Permalänk
Medlem

Spelet borde komma med Duke-packet från början. Så bra är det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Låter som en klan för mig...

http://bof-clan.com/forum/
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/122971-bof-band...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Måste kolla in den där Duke Nukem packen

Permalänk
Medlem

Jepp ser kul ut men föredrar svenska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Jepp ser kul ut men föredrar svenska.

Jag har aldrig varit med i ett svenskt gille, tycker det är roligt att tala med människor från hela världen och det är också bra att underhålla sin eng.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Jag har aldrig varit med i ett svenskt gille, tycker det är roligt att tala med människor från hela världen och det är också bra att underhålla sin eng.

Absolut. Alltid kul med nytt folk. Ja tycker dock det är enklare för mig att när man snabbt skall kommunicera/förstå vad andra säger att det är enklare på sitt modersmål. Iofsig är ju dataspels svenska så misshandlad den kan bli men ändå
Hittar du något mysigt kan du väll höra av dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Absolut. Alltid kul med nytt folk. Ja tycker dock det är enklare för mig att när man snabbt skall kommunicera/förstå vad andra säger att det är enklare på sitt modersmål. Iofsig är ju dataspels svenska så misshandlad den kan bli men ändå
Hittar du något mysigt kan du väll höra av dig

Skapa en då så kan jag gå med.;) Är 20 och talar Svenska. Men inte direkt så jag har tid med clanwars mm på vardagar i alla fall utan med nöjesspelande.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Kanske redan skrivits om detta i tråden, men idag hittade jag en WOT app till Iphone. Mest bara statestik och så. Samt att den verkar bugga lite.
Men kul iafall

Permalänk
Medlem

17 vinster, 5 förluster igår. Kändes rätt bra.
Tilläggas skall att det var randoms utan platon till och med.
Ens win rate går sakta men säkert upp

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Random med pluton är ju iofs nästan garanterat statpadding. lyckas man inte få en 70% winrate i pluton gör man något fel

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

Random med pluton är ju iofs nästan garanterat statpadding. lyckas man inte få en 70% winrate i pluton gör man något fel

Jag kör rätt sällan pluton, men när man gör det med en eller två som kan lira så håller jag med. Dock var 17/5 igår utan pluton.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Kanske redan skrivits om detta i tråden, men idag hittade jag en WOT app till Iphone. Mest bara statestik och så. Samt att den verkar bugga lite.
Men kul iafall

Jo WoT Asssistant, väldigt bra app.
Det kom tydligen en uppdatering till android versionen igår så mina stats från veckan har försvunnit

Duke Nukem voice pack är kung!

Permalänk
Medlem

Ansökan skickad... Håller tummarna!

Uppdatering: Har nu fått ett mycket trevligt svar, men dessvärre med innebörden att de inte rekryterar för närvarande. De lovade dock återkomma med en beräknad väntetid... Synd, hade sett fram emot lite BoF-ande...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Man undrar ju om inte Kony eller al-Shabaabmilisen har varit ute på en bättre handstympningskampanj bland wotspelare. Seriöst, hur jävla dåliga är inte folk ibland? De är så fullkomligt kassa att deras intelligensnivå med rätta kan ifrågasättas, eller så är de stympade.

Det som vidare gör mig än mer enerverad är det faktum att när man ger dem relativt konstruktiv kritik på spelandet så kommer autosvaret "stfu noob". Jag slänger ut en teori; det faktum att WoT inte kräver ett fungerande bank-, betal- eller kreditkort gör att dessa rackare frodas.

Nu är det dags att avtilta mig med mulle meck.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Jag stängde ner spelet i ren frustration idag just pga hur otroligt ointelligenta och hemskt dåliga mina medspelare hade varit i ett par matcher på raken, jag orkar inte med att spela solo längre. Inte värt alla svordommar. Problemet är att jag inte har några vettiga att spela med så WoT för väl ligga och damma tills man känner suget igen.

Permalänk

Jag har aldrig spelat WoT tidigare, men är lite sugen.
Jag vill spela någon av Tigrarna, kan jag köpa mig till dom genom riktiga pengar direkt? Hur lång tid tar det att få Tiger I den vanliga vägen annars?

Är spelet ens värt att sätta sig in i om man inte har några vänner som spelar det?

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Igår hamnade man på fel sida i en random match med armatomenos, där han körde i 50 120. Tyvärr så tog vårt arty hand om honom först av alla i en one-shot, så man fick inte se speciellt mycket. Apropå retarderade spelare så kom självklart kommentarer upp direkt om "lol noob amx" och "stats means nothing". One-shots händer alla ibland. Ingen replay tillgänglig :/

När man ändå är inne på högre rankade spelare så såg man detta för inte många dagar sedan:

Strax innan, via naMus stream, så fick man se General Patton himself in action.

-----

Skrivet av Xizten:

Jag stängde ner spelet i ren frustration idag just pga hur otroligt ointelligenta och hemskt dåliga mina medspelare hade varit i ett par matcher på raken, jag orkar inte med att spela solo längre. Inte värt alla svordommar. Problemet är att jag inte har några vettiga att spela med så WoT för väl ligga och damma tills man känner suget igen.

Ni och övriga är välkomna att adda alakai3 och lira med BoB för att se om man hittar en personkemi som går ihop.

Skrivet av pull:

Jag har aldrig spelat WoT tidigare, men är lite sugen.
Jag vill spela någon av Tigrarna, kan jag köpa mig till dom genom riktiga pengar direkt? Hur lång tid tar det att få Tiger I den vanliga vägen annars?

Är spelet ens värt att sätta sig in i om man inte har några vänner som spelar det?

Du kan få en invitecode av mig, så går det snäppet snabbare att komma upp sig. Nej, jag vinner inget på invitecodes, endast du som vinner lite guld och övrigt gott. Nej, du kan inte köpa Tiger direkt för riktiga penga, det finns däremot gift shop. Spelet kan ibland vara segt när man är själv, men inte alls lika segt som andra spel, då man till stor del sköter sig själv och hoppas på andra.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Såg att det finns folk som känner för att lira med andra, kan säga att det finns gott om klaner att välja på, både svenska och internationella. Och jag kan verkligen rekommendera det, det ger dig gott om folk som du kan köra med vilket förbättrar spelupplevelsen väldigt mycket.

Själv är jag med i Absolut Pansar som nog kan räknas som den "bästa" svenska klanen i Clan Wars för tillfället sett till position och motstånd, även om Tre Kronor börjar ta för sig i afrika. För de flesta är nog kraven för höga (runt 3 top tier tanks och aktiv i clan wars som minimum) men vår lilla broderklan Bound For Glory har plats över, de flesta har nog minst en tier 7-tank men jag tror de tar in nyare spelare också som söker andra att spela med och vi sitter alla på samma TS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

Såg att det finns folk som känner för att lira med andra, kan säga att det finns gott om klaner att välja på, både svenska och internationella. Och jag kan verkligen rekommendera det, det ger dig gott om folk som du kan köra med vilket förbättrar spelupplevelsen väldigt mycket.

Själv är jag med i Absolut Pansar som nog kan räknas som den "bästa" svenska klanen i Clan Wars för tillfället sett till position och motstånd, även om Tre Kronor börjar ta för sig i afrika. För de flesta är nog kraven för höga (runt 3 top tier tanks och aktiv i clan wars som minimum) men vår lilla broderklan Bound For Glory har plats över, de flesta har nog minst en tier 7-tank men jag tror de tar in nyare spelare också som söker andra att spela med och vi sitter alla på samma TS.

Okej den tycker jag såg intressant ut (Bound For Glory) Tror du jag har tillräckligt bra stats för att gå med? ( Jonatanset )

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Okej den tycker jag såg intressant ut (Bound For Glory) Tror du jag har tillräckligt bra stats för att gå med? ( Jonatanset )

Det tror jag allt, bara du är villig att lära och vill bli bättre så tror jag det är lugnt. Försök haffa någon av deputys eller recruiters när de är online, jag har inte hundra koll på vilka krav de har för tillfället men jag tror inte det skall vara några problem i ditt fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

Det tror jag allt, bara du är villig att lära och vill bli bättre så tror jag det är lugnt. Försök haffa någon av deputys eller recruiters när de är online, jag har inte hundra koll på vilka krav de har för tillfället men jag tror inte det skall vara några problem i ditt fall.

Ok gör ett försök i morgon får se hur det går då.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

BFG

vill minnas någon stans i bakhuvudet att [BFG] är en tillväxts klan för [A-P] Absolut panzar, så du har nog vad som krävs skall du se

Skrivet av jOnÄTÄn:

Okej den tycker jag såg intressant ut (Bound For Glory) Tror du jag har tillräckligt bra stats för att gå med? ( Jonatanset )

Permalänk
Medlem

Får tacka för tipsen angånde "crew" modden, och duke kör jag redan med :)!

Är själv lite halv sugen att joina nån halv slapp klan, problemet är att jag jobbar så skumma tider så CWs kan bli ett problem :(.
Men det är alltid roligare att lira med ett gäng, nickar Vargen83.

Nån med Maus som kan kommentera om hur det är att spela med den, diggar inte att turreten tex sitter i bak på den :/.
Funderar på om man ska satsa på E-100an först istället.

Permalänk
Medlem

Gjorde en skön runda på Live Oaks. (tänker aldrig på vad banorna heter hehe!)

Brukar köra till stranden och hjälpa till på den sida det behövs. I detta fall båda

https://dl.dropbox.com/u/4205665/20120912_1955_germany-VK3001...

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av crazymike:

vill minnas någon stans i bakhuvudet att [BFG] är en tillväxts klan för [A-P] Absolut panzar, så du har nog vad som krävs skall du se

Jo i princip, de av våra spelare som trappar ner och inte orkar köra clan wars så aktivt och som vill hjälpa nya spelare går dit samt så är den tillväxtklan för de som har aktiviteten men ännu inte tanks nog för att platsa i [A-P]. De har på senare tid försökt sig på lite landings i afrika och kommit till battle with owner ett par gånger, så de håller på att lära sig och blir bättre i takt med att de får fram fler spelare med tier 10:or.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ^Muck^:

Får tacka för tipsen angånde "crew" modden, och duke kör jag redan med :)!

Är själv lite halv sugen att joina nån halv slapp klan, problemet är att jag jobbar så skumma tider så CWs kan bli ett problem :(.
Men det är alltid roligare att lira med ett gäng, nickar Vargen83.

Nån med Maus som kan kommentera om hur det är att spela med den, diggar inte att turreten tex sitter i bak på den :/.
Funderar på om man ska satsa på E-100an först istället.

America fuck yeah i första hand.
In soviet russia bear kills tank.
Fransmännen i detta spelet kör åt fel håll....
Sist och det man borde satsa på minst är tyvärr tyskland förutom E-50M den är ganska fin.

Tyvärr är det tyska trädet för segt för dagens tanks och sådant.
Kanske att 8.0s nerf i normalization fixar armorn iaf på tyska tanks.

Annars så har mausen "superior armor" och e-100 har "mest alpha på tier 10" men den har stora weakspots i fronten.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

America fuck yeah i första hand.
In soviet russia bear kills tank.
Fransmännen i detta spelet kör åt fel håll....
Sist och det man borde satsa på minst är tyvärr tyskland förutom E-50M den är ganska fin.

Tyvärr är det tyska trädet för segt för dagens tanks och sådant.
Kanske att 8.0s nerf i normalization fixar armorn iaf på tyska tanks.

Tyvärr så gör nog normaliseringen mest för ryska tanks som redan nu har konstiga vinklar, is-7 och obj 268 framför allt. Men visst, det kommer ju inte skada mausen att frontplåten blir lite lättare att försvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

Tyvärr så gör nog normaliseringen mest för ryska tanks som redan nu har konstiga vinklar, is-7 och obj 268 framför allt. Men visst, det kommer ju inte skada mausen att frontplåten blir lite lättare att försvara.

True that, Men en maus som vinklar sig och så får ju lite bättre vinklar.
Sen har is-7an vart ganska svag i fronten sen 50b och t110e5 kom in i bilden då dem skär igenom den som smör (om man inte skjuter på de mest vinklade delarna...).
Sen så får 50bn små buffs i 8.0! :3

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Vad är "normaliseringen" ni pratar om att skott från vinklar studsar mer??

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Tack för mod tipset Saber!
Spelet blev helt klart mycket bättre med lite skin+voice mods

Dold text