Folding på ubuntu, autostart och load

Permalänk
Medlem

Folding på ubuntu, autostart och load

Tjenare swec!
Har nu äntligen fått mig en egen lägenhet och har börjat mixtra med mina folding riggar.
Saken är den att de kommer än så länge bara vara cpu folding = (linux åker in) MEN detta är i princip första gången jag använder linux.
Jag har försökt följa en guide på overklockers.net om jag inte minns fel där man autostartar klienten osv vid uppstart. Dock måste jag skrivit något kommando fel då det bara ger felmeddelande.

Så jag installerade enligt instructionerna på stanfords hemsida och allt startar fint manuellt. Hade dock gärna sett att någon länker en guide med hur man skapar autostart kommandon.

Det andra jag skulle vilja kolla är via någon form av grafiskt interface se så att alla kärnor loadar 100%.
Tankade hem "system load indicator" från ubuntu store men den visar hela tiden 0% load på allt, vilket jag inte tror stämmer då smp-klienten gör ca 1%/4 min.

På min vanliga dator (winbdows) har jag även igång folding och där kan man ju addera klienter att övervaka. Hade gärna fått lite hjälp med hur jag konfigurerar detta också.

Mvh Philip

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggboxx:

Tjenare swec!
Har nu äntligen fått mig en egen lägenhet och har börjat mixtra med mina folding riggar.
Saken är den att de kommer än så länge bara vara cpu folding = (linux åker in) MEN detta är i princip första gången jag använder linux.
Jag har försökt följa en guide på overklockers.net om jag inte minns fel där man autostartar klienten osv vid uppstart. Dock måste jag skrivit något kommando fel då det bara ger felmeddelande.

Så jag installerade enligt instructionerna på stanfords hemsida och allt startar fint manuellt. Hade dock gärna sett att någon länker en guide med hur man skapar autostart kommandon.

Hej själv!

Här är en guide för att installera och konfigurera v7 och som är superenkel. Hur man lägger till autostart och även hur du fjärrstyr din foldingklient (med v7 FAHControl) från en annan dator i ditt nätverk. Du behöver inte installera GUI:t (FAHControl) på din Linux-dator, så skippa sektion II i den guiden.

Skrivet av Laggboxx:

Det andra jag skulle vilja kolla är via någon form av grafiskt interface se så att alla kärnor loadar 100%.
Tankade hem "system load indicator" från ubuntu store men den visar hela tiden 0% load på allt, vilket jag inte tror stämmer då smp-klienten gör ca 1%/4 min.

Enklast och snabbast tycket jag är att öppna ett terminalfönster och skriva in top. Då listar den dina körande processer, och då borde en FahCore ligga högst upp i den listan med ~100%*[antal trådar din CPU har], t.ex. en 1090T visar då en FahCore med ~600%.

Skrivet av Laggboxx:

På min vanliga dator (winbdows) har jag även igång folding och där kan man ju addera klienter att övervaka. Hade gärna fått lite hjälp med hur jag konfigurerar detta också.

Mvh Philip

Står i guiden jag länkade högst upp, rekommenderar även att installera HFM då man får bättre PPD-gissning och kan se vilka WU's man har foldat et.c.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rba:

Hej själv!

Tack! Det där kan vara det bästa svaret jag fått på ett forum någonsin
Ska se om allt funkar i veckan

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rba:

Hej själv!

.

Har nu pillat lite, själva guiden och koden i första guiden funkar fint på min dator som jag redan fått in linux på.
Jag använder samma boot bara usb till att installera för min andra dator MEN ubuntu partitionerar den disken jag vill installera på jättekonstigt.
På rig 1 funkar allt fint, där har jag ungefär 8 gig system(swap?), 8 gig lagring (?)
Men på rig 2 så lägger den typ 12 gig system och 3gig till lagring vilket gör att på en freshinstall så klagar den redan på för lite minne!

Jag installerar förövrigt på 16GB usbminnen.
Installerat om ungefär 8 gånger nu.
Började fippla med partitionsverktyget men insåg att jag inte har en aning om vad jag pillar på.
Har du någon koll på varför jag inte lyckas ?

Edit: Tog mig samman och googlade.
Hittade denna fina guide: http://www.linuxbsdos.com/2011/05/04/manual-disk-partitioning... och vips så hade jag installerat
Din guide du länkade funkade också fint, ska bara undersöka load och monitoring nu. dax för sängen! Tack hittils!

Visa signatur