Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Mr.Ice-
det bästa är att köpa ett nytt grafikkort som mna kan koppla till TV:n o sen köper man en dosa o kopplar den till datorn så kan du spela alla konsole spel på TV:n men hjälp av datorn..

Verkar ju vettigt, med tanke på att du får konsoll för samma pris som ett hyffsat grafikkort...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

XBOX..

Skulle nog säga att boxen är det bästa alternativet, dels har den faktist om man skall vara helt objektiv den bästa spelprestandan.
Dessutom får man en hyffast bra stationär DVD spelare om man köper till remoten (vilket inte kan sägas om de andra).
Med lite moddning så kan man lätt bygga ut den till en riktigt intressant media-maskin...

Att välja en eller annan maskin pga grumlig fjortisilska/nostalgi verkar vara ganska korkat...eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eightbits

Vill man ha mer än just spel varför nöjer man sig inte med en PC isåfall? Xbox anser jag vara ett onödigt köp för den som redan har PC. Okej det kanske finns vissa bra spel (ej Halo), THPS4 finns även till GC.

Ska svara på det även om det knappast är värt besväret. Anledningen till att jag har en xbox är enkel. Jag vill kunna spela SNES, NES och andra "gamla" spel direkt i soffan med en bra handkontroll. Dessutom streamar jag filmer från datorn och kan då sitta bekävmt i en soffa i ett annat rum med fjärkontroll. Detta kan man inte klara av med en dator utan en hel del "krabbande".

Kan tillägga att jag gillar xbox-spelen också. Särskilt Amped.

Permalänk

Vad ska man välja då?? själv tycker jag att FF spelen är hetaste som finns men har hört att de kommande spelen skulle lanseras till samtliga Konsoler ??
Vill inte köpa något som inte FF kommer att släppas till då jag är ett väldigt troget FF fan?

Vad ska jag välja, vilket har bäst spelsortiment i övrigt?

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snurrig_kille
Vad ska man välja då?? själv tycker jag att FF spelen är hetaste som finns men har hört att de kommande spelen skulle lanseras till samtliga Konsoler ??
Vill inte köpa något som inte FF kommer att släppas till då jag är ett väldigt troget FF fan?

Vad ska jag välja, vilket har bäst spelsortiment i övrigt?

Beror på vad du vill göra.

PS2: Många och framförallt bra spel, FF, DVD

XBOX: Moddningsmöjligheter som film och emulering, endel riktig bra spel även fast det finns betydligt fler på PS2, DVD

GC: Kända spel som Zelda och Super Mario.

För mig var valet enkelt då jag egentligen tycker bättre om pc-spel än konsollspel, men är du ute efter FF så är nästan ps2 det självklara valet.

Permalänk

Vad det gäller spelutbud så har väl PS2 flest p.g.a. längst tid på marknaden, Xboxen ska ha c:a 200 spel på marknaden nästa sommar, GC ska tydligen ha något färre...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att Microsoft var lite smått dumma när dem skapade en konsol med så stora moddningsmöjligheter?
De är ju inte speciellt vänligt inställda till piratkopiering...

Visa signatur

I'm the operator with my pocket calculator

Permalänk
Medlem

tja

Klart att de kunde ha valt en rakt igenom proprietär lösning men den hade förmodligen kostat mer att utveckla och tagit längre tid. Sen kan man nog vara tämligen säker på att den stora massan inte moddar sina spelkonsoler.
Förmodligen köper även de som moddar ett eller annat spel...Så det är nog inte helt fel att locka även den målgruppen.

Permalänk
Medlem

Får väl lägga min röst på XBox. Den är bäst, men just nu så bojkottar(stavning?) jag allt från Microsoft.
Kommer att bli svårt för mig. Använder ju XP.

Visa signatur

"Hm. I've lost a machine.. literally _lost_. it responds to ping, it works completely, I just can't figure out where in my apartment it is."
http://wiki.beyondunreal.com/wiki

Permalänk

VIlken är den bästa spelkonsollen för småbarnsfamiljer?
Barnen är 3 och 6 år.
Båda är flickor.

Har själv fått en förfrågan om detta, men jag är inte riktigt "hemma" i konsollvärlden.
Valet står mellan:

  • X-box

  • Gamecube

  • PS2

En viktig aspekt är hur det ser ut på spelfronten, alltså barnspel.

Tacksam för svar

Visa signatur

Tjo Göingar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linux Lover
VIlken är den bästa spelkonsollen för småbarnsfamiljer?
Barnen är 3 och 6 år.
Båda är flickor.

Har själv fått en förfrågan om detta, men jag är inte riktigt "hemma" i konsollvärlden.
Valet står mellan:

  • X-box

  • Gamecube

  • PS2

En viktig aspekt är hur det ser ut på spelfronten.

Tacksam för svar

Jag har själv en xbox men jag tror att en GC är det bästa valen för en barnfamilj, verkar finnas fler spel anpassade till yngre till den konsollen. Handkontroller kan vara ett annat skäl, Xboxens är enligt min mening suveränt sköna men jag har också väldigt stora händer, tror även GC handkontroller är bättre anpassade till dom med mindre händer...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Linux Lover: Jag måste nog hålla med SemiImbecille i denna sak.

Nintendo GameCube har som han säger bättre spelutbud för småbarn, jag menar barn i den åldern (och i andra åldrar med fullkomligen älskar spel som Super Mario och alla andra typiska Nintendo spel med massa små gulliga Japanska skapelser.

PS2:an har nog aldrig riktat in sig på småbarnen så mycket utan är främst lämpligen för tonåringar, då det finns mycket kampsport och FPS titlar, många grymma bilspel finns det också men de kräver oftast en lite högre ålder för att barnen ska finna dem roliga och inte för svåra.

X-boxen är ännu ett snäpp värre vad gäller "åldersgräns" här kommer man allt närmre PC:n med mer "avancerade" spel. Microsoft har väl i princip också medgivit att konsolen riktar sig till högre åldrar, vilket som sagt handkontrollen är ett "bevis" på.

Visa signatur

SD 3700+@2750MHz (250x11) KAB2E 0549BPMW | Abit KN8-Ultra | 2x512 Crucial Ballistix DDR500 1:1 2.5-4-4-10 1T | XFX 7800GT 256mb 450/1050MHz | 3DMark05: 7357p | SuperPi 1M: 31s

Permalänk
Medlem

Gamecube givet för mig. Bra handkontroll, bra kvalitet på både maskin och spel. Det är mest konsollkänsla över gamecuben. Kan hålla med om att ps2 är i segaste laget. X-box är ok, men lite ointressant då många av spelen kommer på pc.

Permalänk
Medlem

Nån som har koll på vilket det mest hypade/köpta/omtyckta/störst förväntningar spelet till spelkonsolerna blir nu till jul då?

Jag menar sådana spel som t.ex. GTAIII vilket gjorde att många köpte en PS2 "bara" för att kunna spela det spelet och inte behöva vänta ett år på att det släpptes till PCn.

Visa signatur

SD 3700+@2750MHz (250x11) KAB2E 0549BPMW | Abit KN8-Ultra | 2x512 Crucial Ballistix DDR500 1:1 2.5-4-4-10 1T | XFX 7800GT 256mb 450/1050MHz | 3DMark05: 7357p | SuperPi 1M: 31s

Permalänk
Medlem

Supernintendo, dit går min röst.

Men om jag måste välja...klart PS2!

Permalänk
Medlem

Köp en PS2 och GTA ViceCity, du kommer att bli nöjd

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem

min röst går till... PCn!!!

det är patetiskt att konsollerna, trots att dom endast är till för att spela på, har SÄMRE kontroller än en PC. De spel som är någourlunda intressanta att spela är alla 10ggr lättare att styra med en mus och tgb. Enda skillnaderna på dagens kontroller är att dom har fler knappar och inte är lika kantiga som en nintendo 8-bitarskontroll.

spelen som utvecklas till konsollerna är alla likadana(fräsh japanbrud med feta vapen och enorma tuttar, alt. smyg med svartklädd gubbe och döda dumma gubbar som vill ta över världen). Strategispel är omöjliga att spela och RPG är för djupa och långa för att bli bra på konsoller.

PC forever!!!

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiyoko
min röst går till... PCn!!!

det är patetiskt att konsollerna, trots att dom endast är till för att spela på, har SÄMRE kontroller än en PC. De spel som är någourlunda intressanta att spela är alla 10ggr lättare att styra med en mus och tgb. Enda skillnaderna på dagens kontroller är att dom har fler knappar och inte är lika kantiga som en nintendo 8-bitarskontroll.

spelen som utvecklas till konsollerna är alla likadana(fräsh japanbrud med feta vapen och enorma tuttar, alt. smyg med svartklädd gubbe och döda dumma gubbar som vill ta över världen). Strategispel är omöjliga att spela och RPG är för djupa och långa för att bli bra på konsoller.

PC forever!!!

Vad garanterar dig att spelen verkligen funkar på just "din" PC..?

Och av någon andledning så kan det börja lagga som bara faen för att nånting ligger och laddar i bakrunden.
Iallafall så är det så för mig..

Visa signatur

Ursäkta stavningen - Ordblind
Allting jag verkligen tycker om är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande..

Permalänk
Medlem

Kiyoko: Kan hålla med om att RTS spel inte gör sig på spelkonsolerna men att generalisera och säga att alla spel till spelkonolerna är likadana håller jag inte med om.

Förutom de stereotyper du beskrev finns det ju en uppsjö av sportspel, t.ex. NHL2003, FIFA2003, NBA, Golf.... som gör sig urbra på spelkonsolerna. Att kontrollera spelarna i t.ex. NHL2003 funkar bra mycket bättre på PS2 än PCn tycker jag.

Det finns massa bilspel som t.ex. GTA3, Need for Speed, Gran Turismo, WRC Championship och allt vad de heter vilka funkar minst lika bra (om inte ibland bättre) att kontrollera med kontrollerna än med ett tangentbord, vill man vara riktigt seriös är det ju bara och skaffa en ratt, vilket man kan göra till spelkonsolerna med.

För att inte glömma alla kampsportsspel, som t.ex. Tekken, Dead or Alive, Mortal Kombat... och allt vad de heter som helt klart är överlägsna på spelkonsolen och inte alls gör sig på PCn.

Om du syftar till mer "tankekrävande" spel så har man ju alltid Final Fantasy, Tomb Raider och massa andra lite mer kluriga spel att välja mellan. RPG kanske är som du säger, kan inte uttala mig om det riktigt då jag inte är någon RPG-fantast.

Som Gueno säger så är spelen till spelkonsolerna också garanterade att fungera vilket PC-spelen inte alltid gör på din PC.

Denna tråd skapades inte med Spelkonsoller Vs PC i åtanke utan helt enkelt om du fick välja en av de senaste spelkonsolerna vilken skulle du välja?

Visa signatur

SD 3700+@2750MHz (250x11) KAB2E 0549BPMW | Abit KN8-Ultra | 2x512 Crucial Ballistix DDR500 1:1 2.5-4-4-10 1T | XFX 7800GT 256mb 450/1050MHz | 3DMark05: 7357p | SuperPi 1M: 31s

Permalänk
Medlem

Jag har suttit o funderat på en Xbox, och jag tänkte: varför inte köpa en Xbox, lägga till 500kr o få en DVD spelare på köpet.

måste ju va hur bra som helst..

IOF har PS2 också DVD-spelare, men eftersom storebrorsan redan har en så känns de fel , + att Xbox lär va grymt när internet grejen kommer !

Visa signatur

O_o

Permalänk
Medlem

tänkte fråga en annan sak , går det o få en Xbox o fungera med brännda spel ? Har kontakter i thailand som kan köpa spel till mig o skicka via posten, måste bara veta om de går att lira brännda spel på Xboxen, altså... finns det nå chip o köpa ? eller ?

Adda mig om ni vet mycke om Xbox (ICQ då..)

Visa signatur

O_o

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttad till Spel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linux Lover
VIlken är den bästa spelkonsollen för småbarnsfamiljer?
Barnen är 3 och 6 år.
Båda är flickor.

Har själv fått en förfrågan om detta, men jag är inte riktigt "hemma" i konsollvärlden.
Valet står mellan:

  • X-box

  • Gamecube

  • PS2

En viktig aspekt är hur det ser ut på spelfronten, alltså barnspel.

Tacksam för svar

Helt klart gamecube för barn.

Visa signatur

Moderhjärnan : Antec Threehundred | Gigabyte GA-EP45-UD3P |Intel E8500 3.16Ghz @ 4.4Ghz |Thermalright 120 Extreme med 120mm fläkt| 4Gb Corsair DDR2 1066 | Velociraptor 150Gb + WDC 500Gb | Powercolor ATI 4870x2 2Gb @ 800/950 Mhz | PSU: Corsair 650W | LG Flatron W2452T 24" | 3dMark06 : 20643 p |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XiOUS
Kiyoko: Kan hålla med om att RTS spel inte gör sig på spelkonsolerna men att generalisera och säga att alla spel till spelkonolerna är likadana håller jag inte med om.

Förutom de stereotyper du beskrev finns det ju en uppsjö av sportspel, t.ex. NHL2003, FIFA2003, NBA, Golf.... som gör sig urbra på spelkonsolerna. Att kontrollera spelarna i t.ex. NHL2003 funkar bra mycket bättre på PS2 än PCn tycker jag.

Det finns massa bilspel som t.ex. GTA3, Need for Speed, Gran Turismo, WRC Championship och allt vad de heter vilka funkar minst lika bra (om inte ibland bättre) att kontrollera med kontrollerna än med ett tangentbord, vill man vara riktigt seriös är det ju bara och skaffa en ratt, vilket man kan göra till spelkonsolerna med.

För att inte glömma alla kampsportsspel, som t.ex. Tekken, Dead or Alive, Mortal Kombat... och allt vad de heter som helt klart är överlägsna på spelkonsolen och inte alls gör sig på PCn.

Om du syftar till mer "tankekrävande" spel så har man ju alltid Final Fantasy, Tomb Raider och massa andra lite mer kluriga spel att välja mellan. RPG kanske är som du säger, kan inte uttala mig om det riktigt då jag inte är någon RPG-fantast.

Som Gueno säger så är spelen till spelkonsolerna också garanterade att fungera vilket PC-spelen inte alltid gör på din PC.

Denna tråd skapades inte med Spelkonsoller Vs PC i åtanke utan helt enkelt om du fick välja en av de senaste spelkonsolerna vilken skulle du välja?

du har rätt - det kanske var lite väl generaliserat av mig att säga att det bara finns två typer av spel till konsoller, men jag kan säga att även om det du sa var rätt skulle -jag- personligen aldrig ha nån nytta av en konsoll. sportspel är bland det tråkigaste som finns och jag vill att mina spel ska hålla i mer än 10 timmar så fightingspel är inte heller min grej.

Ett annat con med konsoller är rövarpriserna: vem vill betala 700 spänn för ett spel??? jag tycker att PC-spel är för dyra, men det är inget mot konsollspel.
det enda, som jag ser det, positiva med konsoller är att de är så otroligt optimerade att man an köra hyfsat snygga spel på vad som i pc-världen är medioker hårdvara, men konsollspelen kan bara tävla med pc-spelen i början när de kommer för det tar inte lång tid innan datorerna blivit så mycket bättre och standarden har höjts så mycket att om man har en schyst dator krossar den alla konsoller - trots optimering(X-Box vs phet p4 3.06GHz m. 9700pro t.ex.).

men detta var bara ett ps eftersom tråden ju handlar om vilken konsoll som är bäst=)

ang. dessa vet jag faktiskt inte riktigt. X-Box skulle få min röst utan tvekan om den inte var gjord av microsoft(ni som tycker det är löjligt att klaga på en produkt bara för att M$ har gjort den - varför köper man kravmärkt mjölk? den är ju inte bättre än annan mjölk!). X-box tycke rjag verkar vara bäst, men jag skulle nog köpa nån av de andra.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem

hehe jag tycker kontringen till honom som inte tycker om Gaycube och co var bäst

Gayboy advance

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Det kommer ett "unikt" Final Fantasy till Gamecube också, längtar
PSO1+2 kanske är roligt också, någon som testade på Dreamcast?
Hur som helst röstar jag på Gamecuben eftersom jag gillar tokroliga barnspel i stil med Mario Kart, SSBM och Super Monkey Ball. Resident Evil var riktigt jävla läskigt det med.

Visa signatur

No Tomorrow

Permalänk
Medlem

Är xbox dvdn nå bra? Klarar den alla regioner?

Permalänk
Medlem

Förresten, det här med nes och snes emulator. Hur funkar det?

Det går väl förresten att spela på dreamcast också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cuique
Är xbox dvdn nå bra? Klarar den alla regioner?

xbox dvd'n är bättre än ps2 dvd'n, vissa säger även att den är bättre än 8000kr's dvd-spelare, men det kanske man ska ta med en hink salt.
Flashar/chippar du boxen så kan du se på alla regioner med ett litet hack, du kan även kolla på divx, svcd, vcd m.fl. det kommer ut nya program och hack som gör det möjligt att se alla olika sorter så som xvid t.ex.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnibüs
Flashar/chippar du boxen så kan du se på alla regioner med ett litet hack, du kan även kolla på divx, svcd, vcd m.fl.

Är det bara att stoppa i skivan så spelas den upp eller måste man pilla i nåt operativsystem?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100