Ska modda chassi, vilken typ av färg, lack?

Permalänk

Ska modda chassi, vilken typ av färg, lack?

Hade tänkt modda mitt Fractal Design Arc som jag ska köpa för att jag har sett ett par fina Gallerier.

Då undrar jag först vad ska man använda för typ av färg och/eller lack.
Ska man tänka på något speciellt när man gör det eller är det bara att färga, torka och sedan klart?

Tacksam för svar // Sebastian

Visa signatur

CPU Inhandlas CPU-KYLARE Inhandlas MOBO Inhandlas GPU ASUS GeForce GTX 670 2048MB DirectCUII RAM G.Skill 8GB (2x4096MB) CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming SSD Samsung SSD Basic 830-Series 128GB HDD 500GB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s PSU be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär CHASSI Antec Performance One P280 USB 3.0 Svart

Permalänk
Medlem

Beror på hur ghetto du vill att det ser ut. Men vill du ha ett fint resultat så bör du slipa ner/matta föregående färg. Många tunna lager och ta tid till det. Annars ser det ut som många andra snabbfärgade chassin. Med rinn streck eller ojämn beläggning.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Skrivet av Ctrl:

Beror på hur ghetto du vill att det ser ut. Men vill du ha ett fint resultat så bör du slipa ner/matta föregående färg. Många tunna lager och ta tid till det. Annars ser det ut som många andra snabbfärgade chassin. Med rinn streck eller ojämn beläggning.

1. slipa ned med sand papper
2. Spraya ca två lager eller mer
3. På med lite Klarlack
4. Klart!
Jag använde Dupli-Colur
Du kan kolla mitt galleri för att se

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk

Om du kollar mitt galleri, så ser du att jag lackat arc:ets fläktgaller (de som sitter i fronten och toppen) med vanlig hobbyfärg från Biltema. Det blev helt okej men ska lacka hela chassit senare och då blir det att lacka med lackspruta.

Lägg ner tid på det du gör och försök att undvika rinningar så ska det nog bli bra!