Guild Wars 2, En besvikelse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Postar vad jag sagt på ett annat forum

The combat lacks satisfaction. It just feels so floaty and unprecise and non-responsive. WoW combat feels solid like hitting a punching bag with your fist while GW2s combat feels like waving cloth on the punching bag. There are no abilities were you go "that was awesome" and all the classes basically have the same set of skills

In PvP it's also boring that everyone can heal themselves for example, resulting in homogenized classes and killing someone can take forever. You don't really need teamplay as much because everyone can essentially do everything. Another thing I don't like about GW2 is that gravity pulls you down super fast, it just looks and feels wrong

Questing system gives me 0 drive to want to go and do them. The system is not innovative at all, basically it's the same old quest system but you auto-accept the quests instead

PvP-servrarna laggade, så att det blev rätt oprecist var ej oväntat. Sedan förstår jag inte riktigt vad du menar menar med att WoWs stridsdans känns solid; "klicka knapp">se siffra över motståndarens huvud känns i min värld snarare som raka motsatsen. GW2 har ju i varje fall en del skills som "känns", till exempel hammare som warrior/guardian. Att fysiken gör dessa skills orättvisa då karaktären flyger som en påse luft, samt att en del andra skills känns lama är dock synd.

Kritiken mot att man kan hela sig själv förstår jag inte riktigt heller. Att 1v1-fighter tar en stund är väl bara positivt då man slipper vinna/förlora baserat på vem som får in första stunnen eller dylikt? Strider i grupp går ju fortfarande snabbt då dpsen kan koncentreras och helningen man kan ge andra är relativt svag.

Angående questen/dy. eventen ska de tydligen vara av sämre kvalité fram till level 15 enligt dem som kom så långt.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk

Första gången jag testa guild wars 2 denna beta helgen :-). Inte alls besviken, tyckte det va skit kul!
Inte lika tidskrävande heller vilket passar bra, blivit trött på swtor / wow grind. Och precis gått ut gymnasiet så nu är det dags att söka jobb också så jag har mindre gaming tid....

Men i dagens samhälle så kommer jag nog få vara arbetslös ett tag till... xD

Permalänk
Medlem

Efter den här betan är motivationen lägre än efter första. Okej att svårighetsgraden kan ha uppfattas som lite hör under första betan men den här helgen var ju löjligt. under tiden jag spela tänkte jag inte på det utan det var på söndag kväll jag kom på mig själv med att alltid göra events som var ~3lvl över mig och fortfarande där var det ingen direkt utmaning :/ Gick tillbaka och testa att döda lite mobs som var på samma lvl och då blev jag ärligt talat rädd... När man kan trycka in 1 (aoutoattack) och sen luta sig tillbaka och se sin gubbe döda fienden utan att man rör tangentbordet känns inte helt rätt när man spelar en power späckad mesmer.

Nej ställ tillbaka svårigheten till första eller som lättast andra eventet så ska det bli bättre

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zhizo:

Efter den här betan är motivationen lägre än efter första. Okej att svårighetsgraden kan ha uppfattas som lite hör under första betan men den här helgen var ju löjligt. under tiden jag spela tänkte jag inte på det utan det var på söndag kväll jag kom på mig själv med att alltid göra events som var ~3lvl över mig och fortfarande där var det ingen direkt utmaning :/ Gick tillbaka och testa att döda lite mobs som var på samma lvl och då blev jag ärligt talat rädd... När man kan trycka in 1 (aoutoattack) och sen luta sig tillbaka och se sin gubbe döda fienden utan att man rör tangentbordet känns inte helt rätt när man spelar en power späckad mesmer.

Nej ställ tillbaka svårigheten till första eller som lättast andra eventet så ska det bli bättre

Vilket område spelade du i? Det känns som om balanseringen varierar mellan områdena :/

Permalänk
Inaktiv

tycker grafikmotorn känns helt fel, karaktären känns som den flyter på marken och mycket av spelet känns rätt plottrigt...älskade gw1 men tycker inte gw2 har imponerat någe värst.

Permalänk

@OP: Det låter ärligt talat som om du är trött på/inte gillar MMO's över huvud taget. Gillar du inte hela klassen av spel finns det väl inget som säger att du borde gilla GW2 heller?

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Körde min första GW2 Beta Weekend denna helgen och det är lite blandade känslor. Ibörjan var jag ganska besviken jag tyckte inte alls det var speciellt kul, men jag spelade upp en necro till lvl 15 och spelet blir roligare ju högre lvl man blir. Ju mer man förstår om spelet desto roligare blir det. Nu gillar jag PvP mest och han bara testa det en kort stund så för tidigt att kommentera det.

Många quest var helt värdelösa och tråkiga, storyn gillade jag inte heller (spelade Sylvari) Men nu när betan är över så saknar jag faktiskt spelet, finns otroligt mycket att utforska med det nya skillsystemet. Jag har inte testat på någon dungeon el liknande än och har bara utforskat en bråkdel av världen.

Ibörjan så jämförde jag spelet med WoW, som jag alltid gör eftersom det var mitt första MMO och ett spel jag gillade. Men man ska inte göra det, det är två helt olika spel.

Visa signatur

[ Intel i5-2500K ][ ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 ][ Kingston HyperX 1600MHz 8GB ][ XFX Radeon HD 7950 ][ OCZ SSD Agility 3 120gb ]

Permalänk
Skrivet av Bomiis:

Många quest var helt värdelösa och tråkiga, storyn gillade jag inte heller (spelade Sylvari) Men nu när betan är över så saknar jag faktiskt spelet, finns otroligt mycket att utforska med det nya skillsystemet. Jag har inte testat på någon dungeon el liknande än och har bara utforskat en bråkdel av världen.

Precis så var det för mig också och dagen efter betan så ville jag spela mer, så då blev det ett köp. Man blir inte så imponerad av det här spelet först, men man vill ha mer och mer.

Permalänk
Skrivet av Bananas2thebeat:

@OP: Det låter ärligt talat som om du är trött på/inte gillar MMO's över huvud taget. Gillar du inte hela klassen av spel finns det väl inget som säger att du borde gilla GW2 heller?

Jag förstår OP, jag är också väldigt trött på MMO men det här är tillräckligt annorlunda för att få mig tillbaks in. Men jag skulle inte betalat en månadsavgift för det här, för så bra o så annorlunda är det inte. Så det är helt perfekt att det inte har en avgift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Postar vad jag sagt på ett annat forum

The combat lacks satisfaction. It just feels so floaty and unprecise and non-responsive. WoW combat feels solid like hitting a punching bag with your fist while GW2s combat feels like waving cloth on the punching bag. There are no abilities were you go "that was awesome" and all the classes basically have the same set of skills

In PvP it's also boring that everyone can heal themselves for example, resulting in homogenized classes and killing someone can take forever. You don't really need teamplay as much because everyone can essentially do everything. Another thing I don't like about GW2 is that gravity pulls you down super fast, it just looks and feels wrong

Questing system gives me 0 drive to want to go and do them. The system is not innovative at all, basically it's the same old quest system but you auto-accept the quests instead

Sant att de första 5 är samma om du är samma yrke och använder samma vapen, men variationen mellan olika vapen och olika yrken är ganska stor, sedan är tanken att du ska använda synergy för att få något som är "awesome".

Att kunna heala sig själv (något som de flesta i WoW kan med) är för att vissa klasser inte ska bli kanon mat och det är (iaf enligt mig och säkert många andra) mer skoj med en strid som pågår i 5min för en kill än 50st one-shoots, när det kommer till gravitationen har jag inte upplevt samma sak alls?

Questing systemet är byggt för att man ska utforska, till skillnad för många andra spel gör jag alltid klart en zon i GW2 innan jag går vidare till nästa, något jag inte gjort sedan första månaderna när jag spelade WoW vid releasen, enda andra som är liknande i sin förmåga att hålla mig nyfiken är The Secret World som gör det på lite annat sätt men lika väl.

Självklart är dessa upplevelser ytterst personliga

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Vilket område spelade du i? Det känns som om balanseringen varierar mellan områdena :/

Tex i Human startområdet när man ska plocka äpplen och jaga bort spindlar. Satt och spela det nu i helgen med en kompis som inte spelat tidigare varpå jag sa till han att ta det lugnt för det här kunde vara knivigt då mobsen var ganska starka (vilket var mitt minne från bv1). Nu vara det bara att plocka upp 2-3 mobbs och kötta allt trotts att man var lvl4 och mobsen variera från lvl 4-6 och det var fortfarande inte någon större utmaning att hålla sig i liv med en enginer i det här fallet.

I asura området (vilket jag spelade mera i) så hoppade jag hela storylinen för att spara den vilket gjorde att jag låg efter i lvl kontra vart jag var. Första gången jag stötte på problem var vid ett lvl 15 event när jag var 9. då fick jag backa och göra ett lvl 12-13 i stället, detta som mesmer vilket inte kan klassas som en tankklass. Detta var allt i solo början man spela med vänner blir det ännu lättare.

När jag sen testa att gör ett lvl 8 event som lvl 8 blev jag grymt förvånad över att jag kunde helt stå still och bara trycka lite random på min skills utan någon ordning eller tanka bakom och fortfarande inte ha några som helst problem att överleva. Hur ska folk lära sig använda dodgen som det är tänkt och som man behöver på större bossar om man överhuvudtaget inte behöver den om man spelar mot mobs på sin egna lvl?

Nej tacka vet jag bv1 då fick man tänka sig för hur många mobs man tog hand om i taget och använda sin dodge även mot jämn lvlade mobs.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zhizo:

Tex i Human startområdet när man ska plocka äpplen och jaga bort spindlar. Satt och spela det nu i helgen med en kompis som inte spelat tidigare varpå jag sa till han att ta det lugnt för det här kunde vara knivigt då mobsen var ganska starka (vilket var mitt minne från bv1). Nu vara det bara att plocka upp 2-3 mobbs och kötta allt trotts att man var lvl4 och mobsen variera från lvl 4-6 och det var fortfarande inte någon större utmaning att hålla sig i liv med en enginer i det här fallet.

I asura området (vilket jag spelade mera i) så hoppade jag hela storylinen för att spara den vilket gjorde att jag låg efter i lvl kontra vart jag var. Första gången jag stötte på problem var vid ett lvl 15 event när jag var 9. då fick jag backa och göra ett lvl 12-13 i stället, detta som mesmer vilket inte kan klassas som en tankklass. Detta var allt i solo början man spela med vänner blir det ännu lättare.

När jag sen testa att gör ett lvl 8 event som lvl 8 blev jag grymt förvånad över att jag kunde helt stå still och bara trycka lite random på min skills utan någon ordning eller tanka bakom och fortfarande inte ha några som helst problem att överleva. Hur ska folk lära sig använda dodgen som det är tänkt och som man behöver på större bossar om man överhuvudtaget inte behöver den om man spelar mot mobs på sin egna lvl?

Nej tacka vet jag bv1 då fick man tänka sig för hur många mobs man tog hand om i taget och använda sin dodge även mot jämn lvlade mobs.

Som tur är så är det bara balanseringsproblem vilket gör det extremt lätt för ANet att justera svårighetsgraden efter behov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Som tur är så är det bara balanseringsproblem vilket gör det extremt lätt för ANet att justera svårighetsgraden efter behov.

Absolut men fortfarande är det något som för mig r mycket viktigare en grafiken tex. Finns det ingen utmaning tappar man snabbt intresset även om spelet är grymt snyggt.

Nej sa inte klaga för mycket då i generellt gillar spelet grovt och kan inte vänta tills den 25

Permalänk
Medlem

Jo, det var väldigt lätt och varje sån där utvärderingsfråga man fick så tröck jag en etta på difficulty i stort sett hela tiden (förutom den där jättestora fire elementalen i asurastället som one-hittade allt och alla hela tiden).

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Klocker:

Håller absolut inte med...

Titta på denna video
http://www.youtube.com/watch?v=SgfVZZkgsZI

En film där han har outtakes på när han lyckas ducka en attack? Det är alltid 1v1 fighter, det är väl självklart att han duckar en attack under en 1v1. Sen erkänner han t.o.m i filmen att han inte är säker på att han skulle kunna göra det igen.

Förstår inte riktigt vad den filmen visar annat än att det går att ducka?

Permalänk
Avstängd

Jag är tvärtom. Spelade aldrig WoW för att jag inte orkar levla upp en gubbe, så tråkigt att grinda.

Men på Guild Wars 2 har jag kommit på mig själv med att bara stå med min Elementalist och slå på fiender dagarna i ända utan att ens bry mig om quest. (vill spara sånt till release)

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

En film där han har outtakes på när han lyckas ducka en attack? Det är alltid 1v1 fighter, det är väl självklart att han duckar en attack under en 1v1. Sen erkänner han t.o.m i filmen att han inte är säker på att han skulle kunna göra det igen.

Förstår inte riktigt vad den filmen visar annat än att det går att ducka?

Tycker att han går igenom rätt bra hur spelets combat fungerar, han säger att just det där exemplet var väldigt svårt att genomföra

Skrivet av Överkill:

Menade inte på hur folk spelar, utan på hur spells är uppbyggt. Ett prakexempel är Guardians "hallelulja-atombomb" spells. Var finns "finessen" eller "taktiken" i att bara kasta ut massiva buffs och nukes överallt. Eller necro ultin?

Såg inte speciellt många "halleluja" skills, jag spelade Ranger Warrior och Thief. PvPn är absolut inte sämre än något annat MMO (bortsett möjligtvis från Downed state), viktigt att veta vilka skills motståndaren har och hur man kan undvika dem på bästa sätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Postar vad jag sagt på ett annat forum

The combat lacks satisfaction. It just feels so floaty and unprecise and non-responsive. WoW combat feels solid like hitting a punching bag with your fist while GW2s combat feels like waving cloth on the punching bag. There are no abilities were you go "that was awesome" and all the classes basically have the same set of skills

In PvP it's also boring that everyone can heal themselves for example, resulting in homogenized classes and killing someone can take forever. You don't really need teamplay as much because everyone can essentially do everything. Another thing I don't like about GW2 is that gravity pulls you down super fast, it just looks and feels wrong

Questing system gives me 0 drive to want to go and do them. The system is not innovative at all, basically it's the same old quest system but you auto-accept the quests instead

Först och främst detta är frt beta stadie drf är inte allt riktigt färdigt när det gäller combat känslan osv. För det andra så kan jag tipsa dig om att du kanske behöver en bätrre dator. När jag spelar GW2 så har jag hela tiden lite smålagg drf blir känslan sämmre.

Det med att alla har en heal spelar ingen roll, antagligen bara du som är dålig eller fokuserar en tanky guardian i PvP testa att döda en Elementalist, går fort som fan om du har minsta skill.

Sist så tror jag inte att du spelar PvEn på rätt sätt, de två första beta testerna gjorde inte jag heller det. Jag sprang från heart till heart och det var ganska likt WoW, nu i den sista betan testade jag att prata med NPC i städer, väääälidgt ofta typ 50% av alla gånger berättade NPC om ett läger utanför staden som hade problem med Trolls etc, då fick jag ett dynamic event och sprang tid, väldigt häftigt. En annan grej var när min jag var ute och sprang i världen och dödade mobs, då kom det fram en NPC från ingestans han berättade för mig att hans dotter var tillfångatagen även då fick jag ett dynamic event lång ifrån platsen jag var på, jag sprang dit och räddade henne, tror inte att något sådan finns i WoW, problemet med dig är att du har fel mentalitet och spelar på fel sätt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huevo:

Först och främst detta är frt beta stadie drf är inte allt riktigt färdigt när det gäller combat känslan osv. För det andra så kan jag tipsa dig om att du kanske behöver en bätrre dator. När jag spelar GW2 så har jag hela tiden lite smålagg drf blir känslan sämmre.

Det med att alla har en heal spelar ingen roll, antagligen bara du som är dålig eller fokuserar en tanky guardian i PvP testa att döda en Elementalist, går fort som fan om du har minsta skill.

Sist så tror jag inte att du spelar PvEn på rätt sätt, de två första beta testerna gjorde inte jag heller det. Jag sprang från heart till heart och det var ganska likt WoW, nu i den sista betan testade jag att prata med NPC i städer, väääälidgt ofta typ 50% av alla gånger berättade NPC om ett läger utanför staden som hade problem med Trolls etc, då fick jag ett dynamic event och sprang tid, väldigt häftigt. En annan grej var när min jag var ute och sprang i världen och dödade mobs, då kom det fram en NPC från ingestans han berättade för mig att hans dotter var tillfångatagen även då fick jag ett dynamic event lång ifrån platsen jag var på, jag sprang dit och räddade henne, tror inte att något sådan finns i WoW, problemet med dig är att du har fel mentalitet och spelar på fel sätt..

Kanske det, oavsett tycker jag inte GW2 var något för mig

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huevo:

Först och främst detta är frt beta stadie drf är inte allt riktigt färdigt när det gäller combat känslan osv. För det andra så kan jag tipsa dig om att du kanske behöver en bätrre dator. När jag spelar GW2 så har jag hela tiden lite smålagg drf blir känslan sämmre.

Det med att alla har en heal spelar ingen roll, antagligen bara du som är dålig eller fokuserar en tanky guardian i PvP testa att döda en Elementalist, går fort som fan om du har minsta skill.

Sist så tror jag inte att du spelar PvEn på rätt sätt, de två första beta testerna gjorde inte jag heller det. Jag sprang från heart till heart och det var ganska likt WoW, nu i den sista betan testade jag att prata med NPC i städer, väääälidgt ofta typ 50% av alla gånger berättade NPC om ett läger utanför staden som hade problem med Trolls etc, då fick jag ett dynamic event och sprang tid, väldigt häftigt. En annan grej var när min jag var ute och sprang i världen och dödade mobs, då kom det fram en NPC från ingestans han berättade för mig att hans dotter var tillfångatagen även då fick jag ett dynamic event lång ifrån platsen jag var på, jag sprang dit och räddade henne, tror inte att något sådan finns i WoW, problemet med dig är att du har fel mentalitet och spelar på fel sätt..

Jag hörde på ett ställe när jag var ovanpå en grotta och en liten flicka ropade på hjälp för hon var vilse och rädd. Har gjort det eventet förut men då stötte jag på henne när jag själv var och utforskade i grottan.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Klocker:

Såg inte speciellt många "halleluja" skills, jag spelade Ranger Warrior och Thief. PvPn är absolut inte sämre än något annat MMO (bortsett möjligtvis från Downed state), viktigt att veta vilka skills motståndaren har och hur man kan undvika dem på bästa sätt

Definitivt! T.ex. Warrior som jag kommer spela är otroligt lätt att dodga dmg, warrior har i princip bara långa windup eller channel attacker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Definitivt! T.ex. Warrior som jag kommer spela är otroligt lätt att dodga dmg, warrior har i princip bara långa windup eller channel attacker.

Men de skadar så mycket att man börjar gråta; väldigt viktigt att kunna undvika dem alltså.

Permalänk
Medlem

Så som du beskriver det är ju inte alls så som spelet faktiskt är...

Visa signatur

| Motherboard : AsRock Fatal1ty Performance | CPU : i5 3570k | PSU : Corsair HX 650 | | Ram : 8GB 1600 Corsair
| GPU : Gigabyte GTX 670 : 1107 / 1700 | Ram : 8GB 1600 Corsair | SSD : Samsung 128gb | HDD : WD 1TB | R4| AKG K702 | Qpad Mk-50 | Deathadder 2013 | Samsung 27'' 120hz| Asus Xonar STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Definitivt! T.ex. Warrior som jag kommer spela är otroligt lätt att dodga dmg, warrior har i princip bara långa windup eller channel attacker.

Skrivet av DaiNeaA:

Men de skadar så mycket att man börjar gråta; väldigt viktigt att kunna undvika dem alltså.

Haha jo deras Whirlwind aktiga med 2-hand svärd, aj aj aj den äter en guardian som gör samma ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Warriors hundred blades är inget vidare utformad. Noobs som vill in och lira lite sPvP blir köttade på en bullcharge + hb + eviscerate. Folk som har lirat ett tag breakar/fear/blink etc. och skrattar åt viftandet. Skillen behöver göras om. Just nu är den väldigt märklig.

Permalänk
Medlem

Edit, NVM. fel tråd.

Permalänk
Medlem

Så är GW2 som ettan att den enda PvEn är questa upp till lvl 20 och sedan är resten av spelet bara PvP?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Så är GW2 som ettan att den enda PvEn är questa upp till lvl 20 och sedan är resten av spelet bara PvP?

PvE i ettan började ju när man blev lvl20
I GW2 så är maxlvl 80 och det tar ganska många timmar att ta sig dit. Skulle tippa på runt 100-150 timmar kanske.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

PvE i ettan började ju när man blev lvl20
I GW2 så är maxlvl 80 och det tar ganska många timmar att ta sig dit. Skulle tippa på runt 100-150 timmar kanske.

Jasså? Själv minns jag att jag soloquestade upp till 20 och sedan inte hade något att göra
Okej, det var ju en stor skillnad på 20 och 80

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Beror på om man tänker i dom gamla banorna att endgame skall vara ett gearhjul. I GW2 fixar du inte ny utrustning för att den har bättre stats utan för att den ser coolare ut. Detta gäller både PvE och PvP. Vid level 80 kommer det finns "event-chains" som antagligen leder till stora utmaningar och kanske bossar. Vem vet