Stängde av sig helt random, och vägrar starta

Permalänk
Medlem

Stängde av sig helt random, och vägrar starta

Hej,

När jag igår satt och lirrade stängdes datorn helt plötsligt av helt utan anledning, datorn kraschade inte, utan det var som om strömmen gick. Jag misstänkte ett tag att en propp gått enda tills att jag upptäckte att skärmen och min skrivbordslampa fortfarande fungerade. Då orkade jag inte ta en titt på det och väntade därför till dagen efter.

Så idag började undersöka provade jag starta den, utan resultat. Fläktarna startar i en halv sekund innan de dör igen. Moderkortet har ström ser jag, Men kan endå inte starta datorn.

Någon som vart med om något liknande med dator som mystiskt stänger av sig och sedan inte startar? Eller någon som har en idé om vad det är för fel och hur man kan åtgärda det?

Systemet är drygt 2 år gammalt och har inte haft några problem med det tidigare

intel i5 750 quad core @ 2,67 Ghz
Asus P7P55D deluxe motherboard
8Gb 2x4Gb ddr3
EVGA GTX 260

Permalänk
Medlem

Min gissning är att den var överhettad. Stängdes den av när du spelade eller gjorde något annat krävande eller vad gjorde du när det hände?

Permalänk
Medlem

Jag vet att den inte är överhettad, Tror mer på kortslutning någonstans

Permalänk
Medlem

Vad har du för nätagg?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Gjorde lite mätningar på nätaggregatet och visst var det där felet låg, får ta och köpa ett nytt till imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elof94:

Min gissning är att den var överhettad. Stängdes den av när du spelade eller gjorde något annat krävande eller vad gjorde du när det hände?

Hur tänkte du nu? Han sa ju att han väntade tills nästa dag med att starta den igen. Hur skulle den möjligen kunna vara överhettad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thailandur:

Hur tänkte du nu? Han sa ju att han väntade tills nästa dag med att starta den igen. Hur skulle den möjligen kunna vara överhettad?

Läste lite väl snabbt och var förmodligen lite för trött när jag svarade på det. Läste inte att den inte startade alls, trodde den gick att starta igen efter en liten stund. Om den hade överhettats, låt oss säga processorn, så hade den ju gått att starta igen efter stund.