Permalänk
Skrivet av Cindori:

http://overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=MO-013-HO

Har själv beställt en 30" Hazro IPS.
Postar video när den kommit! I denna tråd:
#11892143

Mycket intressant! väntar med spänning!

Visa signatur

xfx780i, e8500, corsair 650w, 4gb 6400 corsair, 2xleadtek9600gt extreme, vista 64, x-fi extrememusic. 17222 3dmark06 @3,8ghz (för länge sen)

Permalänk

Jag röstar på att välja t.ex. en U2412 om man bara vill lägga 2500kr eller som många andra säger spara pengarna och vänta tills du har råd med en större bra skäm. Dessutom hinner kanske U3011 och u2711 bli ersatta av nya u xx12 modeller?

Visa signatur
Permalänk

Efter att ha kollat runt lite så är jag mer och mer inne på att lägga mer pengar på skärmen och kanske vänta ett tag för att se vad 2012 har att erbjuda.
skärm byter man ju inte lika som dator så varför inte hosta fram kanske det dubbla..

Hur som helst så avvaktar jag lite och måste helt enkelt hitta något ställe där jag kan sitta med en skärm ett tag för att bilda en egen uppfattning..

Tusen tack för alla tankar!

Högre upplösning är the shit!

Visa signatur

xfx780i, e8500, corsair 650w, 4gb 6400 corsair, 2xleadtek9600gt extreme, vista 64, x-fi extrememusic. 17222 3dmark06 @3,8ghz (för länge sen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dodsmasen:

Högre upplösning är the shit!

En till... (som uttalar sig i frågan om huruvida 1080p på 27" är bra eller dåligt och detta utan att faktiskt själv ha använt en 27" med 1080p)

Jag tycker inte det är ett uttalande du kan göra utan att ha gjort jämförelsen själv.

Budget på 2500kr, skrämstorlek på 27" och upplösningen 1080p fungerar bra tillsammans och så är det.

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska vänta tills denna skärmen från Asus som är en 27 tummare med upplösningen 2560x1440. Om den får bra omdömme så tänker jag köpa den och ha som andraskärm.

http://www.youtube.com/watch?v=6F8ZqFqicuE

Jag älskar nya prylar (speciellt skärmar).

Permalänk
Skrivet av dodsmasen:

har en hp2207

Exakt samma skärm som jag har för min stationära. Betrakningsvinklarna på den suttar fralla

En bra skärm är Dell 2711 om du vill ha högre upplösning (och dessutom IPS) redan nu utan att behöva vänta ut nya modeller.

Prislappen är dock ca 2x din budget...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simplified:

Exakt samma skärm som jag har för min stationära. Betrakningsvinklarna på den suttar fralla

En bra skärm är Dell 2711 om du vill ha högre upplösning (och dessutom IPS) redan nu utan att behöva vänta ut nya modeller.

Prislappen är dock ca 2x din budget...

Dock upplever många ag filtret otrevligt på u2711, jag skulle rekommendera u3011 eftersom de flesta som jämfört upplever inte ag filtret på den lika kraftigt som på lillebrorsan. Dessutom är u3011 bättre i spel, kolla själv: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u3011.htm

Citat från tft central:

The responsiveness of the U3011 was actually very pleasing. There was no obvious ghosting of moving images and motion blur was actually fairly minimal. Furthermore, there was no evidence of RTC overshoot in the form of white or dark halos which was very pleasing. Sometimes when RTC is used to boost response times it can lead to an unfortunate trail behind a moving image where the RTC impulse is too aggressive or poorly controlled. You will spot this for instance on the Dell U2711 where the PixPerAn images show a dark trail behind the moving car and speach bubble. Thankfully the RTC impulse seems to be well controlled on the U3011.

Permalänk
Medlem

Hur går det för dig med dina funderingar på en ny skärm?

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem
Skrivet av blagi:

En till... (som uttalar sig i frågan om huruvida 1080p på 27" är bra eller dåligt och detta utan att faktiskt själv ha använt en 27" med 1080p)

Jag tycker inte det är ett uttalande du kan göra utan att ha gjort jämförelsen själv.

Budget på 2500kr, skrämstorlek på 27" och upplösningen 1080p fungerar bra tillsammans och så är det.

Det var inte så länge sedan som det inte fanns 1080 upplösning och då var folk nöjda med det som fanns, men som vanligt så pressas tekniken framåt och i vanliga fall så är det bättre med högre upplösning, självklart är detta en smak och framför allt vanefråga men med sanningen om att på lika stor yta få platts med mer saker så är detta en bättre lösning.

OnT:
Sen valet mellan TN och IPS är väl mkt grundat på personen i fråga vad man vill lägga ut och vad man tycker. problemet med tn är att betraktningsvinklarna är dåliga och resulterar i en stor skärm att du kan se skiftningar i färgen, linkande med en riktigt dålig skärm på en laptop då man ofta kanske inte har skärmen optimalt framför en.

Min rekomendation är att vill du prompt ha en 27 tummare så satsa på en ips/pva panel. Kör du på en mindre skärm så räcker det absolut med en tn panel i fråga om betraktningsvinkel då man oftast sitter rakt framför sin skärm till en stationär dator

Permalänk

Lg har kommit med en ny 27 tummmare som är H-IPS och riktigt snygg för endast 2500kr hos Electroworld. Kanske är något som du är intresserad av http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1283628

Permalänk
Avstängd

Syncmaster 27" 1080P, Funkar kalas IMO.