nätaggregat
- Hentol nätaggregat (såg precis på sweclockers nyheter)

Bör Undvikas:
- Corsair Cx seriens nätaggregat
- OCZ Octane SSD (eller är jag ute och cyklar?)
- D-links PCI trådlösa nätverkskort

Att tänka på:
Grafikkort i Crossfire(X) (Amd GPU) kan ge stor micro stuttering t.ex 7970 I CF(X) kan ge upp till 85% variation i "frame delay" (OBS: Detta är absolut inget hinder för dig som är inte så kräsen)

Permalänk

AMD Radeon HD 6990 (ger galet med microstuttering, så mycket att det stör i t.ex. BF3)

Visa signatur

i7 2600K | 4x4 GB Corsair XMS3 Vengeance@1866 MHz | Corsair AX1200i | Corsair Carbide Air 540 | 2xAsus GTX 780 DCII | OCZ Vector 512GB | Asus VG278H | Kylning: EK 240 XT-RAD | EK 360 XT-RAD | 2x VPP645 | EK Supremacy | EK-FC780 GTX DCII | 6xAkasa Viper

Permalänk
Medlem

Bra initiativ med tråden. Dock blir det kanske svårt att hålla folks subjektiva upplevelser ifrån objektiva fakta (d.v.s. folk som köpt enstaka dåliga exemplar jfr. med produkter som faktiskt har ett bevisat dåligt track record). Du kanske borde ha några krav på antingen källa eller utförlig motivering till varför en produkt är dåligt (vilket även på något sätt ska få bort fanboys)

Permalänk

yes sant, men jag lägger bara ut sånt med motivation t.ex jag vet att 6990 är ett (två) bra grafikkort och det finns microstuttering, men nästan alla grafikkort i crossfire har microstuttering etc så det behövs inte i listan.

Permalänk
Skrivet av ChineseClocker:

yes sant, men jag lägger bara ut sånt med motivation t.ex jag vet att 6990 är ett (två) bra grafikkort och det finns microstuttering, men nästan alla grafikkort i crossfire har microstuttering etc så det behövs inte i listan.

Jag låg på ca. 80 fps i bf3 eller 60 konstant med vsync på och det kändes som att spela med 30 == mer eller mindre defekt produkt från början. Benchmarks var det dock kung på!

Visa signatur

i7 2600K | 4x4 GB Corsair XMS3 Vengeance@1866 MHz | Corsair AX1200i | Corsair Carbide Air 540 | 2xAsus GTX 780 DCII | OCZ Vector 512GB | Asus VG278H | Kylning: EK 240 XT-RAD | EK 360 XT-RAD | 2x VPP645 | EK Supremacy | EK-FC780 GTX DCII | 6xAkasa Viper

Permalänk

60 fps ultra på 1080p (antar jag) i BF3 är bra, men kanske hade du en defekt version med mycket microstuttering?

Permalänk
Medlem

Det finns ett antal grafikkort som låter högt.
Enligt vad kunderna tycker.

Visa signatur

Core i9 13900K, Geforce GTX 650 Ti, 750W, ASUS Prime Z790, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB, Samsung Pro 990 1TB

Permalänk
Skrivet av ChineseClocker:

60 fps ultra på 1080p (antar jag) i BF3 är bra, men kanske hade du en defekt version med mycket microstuttering?

Alla 6990s är likadana...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk

ja men produkterna jag nämde ovan kan skada ditt system förutom SSDn, men SSDn är opålitlig och man kan tappa alla lagrade information om man inte ha backup . Fast microstuttering eller/och 30 fps är något som flera kan leva med (jag kan inte) och då beror det från åsikt till åsikt.

Edit: jag la till micro stuttering på en ny sektion "Att tänka på"

Permalänk
Medlem

D-links trådlösa nätverkskort (de jag har testat var DWA-525 och DWA 547.
Båda ÄR skräp som tappar otroligt mycket signal.

När min bärbara får cirka 50-60 mb/sekund på wifi så får det bättre av ovannämnda kort (547) 2-15 mb/ sekund.

Permalänk

själv har jag också D-link fast jag har DWA-125 (USB) som funkar klockrent men jag läste på, såg recension etc så det kommer nog på listan