Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Okej, tack för ett uppriktigt svar. Dock är det inte tillräckligt lugnande för att jag ska våga inhandla denna dator från er (eller någon annanstans). Antigen blir det att vänta tills en lösning på detta (enligt olika forum, enorma problem) eller så blir det en maskin från PC-konsulten med ett Geforce 680m eftersom ni inte har det som val (än?).

Clevo´s problem med Enduro och 7970m är största anledningen till att jag beställde en Alienware med 7970m(AW kan "koppla bort" så man inte behöver använda Enduro) istället för en Clevo ifrån webhallen/pc-konsulten som jag hade tänkt ifrån början.
Tråkigt att AMD inte löst detta helt än, 7970m har ändå varit på marknaden ett antal månader redan.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Gigabyte X870 Aorus Elite Wifi7 ICE | NZXT Kraken Elite RGB V2 240mm | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte GeForce RTX 5080 16GB Aero OC | Fractal Design North Chalk White TG | LG C4 42" | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Skrivet av Cequence:

Clevo´s problem med Enduro och 7970m är största anledningen till att jag beställde en Alienware med 7970m(AW kan "koppla bort" så man inte behöver använda Enduro) istället för en Clevo ifrån webhallen/pc-konsulten som jag hade tänkt ifrån början.
Tråkigt att AMD inte löst detta helt än, 7970m har ändå varit på marknaden ett antal månader redan.

Jo jag funderar också på det. Även om jag alltid varit ganska anti-alienware pga dess prestanda-per-krona förhållande likt Apple. Om alienware nu är skonat från enduro-problemen så överväger jag att skaffa en sådan, kanske med CF också och helt enkelt säljer både min nuvarande bärbara och stationära. Alienware är ju trots allt mycket bra kvalité och service. Hur stänger man av enduro på den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Skrivet av Zeuxlarsson:

Jo jag funderar också på det. Även om jag alltid varit ganska anti-alienware pga dess prestanda-per-krona förhållande likt Apple. Om alienware nu är skonat från enduro-problemen så överväger jag att skaffa en sådan, kanske med CF också och helt enkelt säljer både min nuvarande bärbara och stationära. Alienware är ju trots allt mycket bra kvalité och service. Hur stänger man av enduro på den?

Alienware har som tur är gjort att man kan få sin dator att se mer normal ut än ett blinkande rymdskepp, prislappen har de också börjat sänka något.

Skulle nog ändå säga att en Clevo med 680m är ett bättre val, i alla fall om man vill hålla sig under 20 000kr.

En konfiguration som innehåller: i7 3610qm, 680m, 2x4gb ram, w7 64 home prem, 750gb mekanisk hdd kostar på pc-konsulten 17 870, från Dell kostar den 22 160kr. Bra support ja, värd 4500kr? En kostnadsfråga som man själv får ta ställning till.

Lägger man då på 256gb ssd, blu ray, bättre trådlöst nätverkskort samt bättre kylpasta på pc-konsulten landar man på 22 040kr. Nu är vissa av dessa extra komponenter överprisade (klart företagen vill få en del av kakan) men det är mest för jämförelse.

En m18 med sli 680m, 3610qm, 2x4gb och standard 500gb hdd kostar 33 990kr från Dell. Vad det kostar från Clevo återförsäljare går bara att spekulera i då de modellerna inte kommit än, men lär hamna en bit lägre. Ska komma SLI/Xfire barebones från Clevo i sensommar / höst.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

AW använder moderkort som jag fattade det som stöder inaktivering av den diskreta grafikkretsen och därmed Enduro, eller något liknande.
Sen är det väldigt lätt att få student rabatten på 15% på dell, min m17x med 3610qm,7970m,killer wifi m.m slutade på 15.056kr levererat och klart (hoppas den kommer på måndag!) då kommer jag kompletera med SSD (såklart) och ev mer minne.
När jag pratade med Dell skulle samma dator fast med 680m kosta mig ca:18kkr fast med probemet att få tag i 680m just nu så skulle leveransen bli mellan 3 och 6 veckor längre.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Gigabyte X870 Aorus Elite Wifi7 ICE | NZXT Kraken Elite RGB V2 240mm | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte GeForce RTX 5080 16GB Aero OC | Fractal Design North Chalk White TG | LG C4 42" | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Skrivet av Cequence:

AW använder moderkort som jag fattade det som stöder inaktivering av den diskreta grafikkretsen och därmed Enduro, eller något liknande.
Sen är det väldigt lätt att få student rabatten på 15% på dell, min m17x med 3610qm,7970m,killer wifi m.m slutade på 15.056kr levererat och klart (hoppas den kommer på måndag!) då kommer jag kompletera med SSD (såklart) och ev mer minne.
När jag pratade med Dell skulle samma dator fast med 680m kosta mig ca:18kkr fast med probemet att få tag i 680m just nu så skulle leveransen bli mellan 3 och 6 veckor längre.

På vilket sätt är det lätt att få studentrabatt. Antigen är man student och får rabatt eller så är man inte student och får inte rabatt? Eller kan man göra en fuling? Som arbetande skulle jag gärna göra en fuling och få studentrabatt:)

Permalänk
Medlem

Ingen som har upplevt följande problem ?
http://forum.notebookreview.com/sager-clevo/679091-clevo-em-s...

Verkar finnas problematik med just Clevos EM-serie och 7970m

Permalänk

Inga 17 tummare i lager än.... Någon uppdatering när de förväntas komma?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av ultra_experience:

Inga 17 tummare i lager än.... Någon uppdatering när de förväntas komma?

De kom in och sålde slut inom loppet av någon timme.
Både och
Vi har lärt oss läxan och beställer en större kvantitet nu.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

De kom in och sålde slut inom loppet av någon timme.
Både och
Vi har lärt oss läxan och beställer en större kvantitet nu.

Jag förstår inte, jag beställde en den 13e augusti borde inte jag fått en då? Då de sålde slut på en timma betyder det väl att det fanns exemplar som inte var bokade? Känns lite surt att andra får gå före i kön sådär om så är fallet. Jag ska dessutom studera utomlands och ska åka iväg snart och behöver en ny dator innan. Hur många fick ni in senast?

Permalänk
Webhallen

Jag förstår inte, jag beställde en den 13e augusti borde inte jag fått en då? Då de sålde slut på en timma betyder det väl att det fanns exemplar som inte var bokade? Känns lite surt att andra får gå före i kön sådär om så är fallet. Jag ska dessutom studera utomlands och ska åka iväg snart och behöver en ny dator innan. Hur många fick ni in senast?

Om du beställde 13e lär en av de bokade vara din helt enkelt.
Jag menade inte att de nödvändigtvis lämnat vårt lager, bara att det inte fanns några kvar att sälja.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Om du beställde 13e lär en av de bokade vara din helt enkelt.
Jag menade inte att de nödvändigtvis lämnat vårt lager, bara att det inte fanns några kvar att sälja.

Så du menar att jag kommer få en av de som kom in i lager sist?

Permalänk
Webhallen

Så du menar att jag kommer få en av de som kom in i lager sist?

Jag vågar inte lova något utan att ha tillgång till vårt adminsystem men jag har svårt att tro att vi redan var fullbokade den 13e på den här inkommande leveransen.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Jag vågar inte lova något utan att ha tillgång till vårt adminsystem men jag har svårt att tro att vi redan var fullbokade den 13e på den här inkommande leveransen.

Om det är så att en av de som kom sist är för mig, kommer den finnas i butik (Göteborg) idag (lördag) eller imorgon, då jag beställt den till butiken? Eller blir det först på måndag?

Permalänk
Webhallen

Om det är så att en av de som kom sist är för mig, kommer den finnas i butik (Göteborg) idag (lördag) eller imorgon, då jag beställt den till butiken? Eller blir det först på måndag?

Jag kan tyvärr inte kolla upp det hemifrån :/
Dvs jag kan inte kolla förrän på måndag.

Har du inte redan fått ett hämtmail idag så är nog chansen inte så stor att du får det imorgon heller annat än om de mottog en leverans precis innan stängning i fredags och inte hann maila dig innan de gick hem.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Jag kan tyvärr inte kolla upp det hemifrån :/
Dvs jag kan inte kolla förrän på måndag.

Har du inte redan fått ett hämtmail idag så är nog chansen inte så stor att du får det imorgon heller annat än om de mottog en leverans precis innan stängning i fredags och inte hann maila dig innan de gick hem.

Jag förstår. Det jag egentligen menade med min fråga, är om butikerna får in några leveranser på lördagar och söndagar från centrallagret. Men som jag uppfattade det från ditt sista svar, så måste jag nog vänta tills på måndag (om de inte fick in de sent igår).

Permalänk
Webhallen

Jag förstår. Det jag egentligen menade med min fråga, är om butikerna får in några leveranser på lördagar och söndagar från centrallagret. Men som jag uppfattade det från ditt sista svar, så måste jag nog vänta tills på måndag (om de inte fick in de sent igår).

Korrekt, de får inte leveranser under helgen annat än i exceptionella fall då vi budar ut saker (t.ex. vid stora spelreleaser)

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

På vilket sätt är det lätt att få studentrabatt. Antigen är man student och får rabatt eller så är man inte student och får inte rabatt? Eller kan man göra en fuling? Som arbetande skulle jag gärna göra en fuling och få studentrabatt:)

Kolla lite i denna tråd. http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/1...

Permalänk

Fortfarande inget mail att jag ska hämta saker...Vid vilken tid brukar butikerna få in leveranser från lagret? Kommer några fler leveranser snart?

Känns som att jag inte kommer få en , fast jag beställde för 2 veckor sedan och enligt kundtjänst så skulle alla som hade beställt (inklusive jag) få den i slutet av förra veckan. Det var en leverans förra veckan och jag har inte fått något. Behövet få den innan jag reser :/ Kan du hjälpa mig med det här Webhallen?

Permalänk

Inget nytt :/

Permalänk
Webhallen

Hej ursäkta sent svar här har missat tråden några dagar.
Jag vet inte vad som gick snett där, vi har expressbeställt en dator till butiken utöver den som vi redan skickat från vårt eget huvudlager (ska försöka se vart den har hamnat)

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Jag vet inte vad som gick snett där, vi har expressbeställt en dator till butiken utöver den som vi redan skickat från vårt eget huvudlager (ska försöka se vart den har hamnat)

Hej, tack för svar!
Menar du att ni har expressbeställt en dator till mig? Hoppas jag får den senast på lördag, då jag, som tidigare sagt, reser på söndag. Jag hoppas allt löser sig tills dess.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Hej, tack för svar!
Menar du att ni har expressbeställt en dator till mig? Hoppas jag får den senast på lördag, då jag, som tidigare sagt, reser på söndag. Jag hoppas allt löser sig tills dess.

Nå?

Permalänk
Webhallen

Sorry, har haft det lite hett om öronen här så har inte hunnit återkoppla.
Datorn ska enligt budfirman levereras i Göteborg ca klockan 11 imorgon, sen tar det väl en liten stund för lagret att leverera in den innan du får ditt hämtmail.
Jag ska personligen försöka ha koll på den ock meddela så fort den dyker upp.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Datorn ska enligt budfirman levereras i Göteborg ca klockan 11 imorgon, sen tar det väl en liten stund för lagret att leverera in den innan du får ditt hämtmail.

Det var bra!
Tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem

Jag har beställt ett exemplar av datorn själv igår kväll.
Bara en fundering, när kommer nästa leverans av datorer in? så man vet när man kan förvänta sig att den anländer hemma.

Tackar på förhand!

Visa signatur

[NZXT H440 RED][Corsair AX750w][ROG ASUS Maximus VII HERO][Intel i5 4690K][Noctua NH-U1S][Corsair Vengeance 2x8GB][ASUS DirectCUII Radeon 7970][Samsung SSD EVO]

Permalänk

är det ddr3 minnen på grafikkortet eller ddr5? 11 tuman

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Rasmus89:

Jag har beställt ett exemplar av datorn själv igår kväll.
Bara en fundering, när kommer nästa leverans av datorer in? så man vet när man kan förvänta sig att den anländer hemma.

Tackar på förhand!

Beror på vilken modell det är du beställt?

Skrivet av Extreme85:

är det ddr3 minnen på grafikkortet eller ddr5? 11 tuman

Det är GDDR3-varianten men det verkar som om de ibland skeppar GDDR5 då de har brist på GDDR3. Men utgå ifrån att det är GDDR3 iaf, det är det vi köper så att säga, sen om man får bättre är det bara att tacka och ta emot.

Visa signatur

Permalänk

är det svårt att installera in ny hårddisk på 11 tuman?

Permalänk

kommer ni att sätta in gtx680m kortet i era 15 elelr 17 tumarna?

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Mejlet kommer snart, eller?
Edit:
Ringde precis kundtjänst och den har kommit i lager
Fick dessutom ett PC-spel som kompensation för väntan.
Tack webhallen