Problem med 4G stickan E398
Tjena
Jo jag skaffade precis 4g stickan från comviq, Huwaei E398, och det är så stört mycket problem så jag vet inte vad jag ska ta vägen. (här betalar man en tusenlapp så funkar det sämre än ett gammalt rostigt 3gmodem för 100kr)
Först så är det ju Comviqs medföljande "koppla upp" program som skapar kaos med allt verkar det som, det segar, hänger sig, funkar, hänger sig igen osv.
Sen är det ett stort problem att få igång stickan överhuvudtaget, det verkar gå på ren tur, helt plötsligt ringer den upp per automatik i windows nätverkshanteringsgrej (om jag inte ringer upp där först manuelt/automatiskt så känner inte comviqs program igen att stickan är i överhuvudtaget, trodde "koppla upp" knappen i programmet skulle sköta den biten?)
Iallafall, när den ringt upp och lyckats ringa upp utan att generera något av de 3 fel som i 90% av fallen dyker upp, så ploppar comviqs program upp för nu har den ju hittat stickan, och så blir allting anslutet, och woho internet! ah visst
När jag försöker gå ut på en sida så segar det satan och det tuggar och tuggar och tuggar men dock så ser man i comviqs program att en massa data skickas och tas emot, sen hänger det sig oftast, tillslut blev jag lack och avslutade hela comviqprocessen genom aktivitetshanteraren, vad händer då?
Jo allt börjar fungera klockrent, jag förblir ansluten till nätverket och det tuffar på stabilt och snabbt, tills jag skulle råka starta comviqs program eller tills det startar automatiskt, eller tills jag måste starta om datorn, då får man börja om från början och så tar det ungefär 1 timme innan man lyckas komma ut igen.
Jag kör Windows 7 64-bitars enterprise, är inte stickan eller programmet kompatibelt eller vad är det som är fel? Har jag fått något måndagsexemplar?
Tänkte om ni visste någon lösning, t.ex. att uppdatera med någon speciell firmware så jag blir av med comviqs pissprogram men ändå kan ansluta till comviqs nät haha
Den snabbaste lösningen jag verkat hitta för att få det att fungera är att avinstallera drivrutinerna medan stickan är i, sedan ta ut stickan och avinstallera comviqs program, sedan sätta in den igen, låta den installera, efter installation starta om datorn och när datorn startas om så brukar allting ansluta och koppla upp automatiskt vid uppstarten, men det är lite surt att göra så varje gång man tappar anslutningen haha
Tack för att ni läste boken iallafall, hare gött!!