Två skärmar + macbook pro Retina = ?

Permalänk
Medlem

Två skärmar + macbook pro Retina = ?

Är i groparna om att beställa mig en macbook pro 15" med retina, men jag vill absolut inte gå ifrån min nuvarande 2 skärms setup, då får det vara.
Jag har googlat runt en del men inte hittat någon riktigt bra lösning, och det var även ett tag sen dom "gjordes", alltså borde det finnas bättre lösningar idag.

Vet att det inte är några problem med 2x retina-display men jag har varken lust eller råd att slänga ut 20 000 kr på skärmar.

Det enda riktigt vettiga jag har hittat efter att jag har googlat är detta: http://daggle.com/macbook-pro-multimonitor-4-monitors-at-once...
Dock verkar det inte vara en optimal lösning direkt, tyvärr.

Så finns det några "nya" alternativ som fungerar till 100%?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av linsjb:

Är i groparna om att beställa mig en macbook pro 15" med retina, men jag vill absolut inte gå ifrån min nuvarande 2 skärms setup, då får det vara.
Jag har googlat runt en del men inte hittat någon riktigt bra lösning, och det var även ett tag sen dom "gjordes", alltså borde det finnas bättre lösningar idag.

Vet att det inte är några problem med 2x retina-display men jag har varken lust eller råd att slänga ut 20 000 kr på skärmar.

Det enda riktigt vettiga jag har hittat efter att jag har googlat är detta: http://daggle.com/macbook-pro-multimonitor-4-monitors-at-once...
Dock verkar det inte vara en optimal lösning direkt, tyvärr.

Så finns det några "nya" alternativ som fungerar till 100%?

Om du kollar lite nedre ner ser du min tråd som va likadan typ, jag inhandlade en retina ca 2 veckor sen, jag löste deta genom att köpa 2 adaptrar, en minport tilkl dvi samt en miniport till vga, samt en vanlig hdmi kabel, så du kan alltså dva din retina med 3 extra skärmar, 4 med macbook pro:n

<Adaptrarna hittar du påblandannat elgiganten men finns överallt, jag kör alltså 2 externas 24 tummare just nu, + min samsung led tv samtidigt , jobbar med musik så för mig e det guld aldrig varit nöjdare...

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/ovriga-dat...

Du kör in miniportarna till thunderbolt på din retina så funkar det....

Permalänk
Medlem
Skrivet av linsjb:

Är i groparna om att beställa mig en macbook pro 15" med retina, men jag vill absolut inte gå ifrån min nuvarande 2 skärms setup, då får det vara.
Jag har googlat runt en del men inte hittat någon riktigt bra lösning, och det var även ett tag sen dom "gjordes", alltså borde det finnas bättre lösningar idag.

Vet att det inte är några problem med 2x retina-display men jag har varken lust eller råd att slänga ut 20 000 kr på skärmar.

Det enda riktigt vettiga jag har hittat efter att jag har googlat är detta: http://daggle.com/macbook-pro-multimonitor-4-monitors-at-once...
Dock verkar det inte vara en optimal lösning direkt, tyvärr.

Så finns det några "nya" alternativ som fungerar till 100%?

Hej, vad menar du med 2x retina-display? Thunderbolt display? Det är ju ett (dyrt) alternativ men annars har MacBook Pron med retina 2 st thunderbolt utgångar så du kan koppla in 2st vanliga displayport skärmar där utan problem... Alternativt dvi med mini-dp till dvi adaptrar som ovanstående skrev

Visa signatur

Stationär: Ryzen 9 3900X | ASUS STRIX B550-F GAMING | 16GB DDR4 3200MHz | Asus RTX 4070 12GB Dual OC | 2TB Samsung 980 PRO | Apple LED Cinema Display 27 | Bärbar: iPad Pro 12.9 2022 M1
Server: Xeon E3 1280v2 | 16GB DDR3 ECC | 4x8TB Raidz | Esxi

Permalänk
Medlem
Skrivet av linsjb:

Är i groparna om att beställa mig en macbook pro 15" med retina,

Tror det finns någon modell med 512MB Video minne. Se upp för den.
Har hört att det tom ska lagga när man skrollar på vanliga internet sidor för det är så tung drivet.

Kan ha fel iof

Visa signatur

2500k @ 4.2GHz - Asus R9 290x - 16GB G.Skill 1600Mhz - Asus P8Z68 Pro Gen3 - Samsung 840 256GB / 500GB WD Black / Corsair TX650 V2 / Corsair H80 / Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plesjoor:

Tror det finns någon modell med 512MB Video minne. Se upp för den.
Har hört att det tom ska lagga när man skrollar på vanliga internet sidor för det är så tung drivet.

Kan ha fel iof

Retinan har 1GB, däremot den billigare 15" utan retina har 512MB.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av eddienet:

Om du kollar lite nedre ner ser du min tråd som va likadan typ, jag inhandlade en retina ca 2 veckor sen, jag löste deta genom att köpa 2 adaptrar, en minport tilkl dvi samt en miniport till vga, samt en vanlig hdmi kabel, så du kan alltså dva din retina med 3 extra skärmar, 4 med macbook pro:n

<Adaptrarna hittar du påblandannat elgiganten men finns överallt, jag kör alltså 2 externas 24 tummare just nu, + min samsung led tv samtidigt , jobbar med musik så för mig e det guld aldrig varit nöjdare...

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/ovriga-dat...

Du kör in miniportarna till thunderbolt på din retina så funkar det....

Aha, såg inte den tråden alls, fast jag letade. Nå väl.
Läste igenom den, tack så mycket!
En fråga bara, det går att köra med datorn stängd?

Skrivet av Pengen:

Hej, vad menar du med 2x retina-display? Thunderbolt display? Det är ju ett (dyrt) alternativ men annars har MacBook Pron med retina 2 st thunderbolt utgångar så du kan koppla in 2st vanliga displayport skärmar där utan problem... Alternativt dvi med mini-dp till dvi adaptrar som ovanstående skrev

Självklart menar jag thunderbolt, fick nog lite hjörnsläpp där.

Aha, tänkte att det inte gick i tb portarna, då är problemet löst

Tack båda två för hjälpen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Retinan har 1GB, däremot den billigare 15" utan retina har 512MB.

Är helt säker på att jag såg någon Apple fanboy som gjorde en recension med en som hade 500~MB video minne.
Kanske han som skrev fel då

Även på apple's hemsida var det 1GB ser jag

Visa signatur

2500k @ 4.2GHz - Asus R9 290x - 16GB G.Skill 1600Mhz - Asus P8Z68 Pro Gen3 - Samsung 840 256GB / 500GB WD Black / Corsair TX650 V2 / Corsair H80 / Define R3