Hjälp nu CDONs misstag. Hur bra är 2500k?

Permalänk
Skrivet av Red110:

Det kommer ni inte att göra

Låter bra de:) Ser nu att det andra versionen av datorn "v2" är tillfälligt slut, så man hade inte kunnat köpa den på en gång ändå. + att det skulle kosta mig 1500 kr mer. betalar nu 8990 för 2500k istället för att betala 10400 för 3570k. Borde vara sjukt nöjd egentligen. Kan ju köpa en gratis skärm för pengarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Virginmar:

Jasåå? Men då finns det typ ingen dator som grejar 60 fps?

Så nu tillslut då. Min 2500k kommer alltså INTE att flaska gtx 670?

Nej den kommer inte flaska

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av simme300:

Nej den kommer inte flaska

Skickades från m.sweclockers.com

okey skönt att höra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Virginmar:

Är du också ett offer? Hoppas vi alla blir nöjda och inte märker av sämre prestanda:)

japp, fick den för 8990:- som kompensation för 2500K processorn men det verkar som det är ett Z77 moderkort och inte ett H77 så överklockning är med i bilden igen det fick iaf jag med

Permalänk
Skrivet av lefebvre:

japp, fick den för 8990:- som kompensation för 2500K processorn men det verkar som det är ett Z77 moderkort och inte ett H77 så överklockning är med i bilden igen det fick iaf jag med

Jasså? Har du fått datorn än? vad är de för Cpu kylare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Virginmar:

Tror det är en stock kylare från intel
Tvivlar dock på att det är ett z77 moderkort eftersom det är sandy bridge cpu

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Virginmar:

japp, hämta ut den för nån timme sen! blev väldigt glatt överraskad av z77 kortet från msi
har inte kollat vad det är för kylare än och ska iväg nu men ska kolla när jag kommer hem igen
det är ett kfa2 670 grafikkort iaf med

Permalänk
Medlem

Coolt att det är z77 kort då När beställde du den?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red110:

Coolt att det är z77 kort då När beställde du den?

måndags kväll

Permalänk
Medlem

Ok vad snabbt allt gick då

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av lefebvre:

måndags kväll

Jag beställde måndag morgon hmm :/ Det står att den inte är skickat! Vad menar du att det är för grafikkort?

Permalänk
Medlem

Angående prestandan i WoW, jag har GTX 570 och i5 750 @ 2,66GHz, får cirka 150-250 FPS när jag testade WoW i några dagar för ett litet tag sedan, detta är dock vid lvling och inte raider etc. i5 2500K är väl MINST 15-20% snabbare än min processor, så några problem med prestandan lär du inte ha såvida inte Blizz lägger in CryEngine (föga troligt ).

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Jag beställde min Einride för 9990 natten mellan söndag och måndag, i orderbekräftelsen står det precis som jag trodde att det ska vara en 3570k i den.
Det kommer att bli spännande att se vad jag får, verkar lite som att att man kan hitta alla möjliga godbitar i det där chassit:p
haha i skrivande stund kom smset att paketet nu finns att hämta, känns som att jag köpt en trisslott

Permalänk
Medlem

Haha, vorre kul om man kunde få en i7a xD
Nä men då får du hoppas på att det är en 3570k i den

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av wurstett:

Jag beställde min Einride för 9990 natten mellan söndag och måndag, i orderbekräftelsen står det precis som jag trodde att det ska vara en 3570k i den.
Det kommer att bli spännande att se vad jag får, verkar lite som att att man kan hitta alla möjliga godbitar i det där chassit:p
haha i skrivande stund kom smset att paketet nu finns att hämta, känns som att jag köpt en trisslott

Vi vill ha update på vad du fick för trevligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Virginmar:

Är du också ett offer? Hoppas vi alla blir nöjda och inte märker av sämre prestanda:)

Det är nästan ingen skillnad mellan de. 3570k är bara lite nyare teknik. Men de är nästan samma när det gäller prestanda.
2500k går även att överklocka väldigt mycket mer än 3570k.

Önskar att sånt kunde hända mig med haha

Permalänk

Som många andra skriver i denna tråden.

1000kr mindre är en väldigt bra deal. Oavsett om du ska överklocka eller inte!

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Du märker NOLL skillnad mellan dom 2 cpuerna i spel.
Ta erbjudandet, mycket bra erbjudande imo.

Permalänk

Gjorde samma misstag, men inte fan fick jag 1000kr rabatt för det...

Funderar på att skicka tillbaka datorn och byta mot http://cdon.se/hemelektronik/thor_asator_v2_-_intel_i7-3770k_-_16gb_-_120gb_ssd_%26_2tb__-_2x_nvidia_gtx580_-_w7hp-20351655

Vad tror ni? Är det verkligen värt att betala 3k extra för den datorn?
Tack!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av FelixKihlstedt:

Gjorde samma misstag, men inte fan fick jag 1000kr rabatt för det...

Funderar på att skicka tillbaka datorn och byta mot http://cdon.se/hemelektronik/thor_asator_v2_-_intel_i7-3770k_-_16gb_-_120gb_ssd_%26_2tb__-_2x_nvidia_gtx580_-_w7hp-20351655

Vad tror ni? Är det verkligen värt att betala 3k extra för den datorn?
Tack!

Ta kontakt med kundtjänst, det löser dom säkert åt dig i efterhand.

Permalänk

Har nu fått hem min och har startat den, dock så får jag spel här hemma.. har nämligen försökt få video-kontakt med 3 olika skärmar.. både via VGA och HDMI men ingen hittar den.. klart måste man kunna hitta en skärm utan att installera något? eller finns det någon som snällt kan hjälpa mig igen detta?? .___.

Visa signatur

| 1080ti Zotac Amp Extreme | Ryzen 1700x | Asus Crosshair VI Hero |
| Corsair h110 v2 | 16gb Corsair 3000mhz ddr4 | Corsair 570x rgb | Corsair hx1000 |

Permalänk
Skrivet av SimonAnnell:

Har nu fått hem min och har startat den, dock så får jag spel här hemma.. har nämligen försökt få video-kontakt med 3 olika skärmar.. både via VGA och HDMI men ingen hittar den.. klart måste man kunna hitta en skärm utan att installera något? eller finns det någon som snällt kan hjälpa mig igen detta?? .___.

De låter rätt galet! Kollar så du har satt kabel i grafikkorts utgångarna och inte i moderkortet?

Permalänk

Menar du inuti datorn eller de externa ingångarna? t.ex hdmi-porten? För om det är invändigt det är ett problem så är jag körd.. kan nämligen ungefär .. inget .. om dator-byggande så jag hade helst låtit bli att pilla i den.. :/

Visa signatur

| Corsair h110 v2 | 16gb Corsair 3000mhz ddr4 | Corsair 570x rgb | Corsair hx1000 |

Permalänk
Skrivet av SimonAnnell:

Menar du inuti datorn eller de externa ingångarna? t.ex hdmi-porten? För om det är invändigt det är ett problem så är jag körd.. kan nämligen ungefär .. inget .. om dator-byggande så jag hade helst låtit bli att pilla i den.. :/

Nej men jag har för mig att det finns flera HDMI uttag på baksidan. alla kommer inte från grafikkortet! Vet dock om inte det är felet är inte jätte insatt heller :/

Permalänk

Det var felet :3 man tackar! ;D

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av SimonAnnell:

Det var felet :3 man tackar! ;D

haha är det sant? Va kul att jag kunde hjälpa! Funkar den fint?:)

Permalänk

Funkar jättefint, systemklassificeringen blev underbart vacker för mina ögon ( körde på skit dator innan ) .. CPU - 7.5 RAM - 7.8 Resten 7.9 :'3

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonAnnell:

Funkar jättefint, systemklassificeringen blev underbart vacker för mina ögon ( körde på skit dator innan ) .. CPU - 7.5 RAM - 7.8 Resten 7.9 :'3

Behövde du köra någon av installations skivorna?

Permalänk
Skrivet av lefebvre:

Behövde du köra någon av installations skivorna?

enbart den till mitt tangentbord som medföljde, kanske behöver köra någon av de andra senare ..? men so far so good!

(rätt trevlig överraskning, fick en steelseries Sama 1.1 samt ett sidewinder x4 tangentbord med i paketet!) (såg inte den delen av specs)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har dom dragit upp priserna på paketen rätt rejält. Känns som man beställde i rätt tid

Thor jords v2 är höjd från 8990:- till 11990:-
Thor Einride v2 är höjd från 10490:- tíll 13990:-