State of Decay - Zombie spel av UndeadLabs

Permalänk
Medlem

State of Decay - Zombie spel av UndeadLabs

The end is here. Life as you knew it has gone to hell after the mother of all zombie outbreaks. Now you and the few scattered survivors must band together to survive and rebuild in a 3rd-person action game set in a dynamic open world. You choose where to make your stand, designing and fortifying your home base, performing daring raids for food and ammunition, and rescuing other playable survivors with unique talents. The open, sandbox world develops in real-time, shaped by your actions, dynamically generating content based on your choices and the ever-increasing zombie threat.

State of Decay is an open world zombie-survival game, currently under development at Undead Labs for release on Xbox 360 / Xbox LIVE Arcade and PC.

StateOfDecay.com
UndeadLabs.com

Liten heads-up till er som inte har sett videon
Ser ganska kul ut, må jag säga.

Permalänk
Medlem

Står absolut inget om multiplayer eller ej på deras hemsida. Att kunna köra med ett par polare är nästan ett måste för min del.

Permalänk
Skrivet av Murer:

Står absolut inget om multiplayer eller ej på deras hemsida. Att kunna köra med ett par polare är nästan ett måste för min del.

Class4

‘Class4′ is the codename for our subsequent zombie-survival online world game that we will develop by building on the State of Decay platform, with feedback from State of Decay fans. The game will provide a much larger server-hosted world for thousands of simultaneous players.

I botten av denna länk finner du detta skrivet: http://undeadlabs.com/about-state-of-decay/

Permalänk
Medlem

DayZ Kopia?

Permalänk

Ser ju faktiskt lovande ut. Snygg miljö etc.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av p12an:

DayZ Kopia?

Man får ju hoppas att spelet fungerar, vilket DayZ inte gör. Buggigare skit får man leta efter! DayZ som koncept är underbart men utförandet ger mycket att önska.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Man får ju hoppas att spelet fungerar, vilket DayZ inte gör. Buggigare skit får man leta efter! DayZ som koncept är underbart men utförandet ger mycket att önska.

Vi får hoppas på att DayZ (ej mod) blir bra mycket bättre på den fronten. Jag hatar att förlora dagar av gear för att man råkar springa på en sten i skogen.

För övrigt så tycker jag inte att det här verkar så likt DayZMod. DayZ är DayZ för att det är stort, har riktigt roliga PVP-element och total avsaknad av trygghet. State of Decay ser ut att vara mer inriktat på PVE, basbyggande och att bygga relationer med NPCs. Jag har även fått för mig att det inte kommer ha multiplayer (vid release iallafall). Kan nog vara ett kul spel, men jag tror multiplayer är en nödvändighet i ett survivalspel.

För övrigt, ingen som vet något survivalspel som inte har fokus på zombies?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Vi får hoppas på att DayZ (ej mod) blir bra mycket bättre på den fronten. Jag hatar att förlora dagar av gear för att man råkar springa på en sten i skogen.

För övrigt så tycker jag inte att det här verkar så likt DayZMod. DayZ är DayZ för att det är stort, har riktigt roliga PVP-element och total avsaknad av trygghet. State of Decay ser ut att vara mer inriktat på PVE, basbyggande och att bygga relationer med NPCs. Jag har även fått för mig att det inte kommer ha multiplayer (vid release iallafall). Kan nog vara ett kul spel, men jag tror multiplayer är en nödvändighet i ett survivalspel.

För övrigt, ingen som vet något survivalspel som inte har fokus på zombies?

New dawn 2015(inte släppt ännu)

Permalänk
Medlem

Det släpps imorgon till XB Värt att pröva iaf, lite som GTA med zombies!

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Snusfri

Finns nu på steam early access.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Snusfri

Det har nu kommit en andra DLC som verkar ha fått väldigt bra kritik.

Finns på steam för 6,99€

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Man får ju hoppas att spelet fungerar, vilket DayZ inte gör. Buggigare skit får man leta efter! DayZ som koncept är underbart men utförandet ger mycket att önska.

Gör det tyvärr icke. Grafikbuggar, blackscreens och crascher... Då har jag ännu bara hunnit spela ca 15-20 minuter... Lovar inte direkt gott

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2