Permalänk
Medlem

Hur ofta brukar de ha 'super-rea'?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ckracker:

Hur ofta brukar de ha 'super-rea'?

Än sålänge har de haft 2st i detta halvår.

Permalänk
Medlem

@Komplett - hade gärna fått svar på min problematik. Beställde ett par Intono K5a under rean. Vill inte ha dem längre. Kan jag hämta ut dem på pick-up-point och bara lämna tillbaka dem direkt, eller måste jag ta hem dem och sen skicka dem till er?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Det är svårt att ge ett exakt svar i just det här fallet men när sådant här händer är det oftast så att vi har ett ordinarie pris på 5 995 kr, varpå vi har haft en kampanj på 3 990 kr. Kampanjen tog slut den 23:e och därmed gick priset upp igen men eftersom det är en populär produkt tog vi med den i live-rean. Vi skulle aldrig höja priset på en produkt någon dag innan för att sen sänka den. Vi arbetar helt enkelt inte så (plus att sådant syns i prisjakt så det skulle komma fram direkt). Du kan ju själv se på produktsidan att ordinarie pris är 5 995 och det är vad den kostar just nu.

Vi kunde så klart låtit bli att ha med den i live-rean helt och hållet, men det hade väl knappast varit bättre?

Det där är kvalificerat struntsnack.

Om man haft sitt "ordinarie pris" i några dagar de senaste månaderna och sedan 33% rabatt i 2 månader eller 10ggr så lång tid.... Då kan man knappast kalla det för ordinare pris då 99% av kunderna förmodligen köpt för det reducerade priset.

Ordinare = normalt pris.

Att ha ett uppskruvat ordinarepris som man i princip aldrig säljer för är inte lagligt i Sverige. Det är inget annat än lurendrejeri.

Det är knappast första gången heller. Har sett flera produkter hos er på komplett som under ett halvårs tid har haft så kallad "rea" under ordinarie priset minst 75% av tiden!!!!

Det är ju löjligt med ett ordinariepris 50-100% över billigaste konkurrenter, varför inte lika gärna en butik som säljer för 99% rea där alla ordinarepriser är 100ggr mot konkurrenter? Bra idé eller?

Jag rekommenderar alla jag känner att undvika komplett, pga fult spel och ojuste marknadsföring. Att göra så här är helt enkelt inte OK.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av zebrra3:

@Komplett - hade gärna fått svar på min problematik. Beställde ett par Intono K5a under rean. Vill inte ha dem längre. Kan jag hämta ut dem på pick-up-point och bara lämna tillbaka dem direkt, eller måste jag ta hem dem och sen skicka dem till er?

Mvh

Hej!

Enklast är om du ringer till kundtjänst och säger att du inte vill ha dem. Då går det ofta att lösa så du inte behöver komma hit. Det "korrekta" sättet är annars att komma hit och hämta dom och sen lämna in dom igen direkt, men som du själv hör låter det lite löjligt. Men det är viktigt att du ringer in först och säger att du inte vill ha dom, inte bara lämnar kvar dom utan att höra av dig.

mvh
Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej!

Enklast är om du ringer till kundtjänst och säger att du inte vill ha dem. Då går det ofta att lösa så du inte behöver komma hit. Det "korrekta" sättet är annars att komma hit och hämta dom och sen lämna in dom igen direkt, men som du själv hör låter det lite löjligt. Men det är viktigt att du ringer in först och säger att du inte vill ha dom, inte bara lämnar kvar dom utan att höra av dig.

mvh
Mikael

Ok, tack. Och man blir skyldig en slant i fraktkostnad då eller?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av zebrra3:

Ok, tack. Och man blir skyldig en slant i fraktkostnad då eller?

Det är lite olika, men är det första gången så brukar vi vara sjyssta och bjuda på det.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Det är lite olika, men är det första gången så brukar vi vara sjyssta och bjuda på det.

Löste sig hur enkelt som helst, gratis dessutom! Tack Komplett!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Alarmet satt till 18.00

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Undrar om dem får upp sidan i tid? Som sagt så är ju det roligaste vid 18 men rean börjar ju vid 16 med Foto eller ngt va? Bara 1.5h tills dess...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Undrar om dem får upp sidan i tid? Som sagt så är ju det roligaste vid 18 men rean börjar ju vid 16 med Foto eller ngt va? Bara 1.5h tills dess...

Hem och fritid först, sen foto, sen gaming. Man får hoppas att de får upp den innan dess iaf.

Permalänk

Suttit och luskat efter ett nytt headset och alternativt ett mekaniskt tangentbord.

Make My Day, Komplett!

Permalänk

20-21 tiden så tror jag chassi blir den första produkten som kommer upp..

Permalänk
Medlem

Hur stora prissänkningar ska man förvänta sig om ex cpu-kylare kostar ca 500 org pris?

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk

240gb ssd för under tusenlappen och det blir köp

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

240gb ssd för under tusenlappen och det blir köp

Lycka till:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Lycka till:)

Vad vore livet utan drömmar

Permalänk

Komplett brukar ha ganska generösa rabatter, 20, 30 och ända ner till 50% är inte omöjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Vad vore livet utan drömmar

Själv hoppas man på en 3570k och ett mATX moderkort för ett hyffsat pris:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Sänkt pris på ultrabooks, macbooks osv till studenterna kommer nog uppskattas

Permalänk
Medlem

Hoppas på ett Fractal Design R4 till ett riktigt bra pris även efter man lagt till frakten.

Permalänk
Medlem

Under vilket kategori är datorkomponenter?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Skrivet av juckeyy:

Under vilket kategori är datorkomponenter?

Tippar på den som gäller mellan 20-21

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

måste nypa åt mig en 240Gb SSD ! om de går för en billig slant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Komplett brukar ha ganska generösa rabatter, 20, 30 och ända ner till 50% är inte omöjligt.

Dock har jag varit med om att det med 30% rea ibland ändå bara blir enstaka kr billigare än t ex Inet när man räknar med frakt. Tycker att komplett är dyra från början eller höjer sitt pris innan rean.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

har kollat flera produkter mot prisjakt detta är inte en rea samtliga produkter finns till en billigare peng nån annanstans.detta gäller start sidan dock före kl:16

Permalänk
Medlem

Kasnke blir en SSD för mig också. Beställde en från webhallen igår men det kanske blir ångerrätt på den. Ska försöka hitta nån stor lagringsdisk till macbooken då superdriven åker ut.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Stefan73:

har kollat flera produkter mot prisjakt detta är inte en rea samtliga produkter finns till en billigare peng nån annanstans.detta gäller start sidan dock före kl:16

Vet inte vad detta överhuvudtaget har med 6H-rean att göra, men exempelvis första bästa produkten jag hittar på förstasidan kostar omkring 2000 :- mer hos billigaste konkurrent, även Kompletts ordinarie pris på produkten ligger omkring en tusenlapp under konkurrenterna.

(Inwarehouse och Komplett är samma.)

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

19:55 kommer jag sitta och vänta på en billig SSD!