Permalänk
Medlem

Hur gjorde du den? Funkar den?

Visa signatur
Permalänk
Entusiast
Skrivet av Skarhed:

Hur gjorde du den? Funkar den?

Anslut fläktens plus och minuspol till USB-kontaktens respektive plus och minus.
Se: USB pinout

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

bump

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

heheh eller hur

här kommer det lite ghetto

allt började när jag byte kylaren på ett hd4770 till s1 och eftersom det inte passade så var jag tvungen att slakta den och nu sitter den på en hd6850, så jag få en snyggare look på den så jag gjorde en cover till kylaren här e lite bilder

och så blev den med två fläktar

och så klart lite temp

kolla galleriet för mer bilder http://www.sweclockers.com/galleri/8526-gpu-cooler-modbackpla...
och kolla gärna upp mina andra gallerier

fortsätt ladda upp swec

Permalänk
Medlem

Kortfattat; chassiet från 10.000 f.K.r saknade hål för fläkt på sidan vilket resulterade i lektid med vinkelslip. Då det kallas ghettomod vill man inte lägga ner nå bedrövligt med tid på det heller. Monterat med superlim under natten.

Såg även att min fot följde med på bild 2. Njut!

Visa signatur

dell vostro 3350, bra skit helt enkelt! typ 2 gigabyte räääm, integrerat skitgrafikkort och nån 250 gigabytare till hårddisk. duger helt klart till surf :)

Permalänk
Medlem

Varmt och jävligt här i kontrollrummet sista sommardagarna. Enkelt åtgärdat med ett litet ghettobygge:

Material:

* 120mm-fläkt
* Två skyddsgaller till ovannämnda fläkt
* Ett par lagom långa M4-skruv
* Fyra M4-muttrar
* 4mm tjock svetspinne eller dylikt
* Sockerbit
* Random 12v-adapter

Verktyg:

Skruvstycke
M4-gängsnitt
Bågfil
Skiftnyckel eller dylikt

Bocka till svetspinnen, kapa av eventuellt överblivet material, gänga ändorna. Trä på skyddsgaller - fläkt - skyddsgaller på de gängade ändorna av fläktgallret. Fixera i överkantens hål med skruv + mutter. Koppla in adaptern - tänk på polariteten. Bara att plugga in och köra

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Då det var nån i IRC kanalen förut som tyckte jag skulle posta denna bild i forumet...
Här har ni min überfina USB3 mod!

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7 5700G / 48GB RAM / RX 7900 XTX / 2TB SSD / Arch Linux
Server 1: i5-7400T / 32GB RAM / 88TB HDD / Proxmox
Server 2: i5-6500T / 32GB RAM / 1TB SSD / Proxmox

Permalänk

Router

3G Router Getto style
Asus eee pc 901

Permalänk
Entusiast

Min Minecraft server som jag och några polare brukade lira på. Den står vanligtvis i ett skåp utan bakstycke.

Problemet med det chassit i vanliga fall är att mekaniska hårddiskar låter som ett mindre världskrig. Så jag hängde upp hårddisken med hjälp av 2 grillpinnar, en bit gummirep (sånt man brukar ha på gym) och lite ståltråd. Tar faktiskt död på vibrationer väldigt effektivt. Sen har jag bytt ut 40mm fläkten på moderkortet mot en 140mm, och noctuan är inte inkopplad.
Enda gången man kan höra servern är om man smyger in i rummet på natten, då hörs ett svagt sus från nätagget

Permalänk
Medlem

Kanske ingen gettomod i rätt mening men i alla fall. Ville bara visa hur det kan bli om man inte lägger över filer till USB-minnen innan hårddiskbytet. Dumt designat chassi, kablarna till startknappen stjäl effektivt plats i det nedersta facket så jag kunde inte montera någon disk där.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem

Nätagg med trasig fläkt.
Hade inga andra 120mm fläktar så fick bunta fast en 80mm. Funkade bra i 20 minuter innan det slog av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonashej:

Nätagg med trasig fläkt.
Hade inga andra 120mm fläktar så fick bunta fast en 80mm. Funkade bra i 20 minuter innan det slog av.
http://desmond.imageshack.us/Himg687/scaled.php?server=687&fi...

Låter inte som det var nån lyckad modd

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7 5700G / 48GB RAM / RX 7900 XTX / 2TB SSD / Arch Linux
Server 1: i5-7400T / 32GB RAM / 88TB HDD / Proxmox
Server 2: i5-6500T / 32GB RAM / 1TB SSD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av DerpishCat:

Låter inte som det var nån lyckad modd

Nej helt lyckat blev det ju inte om man bortser från att det klarade sig 5 minuter längre. Men får jag en 120mm fläkt till övers så ska det nog fungera igen!

Permalänk
Medlem

Ingen mod men ett litet ghettobygge och en ganska stor bump. Behövde ställ till surfplattan så gjorde två stycken av fyra PCI-plåtar och två gamla 2,5"->3,5" brackets

Ser ut såhär när den står i stället

Permalänk
Medlem

Slänger in mitt bidrag med. "Ghettomoddade Fotkylning"
http://www.sweclockers.com/galleri/12640-ghettomodd-fotkylnin...

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem

har ett haf912 tror jag det heter, köpte mig en h100 vatten kylare och insåg att den inte skulle få plats. så jag gjorde ett stort hål i chassit och nu sitter radiatorn utanför och fläktarna inne.

Visa signatur

Stationär: [INTEL i7 2600k (@4.6GHZ) h100] [ASUS Sabertooth P67] [Corsair Vengeance™ DDR3 @2133MHz 16GB] [Powercolor R9 290 pcs+ CrossFireX] [intel 240gb ]
stationär nr2: [Intel q8200][Nvidia 9800GTX 512mb][8 GB ddr2][vx450w]

Permalänk
Skrivet av Felek:

har ett haf912 tror jag det heter, köpte mig en h100 vatten kylare och insåg att den inte skulle få plats. så jag gjorde ett stort hål i chassit och nu sitter radiatorn utanför och fläktarna inne.

Pic på det =D

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR :)

4690K @4.4Ghz - Gigabyte GTX 1060 3GB @2GHz - Corsair 8GB DDR3 1600Mhz - Corsair 230T Orange

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajaxoptimal7:

Pic på det =D

Visa signatur

Stationär: [INTEL i7 2600k (@4.6GHZ) h100] [ASUS Sabertooth P67] [Corsair Vengeance™ DDR3 @2133MHz 16GB] [Powercolor R9 290 pcs+ CrossFireX] [intel 240gb ]
stationär nr2: [Intel q8200][Nvidia 9800GTX 512mb][8 GB ddr2][vx450w]

Permalänk
Medlem

MSI GTX 295 med sönder fläkt

Inga problem

Visa signatur