Wii U - AV Multi Out connector - Kablar

Permalänk

Wii U - AV Multi Out connector - Kablar

Hejsan

Jag har en fråga gällande att köra ut ljudet analogt från Wii U till ett par aktiva högtalare. Jag kommer att köra bilden via hdmi och sedan vill jag köra ljudet till en RCA switch som leder vidare till mina aktiva högtalare. Så har jag kopplat min PS3 idag, HDMI för bild och analogt ljud till switchen och in i högtalarna. Då undrar jag om dessa utgångar för AV Multi Out connectorerna är universala? Finns det info om dessa kablar kommer att medfölja, om inte vart kan jag köpa dessa löst till Wii Un?

Tack på förhand!

Källa: http://www.ign.com/wikis/wii-u/Wii_U_Tech_Specs Se längre ner

Visa signatur

EVGA GeForce GTX 970 - Intel Core i5 4670K 3.8 Ghz - Corsair Vengeance 8 GB DDR3 RAM - Samsung SSD 840 EVO 370 GB

Permalänk
Medlem

vanliga A/V-kablar är vad som lär ingå. tror aldrig nån maskin levererats med annat innan. alltså kan du få ljud till högtalarna via dessa.

däremot är det inte så säkert att det kommer gå att mata ut bild från HDMI om dessa är aktiva. PS3 du nämner stödde inte sån utmatning från början tex,

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Har en fråga om ljudet på Wii U, har själv ingen receiver med HDMI utan tänkte använda toslink som jag gör med alla mina andra konsoler, men tydligen ska Wii U inte inte ha optiskt ljud ut utan endast PCM via HDMI så finns det någon lösning för mig om jag vill ha surround ljud? (utan att köpa en ny receivet).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Har en fråga om ljudet på Wii U, har själv ingen receiver med HDMI utan tänkte använda toslink som jag gör med alla mina andra konsoler, men tydligen ska Wii U inte inte ha optiskt ljud ut utan endast PCM via HDMI så finns det någon lösning för mig om jag vill ha surround ljud? (utan att köpa en ny receivet).

denna verkar vara bland de billigare, så det kanske är läge att skaffa ny förstärkare istället.

tänk bara på att det inte är så troligt att du kan få multikanalsljud via denna lösning om det verkligen är som du säger att WiiU inte kan ge ut annat än PCM, som antingen DD eller DTS alltså.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

denna verkar vara bland de billigare, så det kanske är läge att skaffa ny förstärkare istället.

tänk bara på att det inte är så troligt att du kan få multikanalsljud via denna lösning om det verkligen är som du säger att WiiU inte kan ge ut annat än PCM, som antingen DD eller DTS alltså.

Vet det som är problemet vill ju få ut DD eller DTS ljud och det ser ju mörkt ut, än om HDMI är vanligt tycker jag det är dåligt av Nintendo att inte ha en optisk port ut.