[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon140834:

Så jag gick in på servern, ser bra ut
Undrar lite hur upplägget på servern är, är det teamplay eller alla skjuter alla?
Känns som det var team som gällde när jag läste första posten, men när jag frågade på servern fick jag som svar "vet inte" så blev lite osäker.

Inte spelat så länge på servern men jag tycker den är svårspelad
På en "vanlig" server behöver inte bry sig, bara panga på för man kan inte lita på någon. På denna server finns det massor av vänligt folk men givetvis några som gärna skjuter först och frågar sen. På denna server känns det som de skjutglada utnyttjar det faktum att de flesta är vänliga.

Mitt råd är att se alla som fientliga och fråga vid varje tillfälle. Till skillnad från en vanlig server så är min erfarenhet att om någon säger friendly eller börjar snacka så är det verkligen som folk säger/skriver. På andra servrar säger man typ samma sak men där blir man beskjuten iallafall

Andra som spelat längre kan säkert ge en bättre bild av hur det är på servern

Visa signatur

| NZXT H2 | Corsair HX 750W | Asus P8Z68-V Pro | Intel i5 2500K@4,5Ghz | 16GB | GTX970 | SSD: 1x512Gb + 1x240Gb + 1x120Gb | Lenovo Thinkpad E530 | ASUS RT66U+56U | Synology DS412+ 4x4TB + DS214 | Zyxel NAS540 8TB | Boxee Box | OnePlus X |

Permalänk
Medlem

Lite skoj från gårdagen, partyt börjar vid 15.20

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem

Hur aktiv är servern ni spelar på? vore rätt kul att ha en nonhive man kunde spela på för lite teamplay.

Permalänk
Medlem

Hur går det egentligen med restarten?

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oskaaarn:

Undrar detsamma, haha.

Skrivet av Sgtjohnson:

Hur aktiv är servern ni spelar på? vore rätt kul att ha en nonhive man kunde spela på för lite teamplay.

Började spela på den igår och än så länge är det allt aktivt. Var 30/30 för en stund sen innan servern restartade.
Har haft lite otur med bandits bara så du bör vara uppmärksam när du kommer in.

Permalänk
Medlem

hittar inte servern? :S

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Jag hoppas du är medveten om att alt+f4 kan få dig permanent globalt avstängd, av BE.

False. Du kan inte bli globalt bannad av att logga ut/alt + f4.. Herregud. Du kan bli bannad av admin på servern, men ikke globalt. Hade server admins själv kunnat ge ut global bans så hade det gått åt skogen. (griefers). Så nej, admins kan inte ge ut global bans, bara server ban.

OnT: Hittar inte servern :s

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk

Det är verkligen skjut först fråga sen, hade gärna testa lite teamwork.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus82:

Lite skoj från gårdagen, partyt börjar vid 15.20

http://www.youtube.com/watch?v=FV3uY9Pp1KM&feature=plcp

Kul med lite spontant teamplay! Spolade fram till slutet där det såg ut som 'Beep the sniper' satt och sköt på er bakifrån.. han räknade nog inte med att ni hade bra vapen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

Fick lite problem med restarten ikväll då jag dissade Internet en stund innan restarten. Det är ju tyvärr inte så många som disconnectar innan restarten och kan då få sin profil korrupt.

Servern verkar vara så pass aktiv att det är dags att utöka antalet automatiska restarter för att få bättre prestanda och loot..

Permalänk
Skrivet av comtronic:

Fick lite problem med restarten ikväll då jag dissade Internet en stund innan restarten. Det är ju tyvärr inte så många som disconnectar innan restarten och kan då få sin profil korrupt.

Servern verkar vara så pass aktiv att det är dags att utöka antalet automatiska restarter för att få bättre prestanda och loot..

Varför körs servern på 96063, 96085 eller 96095? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

vad ligger latencen på? medelvärdet.

Har satt Battle Eye att kicka på ping > 80ms. Eftersom nästan alla på servern är svenskar så tror jag de flesta har bra latency. Servern kör fiber..

Permalänk
Medlem
Skrivet av silverc0re:

Varför körs servern på 96063, 96085 eller 96095? :S

Såg inte ut som det var några kritiska buggfixar på senaste tiden men visst, det kanske ändå kan vara bra att göra en uppdatering..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony32:

hittar inte servern? :S

Otur men omstarten tog några minuter denna gång..

Permalänk
Skrivet av comtronic:

Såg inte ut som det var några kritiska buggfixar på senaste tiden men visst, det kanske ändå kan vara bra att göra en uppdatering..

Precis, med tanke på att enligt DayZ Commander ligger de flesta servrar på 96585, ca 50%, och då har ju antagligen fler spelare den uppdateringen. Tröligt att behöva downgrade'a och hålla på om man ska byta server.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmen2000:

Det är verkligen skjut först fråga sen, hade gärna testa lite teamwork.

Ju fler det är som spelar på servern desto värre brukar det bli... men det är väldigt olika från kväll till kväll...

Permalänk
Medlem
Skrivet av silverc0re:

Precis, med tanke på att enligt DayZ Commander ligger de flesta servrar på 96585, ca 50%, och då har ju antagligen fler spelare den uppdateringen. Tröligt att behöva downgrade'a och hålla på om man ska byta server.

Plockar över beta 96888 vid nästa restart..

Permalänk
Medlem

Hej!
Är en överlevare som vill tacka för en fantastisk server med trevligt folk. Jag spelar på ett sett som är att jag gör vad jag känner för. Ena dagen jaga banditer, andra är jag en och den tredje är jag soul survivor för mig själv i skogen och jagar djur bara. Där av min tag, TM (the mizfit). Jag är nog kanske missanpassad, vad vet jag?! Jag är ganska gammal med vitt skägg samt hår och har mina kära pilotbrillor jag ömt bär dag som natt. Hjälper gärna andra när dom ber om hjälp. Ber sällan om något tillbaka förutom kanske lite sällskap eller en burk bönor.

Jag har några överlevare jag vill tacka. "Mulle meck" den vilde som har mycket energi. "Tricky" även om du kanske inte är den bästa piloten haha så är du hjälpsam och generös. "Ludvigsson" du har hjälpt mig massor och jag skulle hämta fordon varje dag för dig. "banarne" tack för hjälpen i cherno med blod men tyvärr sköt någon oss på sjukhustaket och tack "smygarn" för en fantastisk server och tack såklart övriga för att ni gör den så himla skojj!

Haha nog med kramkalas nu! ses ingame dudes and girls!

/D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Servern körs nu på Dayz 1.7.2.6 och Beta 96888. Får kanske utöka antalet platser på servern då vi i regel nu fyller upp 30 platser på kvällen..

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad som hänt med servern? Ser inte ut som den eller teamspeak är online

Permalänk
Medlem

Verka som det strula en stund men sen hoppa den igång. Synd bara man spawna vid kusten utan gear och utan rygga. Som tur är finns det trevligt folk därinne så nu är man igång igen!

Ett förslag är att kanske låta servern restarta auto innan alla vill börja lira på kvällskvisten, kanske nån gång på eftermiddagen eller så. Vet en del servrar som startar om var fjärde timme och det känns lite mycket men kanske 2 gånger per dygn?

Visa signatur

| NZXT H2 | Corsair HX 750W | Asus P8Z68-V Pro | Intel i5 2500K@4,5Ghz | 16GB | GTX970 | SSD: 1x512Gb + 1x240Gb + 1x120Gb | Lenovo Thinkpad E530 | ASUS RT66U+56U | Synology DS412+ 4x4TB + DS214 | Zyxel NAS540 8TB | Boxee Box | OnePlus X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FouR:

Verka som det strula en stund men sen hoppa den igång. Synd bara man spawna vid kusten utan gear och utan rygga. Som tur är finns det trevligt folk därinne så nu är man igång igen!

Ett förslag är att kanske låta servern restarta auto innan alla vill börja lira på kvällskvisten, kanske nån gång på eftermiddagen eller så. Vet en del servrar som startar om var fjärde timme och det känns lite mycket men kanske 2 gånger per dygn?

Brukar meddela minst 10 minuter innan manuell omstart, men ändå spelar mer än hälften kvar när jag kör restarten. Enligt rek. bör man disconnecta 5 min. innan omstart om man vill behålla sina saker..

Då det varit många inne på servern har jag fått utöka antalet omstarter till 2/dygn.. Kör nu automatisk omstart kl 10 och 22. Rekommenderas då att man loggar ut 09.55/21.55..

/smygarn

Permalänk
Medlem

Utan fuskare är vi inte. Jag och en irl kompis ställde undan våra fordon långt åt hellvete (nästan utanför kartan) i går. Det var han, jag och runt fyra personer till online. Efter vi dumpat våra fordon stannade vi ett tag, inte allt för lång tid senare så kommer en kille med as50 och nån mer snubbe med typ m14 och skjuter ner både mig och Ante. Får tillägga att det var mitt nå natten (kolsvart) och ändå sköt ena killen av dom med AS50 vilket inte är möjligt utan TWS versionen eller helt enkelt nån typ av ESP. Kommer ej ihåg namnet längre, men det var en solklar fuskare.. Fy fan säger jag bara. *nothing to do here*

fixade joll
Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Tony32:

Utan fuskare är vi inte. Jag och en irl kompis ställde undan våra fordon långt åt hellvete (nästan utanför kartan) i går. Det var han, jag och runt fyra personer till online. Efter vi dumpat våra fordon stannade vi ett tag, inte allt för lång tid senare så kommer en kille med as50 och nån mer snubbe med typ m14 och skjuter ner både mig och Ante. Får tillägga att det var mitt nå natten (kolsvart) och ändå sköt ena killen av dom med AS50 vilket inte är möjligt utan TWS versionen eller helt enkelt nån typ av ESP. Kommer ej ihåg namnet längre, men det var en solklar fuskare.. Fy fan säger jag bara. *nothing to do here*

Tänk på att det finns nametags på servern...
Personen kunde även ha kollat på er med NVG's, rangefinder med NV eller en L85 med NV, sen tagit fram sin AS50 och skjutit på samma ställe som han såg er. Lite chansning, ja, men ibland har man tur.

Vissa av oss har lite funderingar på om Ante fuskar också. Några från SA fightades lite mot er för någon dag sen, och blev skjutna av Ante och någon till om och om igen, genom träd och stenar. Möjligt att ni har fixat så ni inte ser träd osv, tänkte vi, men inte mycket man kan göra åt det. Gilla läget bara och spela vidare, det jämnar ut sig i slutet. Ibland får du dina fordon stulna, andra gånger stjäl du andras fordon och raidar andras camp. That's DayZ for you

Visa signatur

i5 2500k @ 4.2GHz | Antec Kühler H2O 620 | MSI P67A-GD55 | GTX 570 DCU II | 120GB Intel 320 SSD | WD Caviar Green 1,5TB | 2x8 GB Corsair Dominator 1600Mhz | 750W OCZ | BitFenix Shinobi | Asus VS248H

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Brukar meddela minst 10 minuter innan manuell omstart, men ändå spelar mer än hälften kvar när jag kör restarten. Enligt rek. bör man disconnecta 5 min. innan omstart om man vill behålla sina saker..

Då det varit många inne på servern har jag fått utöka antalet omstarter till 2/dygn.. Kör nu automatisk omstart kl 10 och 22. Rekommenderas då att man loggar ut 09.55/21.55..

/smygarn

Jag loggade ut i tid då det är svårt att missa alla meddelanden
Problemet var troligen att jag loggade in efter första restarten när det inte riktigt funkade som det skulle. När sen servern startades om igen så blev det kusten. Ingen fara och som sagt, det finns en hel del coola nissar på servern så det löste sig fint.

Tack för en mysig server och det låter bra med fler omstarter

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony32:
Skrivet av Snabbdullah:

Vill bara tillägga att man kan se rätt ok i mörker med rätt inställningar utan NWG:s så jag skulle akta mig för att snacka om fuskare bara för att man dör av en AS50 nattetid.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av FouR:

Vill bara tillägga att man kan se rätt ok i mörker med rätt inställningar utan NWG:s så jag skulle akta mig för att snacka om fuskare bara för att man dör av en AS50 nattetid.

Japp, det kan också vara anledningen till att han kunde skjuta er med AS50 i mörkret.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.2GHz | Antec Kühler H2O 620 | MSI P67A-GD55 | GTX 570 DCU II | 120GB Intel 320 SSD | WD Caviar Green 1,5TB | 2x8 GB Corsair Dominator 1600Mhz | 750W OCZ | BitFenix Shinobi | Asus VS248H

Permalänk
Inaktiv

Är det problem med servern?
Fastnar antingen på Loading eller Waiting for character to create.
Har låtit det stå i 10min utan att något händer.
Jag har förstått att den kan ta längre tid när det är många på servern. Men gångerna jag har testat så har det bara varit 5-10 personer inne.
Jag har dock inga problem med att joina andra servrar.

Edit: Kom in efter 20min, ovanligt lång väntetid, men aja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon140834:

Är det problem med servern?
Fastnar antingen på Loading eller Waiting for character to create.
Har låtit det stå i 10min utan att något händer.
Jag har förstått att den kan ta längre tid när det är många på servern. Men gångerna jag har testat så har det bara varit 5-10 personer inne.
Jag har dock inga problem med att joina andra servrar.

Edit: Kom in efter 20min, ovanligt lång väntetid, men aja.

Blev ingen omstart idag på f.m. av ngn anledning därav segheten.. ska undersökas! Startar om den manuellt nu..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av comtronic:

Blev ingen omstart idag på f.m. av ngn anledning därav segheten.. ska undersökas! Startar om den manuellt nu..

Nu funkade det smärtfritt, tackar!
Förlorade dock mitt fordon som jag parkerat innan jag blev dc får kolla om den finns kvar där den stod tidigare.