Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

DayZ - Blev teleporterad av en hacker.

Permalänk
Medlem

DayZ - Blev teleporterad av en hacker.

Hej sweclockers!

Jag och några polare satt och spelade lite DayZ när vi insåg att det satt en fuskare på servern. Han spawnade massor av fordon samt vid ett tillfälle dödade han hela servern.

Min kompis lyckades sedan döda fuskaren och stal hans bil och han började skrika i micken och var allmänt arg. Efter detta teleporterade fuskaren ut min kompis mitt ute i sjön i ingenstans. Inget land syns i sikte och han vet inte vad han ska göra.

Finns det något annat sätt förutom att simma till land för att komma tillbaka? Han försöker helt ärligt att hitta en "snäll" fuskare på en annan server som kan teleportera tillbaka honom till fastlandet.

Tips, sweclockers?

Permalänk
Medlem

AFKa

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Och hur ska det hjälpa?
Vet faktiskt inte vad ni ska göra.

Jävla p12er som förstör spelet.
En gång när jag loggade in i Cherno så hörde jag en bil, och blev genast taggad på att försöka ta den.
Men jag blev lite misstänksam när jag hörde att den kom närmre och närmre, precis som att någon visste att jag var där

och rätt som det är så börjar han åka igenom väggarna med bilen och försöker köra över mig, då drog jag bara disconnect istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Och hur ska det hjälpa?
Vet faktiskt inte vad ni ska göra.

Jävla p12er som förstör spelet.
En gång när jag loggade in i Cherno så hörde jag en bil, och blev genast taggad på att försöka ta den.
Men jag blev lite misstänksam när jag hörde att den kom närmre och närmre, precis som att någon visste att jag var där

och rätt som det är så börjar han åka igenom väggarna med bilen och försöker köra över mig, då drog jag bara disconnect istället.

Är han mitt ute i vattnet så kommer han att frysa ihjäl om han AFKar tillräckligt länge.

Permalänk

Sikta mot land, lägg något tungt på "W" sen ta en macka och se tv, kom tillbaka efter 30 minuter
Har inte spelat dayz och vet inte kontrollerna men det borde funka va? ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av tachiibou:

Sikta mot land, lägg något tungt på "W" sen ta en macka och se tv, kom tillbaka efter 30 minuter
Har inte spelat dayz och vet inte kontrollerna men det borde funka va? ^^

+1

Det är så man gör, springer genom skogen också sådär.

Permalänk
Medlem

Kör nu inte DayZ själv, men det låter som en admin som abusar. Det är ganska troligt om man kan göra egna servrar. Dock bara en teori

Visa signatur

Meshify C | ASUS ROG STRIX Z370-F | RM650i | i7 8700K 3.7 GHz | Pure Rock |
16 GB 3000 MHz | Samsung 850 1 TB | ASUS GTX 1660 Super |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dazt:

Kör nu inte DayZ själv, men det låter som en admin som abusar. Det är ganska troligt om man kan göra egna servrar. Dock bara en teori

Kan vara så, men det finns "hackers" överallt i hela spelet. Som gör allt från att förvandla folk till kaniner, till att nuke'a städer.

Permalänk

Lite offtopic, var sugen på DayZ till ma nblev uppmärksam om mängden fuskare, hur orkar ni med det?

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Admin kan inte teleporta, där sprack din teori

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

har spelat i tre veckor och bara stött på två fuskare än så länge.. dock har en teleporterat mig ut långt åt H-vete medans den andra artileriade den stora ladan i stary när jag var där inne och kröp..

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kagamex:

Är han mitt ute i vattnet så kommer han att frysa ihjäl om han AFKar tillräckligt länge.

Man gör tyvärr inte det! Ditt hp stannar på 6000 om du är i vattnet länge. Så det går inte att dö genom att frysa ihjäl.

En annan sak är att han inte vet var land är så han kan inte sikta in sig på något. Dock har vi kommit fram till att lättaste sättet att få en respawn är att dö av hunger.

Hur lång tid tar detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Man gör tyvärr inte det! Ditt hp stannar på 6000 om du är i vattnet länge. Så det går inte att dö genom att frysa ihjäl.

En annan sak är att han inte vet var land är så han kan inte sikta in sig på något. Dock har vi kommit fram till att lättaste sättet att få en respawn är att dö av hunger.

Hur lång tid tar detta?

Från wikin:
If you become too Hungry or Thirsty then your blood will begin to drain at a rate of 20 units per second. This will continue to the point at which you die.
The HUD will provide a flashing indicator if you are dying of hunger or thirst.

dock så står det inte hur lång tid det är mellan grön->Blinkande röd, har dock för mig att det är nånstans mellan 15-30 minuter.

Permalänk
Medlem

Molnen rör sig alltid mot öst så på det viset kan du iaf klura ut vilket håll du simmar mot. Skulle själv sikta mot norr/nordväst och fixa ghetto-autowalk med hjälp av ett mynt mellan springorna på tangentbordet.

Visa signatur

W10 Pro N | i7-6700K @ 4.8 GHz | NH-D15 | RTX 3060 Ti | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000MHz CL15 | M.2 2TB | EVGA 750W G2 | Fractal Design Define S | Logitech G502 X | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz »

Permalänk
Medlem

Detta fungerar.

Använd six updater.. den kommer uppdatera till fel version 1.7.2.4 istället för 5an du ska ha..

Sedan ta bort alla filerna på dayz och i addons mappen och sätt i rätt version därpå igen.

När du sen startar spelet börjar du vid kusten och har alla saker kvar + fullt liv och utan några skador eller dyligt.

Detta är ett bra sätt om man har lågt blood eller har brutna ben och kan inte lösa problemet.

Fusk.. kanske.. men ser det mer som att man utnyttjar en möjlighet... upptäckte detta när jag hade problem att uppdatera till 1.7.2.5 med lunchern.. och sen insåg att det inte gick utan att man fick göra det manuellt.

your welcome.

//zit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zitoc:

Detta fungerar.

Använd six updater.. den kommer uppdatera till fel version 1.7.2.4 istället för 5an du ska ha..

Sedan ta bort alla filerna på dayz och i addons mappen och sätt i rätt version därpå igen.

När du sen startar spelet börjar du vid kusten och har alla saker kvar + fullt liv och utan några skador eller dyligt.

Detta är ett bra sätt om man har lågt blood eller har brutna ben och kan inte lösa problemet.

Fusk.. kanske.. men ser det mer som att man utnyttjar en möjlighet... upptäckte detta när jag hade problem att uppdatera till 1.7.2.5 med lunchern.. och sen insåg att det inte gick utan att man fick göra det manuellt.

your welcome.

//zit

Så mycket som spelet glitchar och buggar borde man ju få glitcha lite tillbaka...

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dazt:

Administratörer är vanliga användare, de har inga krafter som tex. man kan ha i spel som CS. Det enda som gör dem en auktoritet är att de kan ändra server inställningar. Annars som sagt är de bara vanliga spelare.

Permalänk
Medlem

Roligt och höra om alla historier om folk som blivit hackade... Not. Kanske mods ska göra en samlad tråd om det?
Tips till ts, om ni visste att det fanns en hacker på servern så drar man oavsett, annars har jag ingen sympati öht. Sen för snabbare svar dra in på den officiella irc chatten så kommer dom ge dig råd om vad du ska göra.

Permalänk

kladda lite imellan olika servrar ibland när de e fel version och sånt så brukar man automatiskt teleporteras te spawn

Visa signatur

NZXT H700i - ASUS Z390-F Strix - 32GB Vengeance PRO 3200Mhz - Intel I9 9900k - PALIT 2080 TI - Corsair HX850 - 500Gb Sandisk Ultra SSD - 1TB Samsung SSD - Custom Watercooled

Corsair K70 Lux RGB - Logitech G502 - Astro A50 - Acer Predator 35" Curved 200hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Lite offtopic, var sugen på DayZ till ma nblev uppmärksam om mängden fuskare, hur orkar ni med det?

Har inte spelet allt för mycket men ca 200 timmar. Träffat på en, kanske 2 hackers.
En polare är uppe i snart 650 timmar och han har träffat på ca 5 hackers.
Så det är inte så många hackars på de "riktiga" servrarna så att säga. Finns många privat servrar som kör utan battle-eye där jag kan tro att det är många fler.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Har spelat en hel del och visst finns risken för hackers men SÅ vanliga är de inte. Och man märker oftast ganska lätt om ngn hacker dödade en eller ej. Tycker spelet är roligt även fast det finns hackers

Permalänk

Min skärm just nu....

Väntar på att dö av hunger, spelar på en private hive sålänge
Som tur var hade jag precis spawnat och hade inget gear förutom Enfield!

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"