Okej, förstår att du inte vill ändra hela koden
Det ska väl inte vara så svårt att fixa poängberäkningen
* Dela upp färg och poäng för alla kort och lägg de i en array av sådana struct som jag visade innan.
* Sedan gör du en frekvenstabell över valören på korten, dvs en array med 13 int:ar som du initierar till 0. Sen loopar du igenom arrayen med korten och för varje kort kör du: frekvenstabell[kort[i].value-1]++;
Par----------------------------------1p
Sedan är det här bara att loopa igenom frekvenstabellen och se att endast en valör har 2 i antal. I så fall är det Par.
2par---------------------------------2p
Loopa igenom frekvenstabellen och se att två valörer har 2 i antal. I så fall är det Två Par.
Triss---------------------------------3p
Loopa igenom frekvenstabellen och se om en valör har 3 i antal. I så fall är det Triss.
Straight (alla i följd)----------------4p
(får fundra lite mer på denna)
Flush (alla i samma färg)--------5p
loopa igenom arrayen av Kort structs och kolla att alla har samma värde för color
Kåk (triss+par)--------------------6p
reglerna för triss och par måste gälla.
Fyrtal--------------------------------7p
Loopa igenom frekvenstabellen och kolla om det är någon valör som har 4 i antal.
Straight Flush---------------------10p
reglerna för straight och flush måste gälla
Royal Straight Flush--------------50p
reglerna för straight och flush måste gälla plus att färgen är hjärter och straighten har ess i topp.