Plextor PX-W124TS SCSI <- Hjälp

Permalänk
Medlem

Plextor PX-W124TS SCSI <- Hjälp

Idag installera jag Daemons Tools och sen så avinstallera jag det. Jag boota om och när jag kommit in i win2k pro som vanligt ville han inte hitta brännaren. Jag öppna aktivitetshanteraren och såg att själva brännaren hade ett utropstecken på sig.
Tröck på egenskaper och det stod så såhär:

"Den här enheten fungerar inte korrekt eftersom det inte går att ladda de nödvändiga drivrutinerna för enheten. (Kod 31)

Klicka på Felsökare om du vill start felsökaren för den här enheten."

När jag köpte brännaren och SCSI kortet som för övrigt är ett Adaptech AHA-2940 så fick jag inga drivrutiner till det. Prövade ringa till Plextor Europe men det var inget svar (!!!). Prövade maila dem men inget svar där heller.

Snälla vet nån hur jag ska gå till väga? För länge sen hände samma sak och jag var tvungen att formatera

Permalänk
Hedersmedlem

Verkar som om Daemon Tools avinstallerade SCSI-CD-drivaren också. Du kan testa att ta bort brännaren från enhetshanteraren och trycka på uppdatera så den hittas igen, då borde Windows installera drivrutinerna igen.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Jo, jag har gjort det men då vill han ha drivrutinerna. Jag trycker på "sök efter lämplig..." och väljer katalogen I386 (jag har koppat den till datorn) men den vill inte hitta några drivrutiner

Permalänk
Hedersmedlem

Du ska inte söka eller bläddra drivrutin, du ska välja i en lista (tror det finns nån knapp för det nånstans). Sen är det bara att välja standard CDROM. Nu har jag inte win2k installerad så jag kommer inte ihåg exakt hur det såg ut.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

ok, jag tog en screen på hur det ser ut;
http://www.mazterman.com/px.jpg