Battlefield 3: New patch 4 September

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TNordmark:

Finns väl massor med buggar kvar?

Tex
* TV-bugg i heli (Träffar men gör ingen skada/spränger din egna heli, dödar både dig och piloten)
* Man kan ibland inte återuppliva personer som ligger i buskar
* Ljudet kan förvinna ibland när man spelare
* (Friendly softlam) http://www.youtube.com/watch?v=CG1tNXYWSAs
* Deploy-skärmen/bilden kan fastna när du blivit återupplivad
m.m

Glömt MÅNGA andra buggar!

Inget av det har ngnsin hänt mig inte på ngn av mina vänners datorer heller (när jag suttit vid dom) och de har heller aldrig klagat på ngn bugg. Soflam Låser sig på Lagets egna fordon om de är obemmanade ja men har aldrig hänt mig när ngn suttit i dom.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av pierretox:

NEEEEEEEEEEEEEJ Nerfa inte M16A3
Nåja blir att använda P90.n ännu mer då..

JOOOOOO nerfa M16A3
Det är bra att DICE använder sina hjärnor ibland, hoppas att dom nerfade den ordentligt den här gången!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av davidolw:

* Reload registreras inte.
* inkorrekt fall damage.
* Rex tappar texturer när man laddar om.
* Det händer att när man byter vapen så får man inget vapen. Man står tomhänt utan något sikte men kan trots det skjuta.
* Claymore buggar mycket överlag. Ibland detoneras dem inte, ibland detonerar dem fast man kryper. Ibland detonerar dem men utgör ingen damage.
* Bipod som kan sättas upp på ställen där den rimligen inte bör kunna sättas upp. Exempelvis mitt i en vägg.

Spelar jag 2 timmar har jag kommit på några till.

Skrivet av TNordmark:

Finns väl massor med buggar kvar?

Tex
* TV-bugg i heli (Träffar men gör ingen skada/spränger din egna heli, dödar både dig och piloten)
* Man kan ibland inte återuppliva personer som ligger i buskar
* Ljudet kan förvinna ibland när man spelare
* (Friendly softlam) http://www.youtube.com/watch?v=CG1tNXYWSAs
* Deploy-skärmen/bilden kan fastna när du blivit återupplivad
m.m

Glömt MÅNGA andra buggar!

Några till
* Man dör om man hoppar i vattnet (ibland) testade detta på en server igår med 100% hp på sein. 3/5 överlevde jag men de andra 2 dog jag med en gång (ingen som sköt) det var på samma ställe alla hoppen.
* inget crosshair, händer ofta när man blir revivad.

Några av de buggar ni nämde har DICE sagt att dem har fixat i äldre patcher, men nej dem finns fortfarande kvar men är inte så vanliga....
tex ljudet, att man inte kan återuppliva personer, TV-missile som exploderar på egen heli,

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Skrivet av davidolw:

Utveckla gärna.

Jag tror han åsyftar bristen på Battlefield-känsla i BF3. I Battlefield 1942 och Battlefield 2 var fordonen kungar av slagfältet och lagarbete premierades. Nu är fordonen i jämförelse värdelösa, och uppmuntran till lagarbete minimal, se bara på hur de avskaffade commandern. Allt handlar om infanteriet numera, och att ta spelare från CoD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DustPuppy:

Jag tror han åsyftar bristen på Battlefield-känsla i BF3. I Battlefield 1942 och Battlefield 2 var fordonen kungar av slagfältet och lagarbete premierades. Nu är fordonen i jämförelse värdelösa, och uppmuntran till lagarbete minimal, se bara på hur de avskaffade commandern. Allt handlar om infanteriet numera, och att ta spelare från CoD.

Fordornen i sig är inte värdelösa, tål lika mycket som i de övriga spelen typ ca 2-3 skott, men det är dock alla saker runt om dem och att de är färre fordorn på slagfältet nu. Fanns mer fordorn per lag och Slagskepp hangarfatyg osv i de äldre.

Sen commandern, den fanns inte från början heller, så vi BF-spelare borde klara sig utan den.

Annars så håller jag med dig, jag skulle vilja se dock att DICE i nästa spel tar bort poäng för kills i alla fall sänker den till 2, 100 på fordorn och höjer objektiven på kartan med mer poäng och även gör unlocks som måste låsas upp genom att man t.ex. har tagit ett antal flaggor. Detta kommer tvinga folk att nå målen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DustPuppy:

Jag tror han åsyftar bristen på Battlefield-känsla i BF3. I Battlefield 1942 och Battlefield 2 var fordonen kungar av slagfältet och lagarbete premierades. Nu är fordonen i jämförelse värdelösa, och uppmuntran till lagarbete minimal, se bara på hur de avskaffade commandern. Allt handlar om infanteriet numera, och att ta spelare från CoD.

Tja, håller inte med på en enda punkt. Lagarbete premieras mer i BF3 än i något annat tidigare spel.

Jag hade visserligen inte haft något emot ifall de behöll commandern, men så mycket lagarbete handlade det ju inte om precis. Commandern satt i sin egen bubbla, droppade lite crates, spottade fiender, och gav ut order som de flesta inte brydde sig om ändå. Motsvarande arbetsuppgifter är fördelade nere på marken nu istället.

Vore iofs bra om vi diskuterade patchen här i tråden istället, det ovan är redan söndmanglat i tusen andra trådar...

Permalänk
Medlem

Inget om Invisible Walls? Såklart inte..

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

Några till
* Man dör om man hoppar i vattnet (ibland) testade detta på en server igår med 100% hp på sein. 3/5 överlevde jag men de andra 2 dog jag med en gång (ingen som sköt) det var på samma ställe alla hoppen.
* inget crosshair, händer ofta när man blir revivad.

Några av de buggar ni nämde har DICE sagt att dem har fixat i äldre patcher, men nej dem finns fortfarande kvar men är inte så vanliga....
tex ljudet, att man inte kan återuppliva personer, TV-missile som exploderar på egen heli,

Tror iof bara den dära hoppa i vatten buggen gäller om du springer ? HUr som så är den där :/

Skrivet av Hagge:

Inget om Invisible Walls? Såklart inte..

Vadå dom är ju osynliga?
Väldigt frustrerande på Ziba när man skjuter ut från C mot bardisken och inga skott går igenom dörren..

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

Några till
* Man dör om man hoppar i vattnet (ibland) testade detta på en server igår med 100% hp på sein. 3/5 överlevde jag men de andra 2 dog jag med en gång (ingen som sköt) det var på samma ställe alla hoppen.
* inget crosshair, händer ofta när man blir revivad.

Några av de buggar ni nämde har DICE sagt att dem har fixat i äldre patcher, men nej dem finns fortfarande kvar men är inte så vanliga....
tex ljudet, att man inte kan återuppliva personer, TV-missile som exploderar på egen heli,

Skrivet av TNordmark:

Finns väl massor med buggar kvar?

Tex
* TV-bugg i heli (Träffar men gör ingen skada/spränger din egna heli, dödar både dig och piloten)
* Man kan ibland inte återuppliva personer som ligger i buskar
* Ljudet kan förvinna ibland när man spelare
* (Friendly softlam) http://www.youtube.com/watch?v=CG1tNXYWSAs
* Deploy-skärmen/bilden kan fastna när du blivit återupplivad
m.m

Glömt MÅNGA andra buggar!

Skrivet av davidolw:

* Reload registreras inte.
* inkorrekt fall damage.
* Rex tappar texturer när man laddar om.
* Det händer att när man byter vapen så får man inget vapen. Man står tomhänt utan något sikte men kan trots det skjuta.
* Claymore buggar mycket överlag. Ibland detoneras dem inte, ibland detonerar dem fast man kryper. Ibland detonerar dem men utgör ingen damage.
* Bipod som kan sättas upp på ställen där den rimligen inte bör kunna sättas upp. Exempelvis mitt i en vägg.

Spelar jag 2 timmar har jag kommit på några till.

Jag kan bara hålla med om att man i sällsynta fall inte kan reviva, dock är det inte alls något jag upplever irriterande och höjer en näve åt EA för. Jag kan förstå att det kan spela roll i E-sport sammanhang, klan-spel, cup osv. Men annars tycker inte att det är något att gnälla över. Mig händer det kanske en gång på 40 typ.

Claymores håller jag med om, de känns som att det inte riktigt fungerar som det är tänkt.

Slutligen TV-missil i helokoptern, den upplåsningen har jag inte än så det kan jag inte uttala mig om, men det låter väldigt irriterande.

I övrigt så har jag under 150timmar+ aldrig upplevt något av det övriga.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk

Sjukt omoget av mig, men jag måste bara: HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! I ERAT FACE m16a3 VART KNAPPT NERFAD OCH JAG SER KNAPPT SKILLNAD!! BOOOYAAA!

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Medlem

Verkar som Armored Kill är uppe men kunde inte går in på AK server... vad händer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaramillo:

Sjukt omoget av mig, men jag måste bara: HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! I ERAT FACE m16a3 VART KNAPPT NERFAD OCH JAG SER KNAPPT SKILLNAD!! BOOOYAAA!

Kan man hantera rekyl på vapen så är det inga problem!

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Ärligt talat förstår jag inte varför det gnälls och klagas så mycket, det är som det är.. gillar du det inte har du valet att inte spela bf3. Dom försöker iallafall balansera spelet vilket dom inte gör i vissa andra spel.. Gilla eller skit i att spela kommer inte hjälpa att sitta här och dra i pungen...

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Skrivet av Ghost93:

Verkar som Armored Kill är uppe men kunde inte går in på AK server... vad händer?

För att det släpps för pc om en vecka

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Skrivet av Theunit:

Ärligt talat förstår jag inte varför det gnälls och klagas så mycket, det är som det är.. gillar du det inte har du valet att inte spela bf3. Dom försöker iallafall balansera spelet vilket dom inte gör i vissa andra spel.. Gilla eller skit i att spela kommer inte hjälpa att sitta här och dra i pungen...

Jag ÄLSKAR att dom failade nerfen, då kan jag fortsätta använda det vapnet plus att alla som skratta åt oss "m16a3 noobs" och sa att vi inte skulle kunna spela mer, alla dom fick rakt i ansiktet, så jag klagar inte, tvärtom.. jag drar i pungen och njuuuter

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Skrivet av skippy_pewpew:

Du tänker på slugs kanske?

japp precis den jag tänker på

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem

Tror det kommer bli en hel del gnäll från dem som gillade att flyga heli.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Locnox:

Tror det kommer bli en hel del gnäll från dem som gillade att flyga heli.

Vi kommer se allt fler sitta med attackhelikoptern och snipa med TV missiler för man kan inte ge sig in i striden då infanteriet kan låsa på låg höjd, och scouthelikoptern är ganska meningslös nu då det mer liknar en flygande likkista. Folk tycks inte förstå hur krävande och vilken träning det krävs för att lära sig flyga lågt och har gnällt till den grad att man nu mer eller mindre plockat bort helikoptrarna från spelet.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sisyfos:

Jag förstår ärligt talat inte vad alla menar med detta? Jag har inte haft något större problem med Battlefield 3 över huvud taget sedan release, vissa fick ju "rubber-banding" och det kan jag förstå var irriterande men det blev ju fixat så vad är det nu som är fel?

Vad sägs om att det är myrornas krig på skärmen om man blir revivad utanför mappen, att below radar inte fungerar efter patchen och att spelet är extremt obalanserat? Eller avsaknaden av spectator mode.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaramillo:

Jag ÄLSKAR att dom failade nerfen, då kan jag fortsätta använda det vapnet plus att alla som skratta åt oss "m16a3 noobs" och sa att vi inte skulle kunna spela mer, alla dom fick rakt i ansiktet, så jag klagar inte, tvärtom.. jag drar i pungen och njuuuter

Jag tycker verkligen inte den är som förut, ganska stor skillnad faktiskt. Men den är ändå bland de bästa i assaultklassen.
M416 har blivit riktigt bra nu dock.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Gillar att de buffar AN-94.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Tycker att M16 är bättre nu, tack Dice

Visa signatur

Intel 2600k@4,6 2xHD6870

Permalänk
Medlem

De var inte direkt mycket till nerf på m16a3.. samma rekyl som aek har. (Drar upp åt höger) så drar man ner en aning åt vänster så är den precis lika som förut.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk

M16 är underbar, Scar-L blev bättre och M416 har äntligen tagit plats. M416 och M16 var mina favoriter i BC2

Sedan måste jag säga att spelet flyter bättre nu också, har iofs inte haft några problem då jag ofta har +120 fps när jag spelar men det flytter tammetusan bättre.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem

Jepp spelet flyter bättre men på bekostnad av grafiken? Tycker träden på wake island ser sämre ut.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av candyraver:

Jepp spelet flyter bättre men på bekostnad av grafiken? Tycker träden på wake island ser sämre ut.

Mycket möjligt, jag är dock inte ute efter att köra på Ultra har dock rätt fina fps där också. Jag åker runt på LOW eller avslaget på allt, då har jag ändå en I7 2600 (at) 4.4, GTX580 i SLI, 16Gb ram och SSD. Och ja just det jag kör 1680 på en 120hz monitor.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidolw:

* Reload registreras inte.
* inkorrekt fall damage.
* Rex tappar texturer när man laddar om.
* Det händer att när man byter vapen så får man inget vapen. Man står tomhänt utan något sikte men kan trots det skjuta.
* Claymore buggar mycket överlag. Ibland detoneras dem inte, ibland detonerar dem fast man kryper. Ibland detonerar dem men utgör ingen damage.
* Bipod som kan sättas upp på ställen där den rimligen inte bör kunna sättas upp. Exempelvis mitt i en vägg.

Spelar jag 2 timmar har jag kommit på några till.

Inte att glömma att om man spawnar på sin egen spawn beacon och byter direkt vid spawn till spawn beacon resulterar i att man inte har någon spawn beacon.. Så sjukt irriterande att börja med att springa runt och leta efter någon support som vet vad "need ammo" betyder =/...

The Laser Designator unlock on the Scout Helicopters has been changed from a Pilot Upgrade to a new stance in the Copilot seat (position 4).
Och där slog de i sista spiken i kistan för alla solo scout-flygare.. Räckte det inte med att de buffade flares så de fungerar mot laser designation?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:

Mycket möjligt, jag är dock inte ute efter att köra på Ultra har dock rätt fina fps där också. Jag åker runt på LOW eller avslaget på allt, då har jag ändå en I7 2600 (at) 4.4, GTX580 i SLI, 16Gb ram och SSD. Och ja just det jag kör 1680 på en 120hz monitor.

Är du bara ute efter fps:en?

Permalänk
Skrivet av Åkan:

Är du bara ute efter fps:en?

I princip ja, bättre flyt bättre prestation. Inte för att jag spelar i någon klan eller så men jag tycker det är roligare att skjuta många och dö lite utan att för den sakens skull ligga i en buske >200m ifrån all action

Kör allt på low eller off, network smoothing har jag avslaget.

Grafiken på low är ändå ett underbart lyft ifrån consol världen där jag kommer ifrån.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk

Skönt att dom fortsätter fixa nya patchar hela tiden. Blir bara bättre o bättre även om man kan tycka vissa småsaker blir sämre så blir spelet i helhet bättre tycker jag! Sen att ladda ner patch via origin går alltid snabbt, 14,5mb/s tackar jag för!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB