Permalänk
Medlem

Filmtrailer tråden

Tänkte att det kunde vara kul med en filmtrailer tråd, där man kan posta allt från nya trailers för filmer som man tycker ser intressanta ut till trailers för äldre filmer som man vill tipsa om, eller nåt sånt. Jag vet inte om det finns nåt intresse för en sån här tråd, men vi gör ett försök iallafall.

Så jag får väl vara först ut med en trailer för en ny film i Now You See Me (Now You See Me: Now You Don't) serien. Gillar dom två första och det här ser lovande ut tycker jag. Verkar gå i samma stil och flertalet av skådisarna från dom tidigare filmerna är med.

Permalänk
Medlem

Då jag personligen undviker trailers så långt det bara går, för att de spoilar i alla fall för mig.

Här är en av de bästa teaser trailers jag någon sin sett, den visar inget av filmen.
Det är nu gammal och hade kanske kunnat göras bättre idag???

The Da Vinci Code

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R4 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 4070 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Då jag personligen undviker trailers så långt det bara går, för att de spoilar i alla fall för mig.

Här är en av de bästa teaser trailers jag någon sin sett, den visar inget av filmen.
Det är nu gammal och hade kanske kunnat göras bättre idag???

The Da Vinci Code
https://www.youtube.com/watch?v=BNQ0ExXOWW0

Själv tycker jag att trailers är bra om det är en film som man inte känner till alls och vill få ett hum om vad det är för typ av film. Eftersom jag tittar nästan uteslutande på fysiskt format när jag ser film så vill jag inte chansa helt och hållet när jag skaffar och ser en film. Jag är inte superkänslig när det gäller spoilers, men en trailer är ju inte bra om den typ visar alla stora händelser i filmen eller ännu värre spoilar slutet. Just den jag postade tillförde kanske inte så mycket för mig personligen då jag sett dom två första filmerna och redan vet ungefär vad man kan förvänta sig. Men en sån trailer kan ändå bidra med en viss hype, tycker jag iallafall.

Din trailer kanske är bra för dom som är extremt känsliga för spoilers, men fyller ju ingen funktion alls om man är ute efter att se vad det är för typ av film. Men vi är ju alla olika och smaken är ju som baken.

Permalänk
Moderator

Ny Star Wars film för de som gillar The Mandalorian

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | LG OLED 42C4

Permalänk
Medlem

Komedi med bl.a. Keanu Reeves och Seth Rogen. Ser ut att kunna vara lite smårolig iallafall.

The Bride! Ser lovande ut tycker jag.

Sen har vi en klassiker. Som verkar komma i nån form av nyutgåva eller når sånt? Har en gammal DVD utgåva av filmen, men det kanske är dags för en uppgradering. Har inte sett den på väldigt länge, så jag kan definitivt tänka mig att se om den.

Permalänk
Medlem

Efter att ganska nyligen ha sett Avatar: The Way of Water så ser man ju ganska mycket fram emot att få se denna (Avatar: Fire and Ash).

Permalänk
Medlem

Denna kan vara bra.

Skräck, scifi, thriller.
Skådisar: Kate Mara, Laurence Fishburne

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + 4TB WD SN7100 | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Moderator
Skrivet av Libra-75:

Efter att ganska nyligen ha sett Avatar: The Way of Water så ser man ju ganska mycket fram emot att få se denna (Avatar: Fire and Ash).
https://www.youtube.com/watch?v=Ma1x7ikpid8

Älskar första filmen.

Tvåan var rejält kass och denna (trean) verkar ju tyvärr vara som tvåan. Jag kommer med största sannolikhet se den, men inte flera ggr som man har gjort med ettan.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | LG OLED 42C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Älskar första filmen.

Tvåan var rejält kass och denna (trean) verkar ju tyvärr vara som tvåan. Jag kommer med största sannolikhet se den, men inte flera ggr som man har gjort med ettan.

Själv tyckte jag båda var riktigt bra, så jag ser fram emot den tredje filmen.

Permalänk
Medlem