Permalänk
Medlem

Tips på hyffsat high-end skärm

Hej, jag är ute efter en lite finare skärm efter att ha tröttnat på TN, men framför allt 1080p upplösningen.
Jag har kärat ner mig lite i samsungs S27B970D men 10k för en skärm känns lite i överkant så jag är öppen
för förslag på skärmar med liknande bildkvalité.

Att samsungen är glossy och dessutom snygg i mitt tycke är värt en del så jag vill helst ha något som verkligen slår den.
Har också kollat på klassikern u2711 som är i lite snällare prisklass, u2713 är jag inte helt säker på att jag vågar testa när
jag sett att så många har små problem med gula skärmar osv.

Kan nämnas att skärmen inte ska användas till fotoredigering eller något viktigt utan bara förbättra upplevelsen.
Kommer spelas väldigt mycket på den så föredrar att den inte har katastrofalt input-lag.

Permalänk
Rekordmedlem

Rekomenderar att du läser "koreamonitor" tråden http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater... den kan nog vara nått för dig.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jo, tråden ser onekligen intressant ut, lite orolig för att få problem och hålla på med returer till korea bara.
Får bli nattläsning när kvällssysslorna är klara.