Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Windows 8 RTM redo för nedladdning

Permalänk
Melding Plague

Windows 8 RTM redo för nedladdning

Fullversionen av Microsofts senaste operativsystem Windows 8 rullar ut till utvecklare på MSDN och Technet. Andra nyfikna kan testa en gratis 90-dagarsversion av toppvarianten Enterprise.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så nice! Precis klar med våran Windows 8 img till företaget

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Håll i hattarna nu både ja och nej sägare och bara låt det vara om det inte är av intresse.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

*Hamstrar på Windows 7 nycklar...*

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Verkar inte som att det har kommit upp på MSDNAA än, eller är det jag som är blind?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

Verkar inte som att det har kommit upp på MSDNAA än, eller är det jag som är blind?

Det rullas väl ut efter hand. Amerikanarna ligger väl fortfarande och sover vid den här tiden?

Permalänk

Jag ser bara "Microsoft Windows 8 Consumer Preview" och "Microsoft Windows 8 Release Preview", så jag antar att RTM-versionen inte finns på MSDNAA ännu.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralleballe:

Jag ser bara "Microsoft Windows 8 Consumer Preview" och "Microsoft Windows 8 Release Preview", så jag antar att RTM-versionen inte finns på MSDNAA ännu.

verkar inte vara bättre

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

Enligt Neowin dröjer det till den 25:e innan 8:an når Dreamspark Premium/ MSDNAA
http://www.neowin.net/news/windows-8-for-dreamspark-students-coming-august-25th

Permalänk
Avstängd

Nej, Windows 8 verkat inte alls lovande. Väldigt besviken på Consumer Preview. Fy för Metro och nya Metro-start-menyn.
Jag väntar på Ubuntu 12.10 som kommer i oktober typ samtidigt som Windows 8.

Permalänk
Medlem

Tankat hem Win 8 Pro + VS2012(via MSDN). Ska blåsa in det idag - på min nya fina 512gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Nej, Windows 8 verkat inte alls lovande. Väldigt besviken på Consumer Preview. Fy för Metro och nya Metro-start-menyn.
Jag väntar på Ubuntu 12.10 som kommer i oktober typ samtidigt som Windows 8.

Kommer köra den jag med, men behåller också Windows 7.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk

Kan inte någon prova och se om det går att stänga av Metro. Imo hör inte touch baserade gränssnitt hemma på stationära datorer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6700k | MSI 1080 | Asus WS Z170 | Corsair 32 GB | FD DS

Intel Xeon E5 2680 v2 | Supermicro X9SRL-F | 64GB ECC | ~40TB + ~4TB cache | Intel X550 T2 | LSI 9305-24i | FD XL2

Permalänk
Avstängd

Microsoft gör en del bra grejer som nya Outlook.com och nya SkyDrive.
Men Windows 8 gillar jag inte.

Undrar om Office 2013 och Visual Studio 2012 blir bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Microsoft gör en del bra grejer som nya Outlook.com och nya SkyDrive.
Men Windows 8 gillar jag inte.

Undrar om Office 2013 och Visual Studio 2012 blir bra.

Kan bara säga att Visual Studio 2012 är sjukt nice. Har kört det ett tag nu och det är väll bara en sak som jag inte gillade och det var att solution explorern inte visade färg ikoner men det ska tydligen fixas till släppet

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Har letat runt efter en changelogg mellan RTM och release preview, någon annan som har haft bättre lycka än jag?

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

lite offtopic här men någon som vet hur man byter till Outlook? Orkar inte med Hotmail :c

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

lite offtopic här men någon som vet hur man byter till Outlook? Orkar inte med Hotmail :c

outlook.com

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Medlem

Fråga: Hur "hamstrar" man nycklar? Var får man alla dom ifrån? Mest nyfiken...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedDotFire:

Kan inte någon prova och se om det går att stänga av Metro. Imo hör inte touch baserade gränssnitt hemma på stationära datorer

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, och 1996 ringde och önskade sig sitt GUI tillbaka....

http://iwastesomuchtime.com/on/?i=37153

Men 1996 så kunden du ju slippa fjantrutorna - med Win8 så är det bara att bita ihop och inse att allt man gör tar längre tid och blir sämre...

Permalänk
Medlem

Som tur är (i alla fall för mig) så verkar maskineriet hos pressen redan dragit igång för fullt. När W7 släpptes hette det "Äntligen slipper du Vista!" Nu heter det att Windows 8 är "onödigt", "fel väg att gå", "förvirrande", osv, vilket jag håller med om till fullo. Sedan kan W8 omöjligt bli en sådan dundermiss som Vista var. W8 verkar i alla fall hyffsat stabilt. Och när de släppt SP1 som, om de har något vett alls kvar, ger oss möjlighet att köra startmenyn igen som vi är vana vid så kan det bli bra. Om inte så hoppas jag att Linuxbaserade operativsystem ökat sin andel tillräckligt för att motivera hård och mjukvarutillverkare att göra kompatibla program, så att man kan gå över dit och slippa Windows.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

Nej, och 1996 ringde och önskade sig sitt GUI tillbaka....

http://iwastesomuchtime.com/on/?i=37153

Men 1996 så kunden du ju slippa fjantrutorna - med Win8 så är det bara att bita ihop och inse att allt man gör tar längre tid och blir sämre...

Håller med, men som tur är så kommer Windows 7 supporteras under en väldigt lång tid, så man kan ju helt enkelt hoppa över Windows 8 eller köra Ubuntu eller någon annan linuxvariant.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Japp, med nya outlock till hotmail, och nu windows 8 som dom i mina ögon inte lyckats med alls...
Dock funkar optimeringen bra, men GUI:t är kasst. men bara mina åsikter det.

Nu blir det linux och gmail för mig

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

*Hamstrar på Windows 7 nycklar...*

http://www.microsoft.com/oem/en/licensing/sblicensing/pages/w...

Meningslöst.

Permalänk
Medlem

nått markant nytt sen RP?

förutom att Metro inte heter Metro då alltså.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

nått markant nytt sen RP?

förutom att Metro inte heter Metro då alltså.

Mestadels småsaker, lite UI ändringar här och där.
http://arstechnica.com/information-technology/2012/08/hands-o...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Japp, med nya outlock till hotmail, och nu windows 8 som dom i mina ögon inte lyckats med alls...
Dock funkar optimeringen bra, men GUI:t är kasst. men bara mina åsikter det.

Nu blir det linux och gmail för mig

Helt rätt!

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Loggade in på mitt konto och där fanns svensk version? Trodde det inte skulle komma fören senare.

http://db.tt/5xmpF446

Permalänk
Medlem

Windows 8 är ju riktigt trevligt. Flyter på fint man använder ju ändå inte start knappen till nått vettigt riktigt bra att få ny funktionalitet där. Nu får man skaffa sig en platta också och koppla ihop allt:)

Permalänk
Skrivet av bengt-re:

Nej, och 1996 ringde och önskade sig sitt GUI tillbaka....

Och 1995 ringde och ville ha sitt GUI tillbaka.
Nog för att jag trivs med att ha kört samma GUI sen Win95, men att det var vart så oförändrat i 17 år börjar kännas lite löjligt.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*