Rykte: Windows 8 når RTM den 1 augusti

Permalänk
Melding Plague

Rykte: Windows 8 når RTM den 1 augusti

Den skarpa versionen av Windows 8 kan dyka upp redan om några dagar. Nya uppgifter gör gällande att operativsystemet når RTM i början av augusti.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kommer inte bli kul att köpa laptops innom en snar framtid då...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

..

bra med ett nära datum

Permalänk
Medlem

Vill testa W8 på en surfplatta tack:)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Får kolla MSDN på Onsdag då...
Många av nyheterna i Win8 är mycket välkomna. Men jag hoppas att de tänkt till en extra gång och PC-anpassat de delar av UI't som tidigare var på tok för touchcentrerade.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 96gb DDR5 6000 | Ryzen 9950X3D | 5090
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Kommer inte bli kul att köpa laptops innom en snar framtid då...

Köp en med pekskärm hehe ;P

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Går det inte att välja typ "klassisk" meny?

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk
Medlem

Okunskapen är enorm angående Win8. Utöver metro menyn är Win8 nästan likadant som Win7. Metro menyn är mer en bättre startmeny. Ett sätt att bli effektivare.

Om ni kollar Youtubeklippet här så kan ni se att vanliga skrivbordsmiljön är kvar och kan användas som vanligt.

Permalänk
Medlem

Företag får börja uppdatera sina drivrutiner snart tycker jag, inte långt kvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Köp en med pekskärm hehe ;P

Blir väll det eller köpa från typ PC-Konsulten.

Skrivet av NidoKing:

Går det inte att välja typ "klassisk" meny?

Classic Shell, finns till Windows 7, borde komma till 8an med.

Skrivet av Xclusiv8:

Okunskapen är enorm angående Win8. Utöver metro menyn är Win8 nästan likadant som Win7. Metro menyn är mer en bättre startmeny. Ett sätt att bli effektivare.

Effektivare om man sitter på en surfplatta, bloatad och ineffektiv till vilken yta den tar up med desktop/laptop.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Om ni kollar Youtubeklippet här så kan ni se att vanliga skrivbordsmiljön är kvar och kan användas som vanligt.

http://www.youtube.com/watch?v=b-2fKRbyh68

Problemet för mig är att när jag testade Windows 8, de enda "metro apparna" jag hade kvar var Desktop och Store, Store gick inte ta bort. Resten blev avinstallerade för de kommer aldrig bli använda.

Jag hade en fullscreen startmeny för 2 ikoner, värt.

Men förutom det så var Windows 8 ok när saker funkade.

Permalänk
Keeper of Traditions

Är det MSDN som högskolor/universitet har tillgång till, eller är det MSDNAA?

Är det samma sak kanske?

Hursomhelst ska detta självklart genast tankas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Bloatware ... personligen väntar jag till win 9 elle kanske ubuntu 12.10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Är det samma sak kanske?

Är MSDNAA studenter har tillgång till, om det innebär att vi får win8 på onsdag eller när det släpps vet jag dock inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Är det samma sak kanske?

Yesbox, en speciell variant dock, kan vara just MSDNAA.. känner igen det. Studerar själv på KTH, så det återstår att se om Win8 dyker upp nu på onsdag eller ej.

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Entusiast

Hoppas de har löst nerladdningen nu för när jag skulle plocka ner Windows 7 från MSDNAA gick det inte utan fulhack. Sjukt smidigt att de inte ens kan ge en fungerade nedladdningstjänst.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Jag tror att Windows 8 är ett utmärkt OS för surfplattor och mobiler förstås. Men när det kommer till PC så är det klumpigt, onödigt, och det har gjorts om allting för att se snyggt ut. Det finns ett ordspråk för det här: "Om det inte kliar, så ska du inte riva." Det betyder att ifall det inte behövs, så skall det inte göras någonting. Windows 8 behövs inte till PC. Döp om det till Windows Tablet och skrota det till PC och fortsätt med att förbättra Win 7 istället.

Permalänk
Medlem

ReleaseTheMetro!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Problemet för mig är att när jag testade Windows 8, de enda "metro apparna" jag hade kvar var Desktop och Store, Store gick inte ta bort. Resten blev avinstallerade för de kommer aldrig bli använda.

Jag hade en fullscreen startmeny för 2 ikoner, värt.

Men förutom det så var Windows 8 ok när saker funkade.

Nu har ju inte W8 släppts än, så att det inte finns så många användbara metro-apps är inte så konstigt. Kom tillbaka om ett år, då kan du börja utvärdera huruvida metro är "onödigt" eller ej. Och glöm inte att alla datorer, plattor och vanliga skärmar som säljs då kommer ha touch-funktion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infinity08:

Nu har ju inte W8 släppts än, så att det inte finns så många användbara metro-apps är inte så konstigt. Kom tillbaka om ett år, då kan du börja utvärdera huruvida metro är "onödigt" eller ej. Och glöm inte att alla datorer, plattor och vanliga skärmar som säljs då kommer ha touch-funktion.

Jo men vad kommer det komma för program? Vill inte ha en fullscreen miniräknare.
Sen vad ska jag ha touch på en desktop till, sitta och hänga en meter över bordet?

Permalänk
Medlem

Det jag personligen ser fram emot med lanseringen av Windows 8 är att det förhoppningsvis då också kommer SP2 till Windows 7.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

Både Desktop och Store går att ta bort från startskärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SamZero:

Både Desktop och Store går att ta bort från startskärmen.

Ännu bättre med en tom startskärm -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Jag tror att Windows 8 är ett utmärkt OS för surfplattor och mobiler förstås. Men när det kommer till PC så är det klumpigt, onödigt, och det har gjorts om allting för att se snyggt ut. Det finns ett ordspråk för det här: "Om det inte kliar, så ska du inte riva." Det betyder att ifall det inte behövs, så skall det inte göras någonting. Windows 8 behövs inte till PC. Döp om det till Windows Tablet och skrota det till PC och fortsätt med att förbättra Win 7 istället.

Jag tycker det kan vara ganska smutt att ha mailkontot integrerat och som metro-app. Jag har inte haft speciellt mycket kärlek för startmenyn och ser det hela som en trevlig nyhet.
Är förvånad över att så många här fortfarande klickar sig igenom startmenyn för att hitta t.ex. miniräknaren istället för att trycka [windows]+"sökord"

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Avstängd

Den största fördelen med Windows 8 tycker jag är att det känns snabbare än Windows 7.

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Jo men vad kommer det komma för program? Vill inte ha en fullscreen miniräknare.
Sen vad ska jag ha touch på en desktop till, sitta och hänga en meter över bordet?

Vilka program just du kommer vilja använda kan inte jag svara på. För 3-4 år sedan kunde nog inte folk föreställa sig vilka appar de skulle använda på sin mobiltelefon. Men det kommer ju garanterat komma program som webbläsare anpassade för touch, google maps osv.

Och när det gäller touch så har jag inte själv prövat det på desktop, men jag är sjukt sugen på det och möjligheten att kunna kombinera touch med mus och tangentbord. De flesta som har testat det (vad jag hört och läst) säger att det känns helt naturligt och har man väl vant sig med det känns det väldigt handikappande att inte kunna använda fingrarna. För att inte tala om alla spel som kan utnyttja det. Och jag har verkligen inte mina skärmar (24"x3) någon meter borta, snarare 40-50cm så det är inga problem att sträcka fram handen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

Ännu bättre med en tom startskärm -.-

Ja varför skulle man vilja ha den tom? Min startskärm är fylld med massor av program.

Permalänk
Medlem

Tror många av dom som klankar ner på Windows 8 inte riktigt gett det en chans.
Har personligen aldrig provat det på en Stationär dator så kan inte uttala mig om det men har provat på min Laptop och det va riktigt schysst.
Man kunde använda musplattan till att slida i alla menyer och det gick förvånansvärt smidigt och snabbt. Älskade att ha för mig viktig information framme hela tiden som ex. Min kalender.
Och det är inte så att man måste ha Metro framme, det går hur bra som helst att byta till "vanliga" desktop miljön.

Permalänk
Medlem

Testat och utvärderat så för min del blir det inget av. Förstår faktiskt inte hur dem som hävdar "går att köra utan att röra metro" lyckas för metro genomsyrar allt, inställningar m.m. Win8 lär man nog köra den dag dugliga surfplattor finns, det är ju dessa som det är gjort för.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

nu tycker jag att w7 funkar bra till min dator som jag endast spelar bf3 på anväder internetbanken på...

Men om man kan köpa en billig uppdatering frå XP så kommer jag nog dra upp min gamla dator från källaren och installera och testa W8 på.

Man vet ju av erfarenhet att när man har en dator där ett BF spel fungerar utan krascher mm så ska man ge f*n i att pilla eller mixtra med den

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB