Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

[GW2] Besvikelse...

Har lirat GW2 i dag. Måste säga att när jag loggar ut känner jag inte, "Jag ska ta ledigt från jobbet i morgon"-känslan. Spelet känns trögt, rörigt och rent av oengagerande. Jag har inte lirat något MMO de senaste åren, utan höll mig till Everquest mellan 99-04 förutom att jag testade lite Galaxies och DAoC som hastigast. Men detta känner jag absolut ingenting för. Jag ska ge det ytterligare en chans, och jag hoppas att det "sjunker in"...

...refund?

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk

Om du bara kört pvE så skulle jag gå och köra WvWvW direkt, det gjorde jag för tyckte PvE var ganska långtråkig
Så teama upp med en massa folk, snacka och gå och kötta lite

Jag hade ingen att spela med under betan så jag gick med i en guild vilket blev askul för vi var typ 10 pers som satt i mumble och bara lirade
sprang runt och försökte erövra slott torn etc

Permalänk
Medlem

Håller med dig. Tycker spelet kändes väldigt "plastigt" på något sätt. Inge djup något. Attackerna känns så ytliga och gångstilen på alla gubbar är så "flytandes".

Permalänk
Medlem

Har själv nu spelat 12 timmar per dag sen release och jag måste säga att det börjar kännas lite trögt. Vet inte om det är jag som borde spela mindre eller om det är något som saknas för att sugas in i spelet helt.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Deppat att läsa en sån här tråd när man går och taggar inför spelstart imorgon. Känns även trist med överfulla servrar redan, och bättre lär det ju inte bli imorgon

Permalänk
Moderator
Moderator

*Uppdaterade trådtiteln*

Tänk lite på att skriva tydligare trådtitlar, även om tråden ligger rätt så skadar det inte.

Hoppas du hittar lite glädje i spelet ändå, lycka till!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Administrativ avgift

Hehe jag har samma känsla men problemet är att man blir så inlamad i storyn att man glömmer tid man blir för fokuserad ! Så jag känner iaf inget fel på spelet bara att man får nolife av det

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Skrivet av j0ckeeh:

Har själv nu spelat 12 timmar per dag sen release och jag måste säga att det börjar kännas lite trögt. Vet inte om det är jag som borde spela mindre eller om det är något som saknas för att sugas in i spelet helt.

Joråsåatt... 12! Timmar? Ja behöver sträcka på mig efter en, oavsett spel. Jag antar att det inte finns några jobb/skola/vänner/flickpojkvänner distraktioner ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är hellre låst till kvalitetsappar än fri att äta bajs kan jag säga.

Ifåne 4s
Intel Core i7 2600K 3,4GHz, Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE, Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heligsomfan:

Joråsåatt... 12! Timmar? Ja behöver sträcka på mig efter en, oavsett spel. Jag antar att det inte finns några jobb/skola/vänner/flickpojkvänner distraktioner ?

Skickades från m.sweclockers.com

är mer eller mindre sysslolös fram tills oktober så det blir en del timmar då

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Deppat att läsa en sån här tråd när man går och taggar inför spelstart imorgon. Känns även trist med överfulla servrar redan, och bättre lär det ju inte bli imorgon

Håller med funderar på att köpa spelet.. så lite tråkigt med en sånn här tråd redan

Permalänk
Avstängd

Jag kan inte mer en att hålla med TS. Otroligt vad jag tappat lusten att ens logga in. Så snabbt? Måste vara rekord för ett mmo för mig. Och jag testar dom flesta nya mmo som kommer ut. Nä jag är besviken helt klart. Känslan tycker jag inte om. Skillen känns tråkiga, klasserna känns tråkiga. Grafiken är inte bra tycker jag osv osv. Låter jätte negativt men det är så jag känner.

Permalänk
Medlem

Jepp har redan gett upp. Hade gärna utforskat detta spel mycket mer men spelkänslan är värdelös. Som nämnts känns det trögt och oresponsivt och det blir för mig ospelbart. Känns precis som om man spelade under vatten där allt är lite fördröjt.

Permalänk

det här med trögheten tycker jag ger en "skön" känsla, istället för en rent mekaniskt direkt respons, hur verkligt är det egentligen att vända sig 180 grader i ett first person shooter spel till exempel?

Permalänk
Medlem

Jag har länge vart väldigt skeptisk inställd till MMORPGS då jag alltid tyckt att de helt enkelt vart för själlösa. Ett massa, gå dit, slå ihjäl 10 saker, gå tillbaka, gör om 100ggr. Varför jag istället alltid fortsatt att endast köra vanliga RPG:s som även är min överlag i alla fall, favoritgenre.

Men på senare år har det faktiskt hänt en del även vad gäller MMORPG:s, SWTOR var okej, men fortfarande lite för mycket "WoW känsla" över det. The Secret World, betydligt bättre och hade dessutom en intressant story. Nu har jag precis börjat med GW2 och måste säga att det här höjer ribban ännu ett snäpp, sett från en som är en MMORPG skeptiker då. Tycker speciellt att dessa "dynamic events" är riktigt bra gjorda, det är roligt på riktigt när man är ute och springer, något händer och plötsligt är man 10 - 20 - 30 pers som slåss för samma mål!

Däremot känner inte jag heller någon "stanna hemma från jobbet" känsla, men det har jag inte känt sedan jag var 12 år heller för den delen. Respekterar dock de som känner så, som andra uttryckt det har vi alla olika intressen och varför skulle en karatefylla vara mera befogad till att ta ledigt än att spela lite GW2. Kör på säger jag bara!

Jag ger GW2 en stor tumme upp just nu och kan verkligen inte hålla med TS, ännu iaf.

Visa signatur

Vill du att jag besvarar något så kom ihåg att citera mitt inlägg! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbojan:

Håller med dig. Tycker spelet kändes väldigt "plastigt" på något sätt. Inge djup något. Attackerna känns så ytliga och gångstilen på alla gubbar är så "flytandes".

Skrivet av altair4:

Jepp har redan gett upp. Hade gärna utforskat detta spel mycket mer men spelkänslan är värdelös. Som nämnts känns det trögt och oresponsivt och det blir för mig ospelbart. Känns precis som om man spelade under vatten där allt är lite fördröjt.

Jag känner samma sak, alla småsaker tillsammans gör spelet känns rätt dåligt att spela

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subtractive:

Jag har länge vart väldigt skeptisk inställd till MMORPGS då jag alltid tyckt att de helt enkelt vart för själlösa. Ett massa, gå dit, slå ihjäl 10 saker, gå tillbaka, gör om 100ggr. Varför jag istället alltid fortsatt att endast köra vanliga RPG:s som även är min överlag i alla fall, favoritgenre.

Men på senare år har det faktiskt hänt en del även vad gäller MMORPG:s, SWTOR var okej, men fortfarande lite för mycket "WoW känsla" över det. The Secret World, betydligt bättre och hade dessutom en intressant story. Nu har jag precis börjat med GW2 och måste säga att det här höjer ribban ännu ett snäpp, sett från en som är en MMORPG skeptiker då. Tycker speciellt att dessa "dynamic events" är riktigt bra gjorda, det är roligt på riktigt när man är ute och springer, något händer och plötsligt är man 10 - 20 - 30 pers som slåss för samma mål!

Däremot känner inte jag heller någon "stanna hemma från jobbet" känsla, men det har jag inte känt sedan jag var 12 år heller för den delen. Respekterar dock de som känner så, som andra uttryckt det har vi alla olika intressen och varför skulle en karatefylla vara mera befogad till att ta ledigt än att spela lite GW2. Kör på säger jag bara!

Jag ger GW2 en stor tumme upp just nu och kan verkligen inte hålla med TS, ännu iaf.

Gillar också Dynamic events väldigt mycket. Blir liksom en "Oj vad är det här känsla" och man kan inte låta bli att ge sig på det Det bästa MMO jag spelat sen jag spelade WOW för många år sen. Största skillnaden är att det känns lite "vuxnare" än WOW gör iallafall när jag spelade. Om man nu kan kalla ett dataspel för vuxet Jag är 29 år nu och kommer spela dataspel sålänge tiden finns! Men man har blivit betydligt mer kräsen med spelen med åren.

Sen att det känns rörigt som TS skriver kan jag hålla med om. Men så är det alltid med ett nytt MMO, mycket att sätta sig in i och lära sig. Så är helt naturligt tycker jag.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Det är ett kompetent spel, tekniskt bra, känns ganska välpolerat, en hel del bra ideér men...måste tyvärr hålla med att känslan i spelet saknas, det känns inte "levande" på något sätt, svårt att beskriva men det känns inte så kul att spela tyvärr.

Permalänk
Medlem

Kanske vi alla ska hålla oss till topic?

Har bara provspelat GW2 i ett par timmar.. men måste erkänna att det inte direkt slukar in en.. känns lite tafatt och platt.. men så kännde jag för wow vanilla tills jag började spela med folk och blev lev 25+ eller ngt.

Man får ge det en chans.. Det är iallfall lite snyggare att titta på.. dock inte mycket med tanke på hur mycket nyare det är..

Permalänk
Medlem

Jag håller med dig som skapade tråden. Jag var fullständigt speltorsk på world of warcraft, spelade dock inte från starten 2004 men började 2006. All ledig tid gick åt för att kunna farma gear och framför allt guld. Sedan kom man ifrån spelet och har sedan dess har jag testat alla liknande spel som star wars, diablo 3 och nu Gw2. Jag tror aldrig (talar för mig själv) att man får uppleva samma känsla som wow än gång gav oss hängivna fans. Sedan har dem flesta av oss blivit äldre. 2004 var ju ett tag sedan...

Permalänk
Medlem

Varför är folk förvånade?

Ett spel hypas, ett spel releasas, ett spel kritiseras.

Har hänt sedan Everquest.

Permalänk

spelat är hur bra som hällst då det skulle behöva fin slipa vissa event/quests då det är roligt att bra cruse:a runt lite det är ju riktigt fin grafik för att vara ett mmo! =D. Jag brukar alldrig köra pvp ngt mkt tycker inte om det så mkt i wow iaf blir ganska irreterad... Men i gw2 wvw är as bra och rolig ! =D

Visa signatur

Ryzen 9950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 5090 Astral LC Alphacool WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | 9100 PRO 8TB Gen 5 NVME | MP700 2TB Gen 5 NVME | Qnap NAS: 4x1TB NVME Raid 0 - 4x24TB Raid 10 (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Oled G9 240Hz 49" Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2025 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem

Enda besvikelse jag har till spelet är att jag inte har någon tid att spela det.. Och äntligen hitta jag något bättre än alla andra mmorpgs där ute som tilltalar mig personligen mer. Däremot undrar jag hur F*an folk redan kan va max lvl när man själv kämpat sönder i helgen drygt 20 - 25 timmar o blev lvl 17...

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Då måste ju jag fråga som har 20 Spelade timmar och är lvl 17 hur i H*vete du kan va nära 80 och spelat 30 timmar ?

Skrev att 30h var på söndagen och jag inte kollade på måndagen. Men kanske inte jättenära, ca 20lvl kvar men går fortfarande fort och det tar ca45min för en level. Plus att jag ej har gjort storyquesten sen lvl45.

Permalänk

Bästa WvW (RvR i DAoC) sedan DAoC.

+30 vs +30, 25fps, ser inte ett skit för alla effekter när helvetet bryter lös..
Kärlek!

Jordgubbspaj någon?

http://massively.joystiq.com/2012/08/27/guild-wars-2-crafter-reaches-level-80-first/

Permalänk
Inaktiv

Är lvl 36 (ca 25h played) tycker spelet levererar det jag förväntade mig, är väl inte zomgomfg imponerad men tycker man får det som arenanet lovat. Inget revolutionerande men fortfarande det bästa action basareade mmorpget sen WoW imo och har iaf betydligt roligare än när jag spelade wow sist för några år sen vid Wotlk. Imo så är det varken en besvikelse eller över förväntan.

Angående "trögheten" så ändra bara Rotation Speed så blir kameran bra mycket rappare.

Permalänk

Det var ju exakt samma diskussion med Diablo 3, saker blir tråkiga om man spelar 12 timmar om dagen . . .

Permalänk
Skrivet av Sagofiguren:

Det var ju exakt samma diskussion med Diablo 3, saker blir tråkiga om man spelar 12 timmar om dagen . . .

ja men diablo är ju bara repetivt samma sak hela tiden blir lite svårare bara...

Visa signatur

Ryzen 9950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 5090 Astral LC Alphacool WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | 9100 PRO 8TB Gen 5 NVME | MP700 2TB Gen 5 NVME | Qnap NAS: 4x1TB NVME Raid 0 - 4x24TB Raid 10 (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Oled G9 240Hz 49" Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2025 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julanta:

Skrev att 30h var på söndagen och jag inte kollade på måndagen. Men kanske inte jättenära, ca 20lvl kvar men går fortfarande fort och det tar ca45min för en level. Plus att jag ej har gjort storyquesten sen lvl45.

Ja okey läste för hastigt där men då är jag ändå lite intresserad av vad du gör för att levla i den takten mer specifikt. Själv känns det som man springer runt o tar points of intrests och events men går segt för det.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Sagofiguren:

Dock så tyckte "JAG" att tex WoW nu tar jag bara det som ett exempel ingen hating nu please :D.

I vanilla så fans det så mycket man kunde göra att man kunde sitta i 10 timmar om dagen och lira för att det fans så många saker som tog tid, tex Rank 14 PvP, PvE proggess 40 man tog sjukt mycket dedication och man va tvungen att farma saker för guilden och massa annat gör pre quest för instancer.

Dom har tagit bort allt detta i WoW det finns inte längre.

Atunment är borta, dom tog bort som tex det va i TBC man måste gå från Kara < grull < mag < SSC < TK <Hjal < BT < Sunwell

Du kunde inte gå Kara < TK det gick bara inte.

Nu i WoW så är all endgame content dödat inom 2 dagar av release.

Jag håller på att tanka GW2 ska testa det och hoppas att det ger en bra spelupplevlse för jag vill att det ska finns andra MMOs som kan tävla lite med WoW och dom andra MMOs för det är tråkigt att det är bara 1 spel som har hela playerbasen, för Blizzard har SJUKT stor community.

Så får se när man kommer hem och börjar lvla XD

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Folk har ju olika smak, själv gillar jag GW2s casual stil kombinerat med exploration, känns inte alls lika tvingat som vanliga rent quest-baserade men självklart är det inte för alla, många saker jag gillar med GW2 men även saker jag saknar från GW1 eller hade föredragit att de gjort andra val med med osv men i helhet är det ju ett bra spel tycker jag iaf.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood