[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Medlem

Skulle vi inte kunna ha en omröstning om att det bara ska vara dag på servern?

Vet inte om det bara är jag som tycker kvällen är tråkigt o dryg...
Hata inte det var bara ett förslag.

Mvh Rasmus

Visa signatur

Intel i7 6700k - Gigabyte geforce 1080 8gb gaming G1 - Asus z170 pro gaming - Samsung 750 EVO - Corsair DDR4 16gb - Asus 27" swift 1440p G-sync.

Permalänk
Medlem

Tycker det är bra med kväll emellanåt

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Samma här. Ibland kan det vara en fördel att köra på morgonen/natten. Dock kanske natten borde vara kortare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

För nästan två veckor sedan bad jag bahnhof att uppgradera min lina till 100/100 lina istället för 100/10 som det är idag. Det som hände idag var att jag istället fick nytt IP...

Det nya ip nummret är 94.254.122.68

Kan vara därför ni fått problem med att connecta mot servern?

/smygarn

Har försökt flera gånger att joina er server men det står hela tiden ""Bad conection"" Fasta att jag instalerat om och lagt in samma Beta som ni har på servern.. Sitter på Fiber så min hastighet är inte problemet.. Något förslag?

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

Hur är det med spelare på server nu mer? Hur många är det inne från 14.00 och fram till 24.00?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:

Har försökt flera gånger att joina er server men det står hela tiden ""Bad conection"" Fasta att jag instalerat om och lagt in samma Beta som ni har på servern.. Sitter på Fiber så min hastighet är inte problemet.. Något förslag?

Använd sixlauncher/play with six

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony32:

Använd sixlauncher/play with six

Är det som dayzcommander? Har det installerat och på!! Men skall googla det du skrev när jag kommer hem! Tack för tipset!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

Jag fastnar i Loadign och kommer inte vidare, vad ska jag göra?

Visa signatur

Corsair 750D | RTX2080 | Ryzen 7 3700x | Asus ROG Strix X570-F | 32GB 3200MHz Vengeance PRO | Corsair H100i Pro RGB | M.2 Intel 660P 512GB | Corsair AX 760 80+ Platinum
Laptop: Asus Zenbook pro UX550UV

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bullenn:

Samma här, suttit i 10min utan att något händer. Och ändå är det bara runt 20pers på servern i skrivande stund.
Men det är väl bara att vänta antar jag, finns gånger då det tagit 20min för mig.

Edit: Kom in precis när jag postade detta.

Permalänk

kan inte joina servern, står att @CBA filerna inte accepteras av servern och att jag måste ta bort dom. Tar jag bort dom så installerar servern dom igen när jag ska connecta, och jag får då samma felmeddelande. Genius

EDIT: Sen undrar jag vilken port det är.

EDIT2: Fixade det genom att köra genom dayzcommander. porten är 2302

EDIT3: Blir kickad ab battleeye hela tiden, remote exec #8.. Vad beror detta på?

Visa signatur

PC1: MSI P67A-GD65 / i5 2500K @ 4.4Ghz / HD6950 2GB / 8GB 1600Mhz / Corsair TX650W / SSD 128GB / ~1,5TB HDD
PC2: GA-990FXA-UD3 / Athlon 965 @ 3,4GHz / 2x HD5770 1GB / 4GB 1600Mhz / Antec 480W / SSD 128GB / 280GB HDD
HP Probook: i5 2410M @ 2,3GHz / 8GB / 256GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathMetal:

EDIT3: Blir kickad ab battleeye hela tiden, remote exec #8.. Vad beror detta på?

Prova att uppdatera Battleye manuellt.

Permalänk
Skrivet av Sgtjohnson:

Prova att uppdatera Battleye manuellt.

Har installerat om den nu, då när jag loggade in så blev jag kickad nästan direkt. Sen efter det kommer jag inte ens in på servern, fastnar på "loading".
Admin får ändra på #8 så den skickar rapport istället för kickar.. Tydligen inte bara jag som har detta problemet.

Visa signatur

PC1: MSI P67A-GD65 / i5 2500K @ 4.4Ghz / HD6950 2GB / 8GB 1600Mhz / Corsair TX650W / SSD 128GB / ~1,5TB HDD
PC2: GA-990FXA-UD3 / Athlon 965 @ 3,4GHz / 2x HD5770 1GB / 4GB 1600Mhz / Antec 480W / SSD 128GB / 280GB HDD
HP Probook: i5 2410M @ 2,3GHz / 8GB / 256GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullenn:

Anslutningen till serverprogramvaran segas ner snabbt när det är många som spelar, vilket gör att man måste göra många omstarter. Ett tips är att istället ansluta strax efter omstarten. (kl 04, 10, 16,22..)

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathMetal:

Har installerat om den nu, då när jag loggade in så blev jag kickad nästan direkt. Sen efter det kommer jag inte ens in på servern, fastnar på "loading".
Admin får ändra på #8 så den skickar rapport istället för kickar.. Tydligen inte bara jag som har detta problemet.

Ja, jag känner igen felet och har förmodligen också blivit kickad av BE remote exec #8.. får se om jag hinner kolla upp det vid något tillfälle...

Brukar dock bara vara att återansluta..

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av aron65:

Skulle vi inte kunna ha en omröstning om att det bara ska vara dag på servern?

Vet inte om det bara är jag som tycker kvällen är tråkigt o dryg...
Hata inte det var bara ett förslag.

Mvh Rasmus

Håller med, funderar på att korta ner natten till att bara vara mörkt mellan 05-10 på morgonen..

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Håller med, funderar på att korta ner natten till att bara vara mörkt mellan 05-10 på morgonen..

/smygarn

Det låter vettigt, men lite skymning kan göra under för variationen. kan du inte låta det vara "halvkväll" i typ två timmar då från kl. 03-05?

Permalänk

Nametags

Hej Har en fundering kring nametagsen igen, jag vet att ni som sammarbetar tycker det är en jätte bra grej för er. Men vi som inte har några att spela med eller är få har ingen chans att värja oss mot bandieter just pga det. I vanliga fall skulle man kunna smyga runt och hålla sig i skogen och försöka vara försiktig men hela det elementet försvinner när nametagsen är med. Man är helt körd som ensam överlevare. Har haft tur att stöta på rätt typer av främlingar som också försöker överleva och inte bara döda en för sakens skull, men känner att tiden närmar sig innan en kula från 700 m av en bandit sitter i skallen på mig. Detta inte för han har gjort ett bra jobb och förföljt mig i timmar utan för han har sweepat sitt sikte över landskapet och fått upp mitt namn.

Jag hoppas admin kan ta detta i beaktning då jag verkligen uppskatar att spela på denna server, men att det råder en viss obalans just nu och hoppas att detta inlägg kan ge lite perspektiv på det liv vi andra lever på servern.

Ses ute i vildmarken

PallorMortis

Permalänk
Medlem
Skrivet av PallorMortis:

Hej Har en fundering kring nametagsen igen, jag vet att ni som sammarbetar tycker det är en jätte bra grej för er. Men vi som inte har några att spela med eller är få har ingen chans att värja oss mot bandieter just pga det. I vanliga fall skulle man kunna smyga runt och hålla sig i skogen och försöka vara försiktig men hela det elementet försvinner när nametagsen är med. Man är helt körd som ensam överlevare. Har haft tur att stöta på rätt typer av främlingar som också försöker överleva och inte bara döda en för sakens skull, men känner att tiden närmar sig innan en kula från 700 m av en bandit sitter i skallen på mig. Detta inte för han har gjort ett bra jobb och förföljt mig i timmar utan för han har sweepat sitt sikte över landskapet och fått upp mitt namn.

Jag hoppas admin kan ta detta i beaktning då jag verkligen uppskatar att spela på denna server, men att det råder en viss obalans just nu och hoppas att detta inlägg kan ge lite perspektiv på det liv vi andra lever på servern.

Ses ute i vildmarken

PallorMortis

Som ett snabbt svar så är det ju ömsesidigt. Det finns snipers med guillie på samma server som kan sitta i timmar och vänta på att ett offer ska springa förbi deras AS50-sikte. Hyffsat svårt att se utan tags..

Men utan tvekan, jag förstår din situation...

Permalänk
Medlem

Helllooooooooooooooo! Server nere atm? Eller e det bara ja som inte får upp servern?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av abm:

Helllooooooooooooooo! Server nere atm? Eller e det bara ja som inte får upp servern?-- Sen hur e det med Rmod servrar? Någon som har lirat på någonsådan? E det nåt fun eller?

Den verkar vara nere, ja.
Spelade dock på den för kanske en timme sen och då var det inga problem alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon140834:

Den verkar vara nere, ja.
Spelade dock på den för kanske en timme sen och då var det inga problem alls.

Ok ok ty!

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Som ett snabbt svar så är det ju ömsesidigt. Det finns snipers med guillie på samma server som kan sitta i timmar och vänta på att ett offer ska springa förbi deras AS50-sikte. Hyffsat svårt att se utan tags..

Tycker det ska vara svårt eftersom de förstör för andra...

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Hur mycket folk brukar det vara inne på serven?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Hur mycket folk brukar det vara inne på serven?

30-40 på kvällarna typ.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem
Skrivet av PallorMortis:

Ses ute i vildmarken

PallorMortis

Skrivet av comtronic:

Jag håller med fullständigt. Jag tror att det skulle bli mycket roligare utan nametags. Samarbete är inte borta ur spelet bara för nametags försvinner. Det blir helt enkelt bara en mer ansträngning att köra teamplay. Ts3/ingame voice.. Igår blev jag skjuten också pgr av att dom fått upp min nametag och inte för att dom faktiskt sett mig. Man börjar ledsna lite på det faktiskt. Men samtidigt vill man inte sluta spela på servern för nu har man ju börjat lära känna alla och hur visa spelar... Stalka en igår hur länge som helst. Sen låg jag på 800m+ och han satt sig och börja käka. Jag låg i buskar så han såg mig inte direkt med ögat. Utan han vifta runt och fick upp mig och han börja springa och skjuta sedan var det slut med att stalka han.

Visa signatur

CPU Core i5 3570K 4.2Ghz. ModerKort:MSI Z77A-GD55 - ATX. Ström: Corsair 600W Gaming series.
Minne:Corsair 16GB VENGEANCE 1600Mhz LP. Lagring:OS -SSD 120GB Corsair Force 3.Kylning:Antec KÜHLER H2O 620 CPU liquid cooling.GPU: KFA2 GTX 670 EX OC 2GB GDDR5 + Gigabyte GeForce GTX 670 2GB SLI. Chassi:Fractal design define R4

Permalänk
Medlem

"SE 1911 Tester"
Woot smygarn?

Någon som försöker sno spelare?

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Hur tycker ni servern har blivigt? Jag och mina kompisar började spela där eftersom folk för det mest inte sköt på varandra och gjorde flummiga saker istället. Nu känns det som vilken server som helst, man skjuter på allt man ser i princip....

Vad säger ni?

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Skrivet av comtronic:

Bygger man dock sitt spelande på att gömma sig medan man väntar på att få förstöra för någon annan kan man gott ha det lite svårt Håller själv med om att nametags sabbar för alla som inte sitter med snipers ovanför electro, som istället får det pinsamt lätt. Blir även tråkigt om man börjar skjuta mot någon och de direkt kan se var man är någonstans genom att vifta runt lite med siktet.

DayZ styrka är i mina ögon att det är så oförlåtande och svårt, och stödhjul gör det bara illa. Föredrar allt avstängt utom 3rd person, då det är lätt att bli illamående med deras låga FOW i 1st person.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Hur tycker ni servern har blivigt? Jag och mina kompisar började spela där eftersom folk för det mest inte sköt på varandra och gjorde flummiga saker istället. Nu känns det som vilken server som helst, man skjuter på allt man ser i princip....

Vad säger ni?

Jo det är precis det vi sagt tidigare, den enda skillnaden på den här servern och andra public servrar är väl följande: nametags - Global Channel - Mindre hackers ! men vad kan man göra, det är väl mkt pvp antagligen för att folk tycker om det.. vill man samarbeta så gör man det

Permalänk
Medlem

Synd att nametags inte bara visas vid kortare avstånd, vid 10, 20 m etc. Skulle undvika att man såg folk på avstånd så lätt.