Kan inte se program på SVT-play.

Permalänk

Kan inte se program på SVT-play.

I en månad fick jag meddelandet att jag inte befann mig i Sverige och därför inte kunde se programmen på SVT-play, nu står det istället hela tiden:

"Videon är inte tillgänglig.
Det kan finnas flera olika skäl till att du inte kan se videon.
På vår testsida kan du prova om du kan se vår testvideo:"

Testvideon fungerar ibland. Det har alltid fungerar innan, köpte en router för ett tag sedan vet inte om det har med den att göra, fungerade alltid innan jag köpte den i alla fall. Vad är det här för skit varför fungerar det inte? SVT skriver att man ska maila vid problem men det svarar ALDRIG. Börjar bli riktigt irriterad på det här, missar en massa program eftersom det aldrig fungerar, har testat allt jag kan komma på genom googlingar osv men det fungerar inte. Därför frågar jag här där folk verkar ha rätt bra koll, vad kan vara problemet?

Visa signatur

"there is no spoone" - tbe matricks

Permalänk
Rekordmedlem

Har du ett svenskt ip eller kör du via proxy/vpn ? Om du gör en sökning på din publika ip adress tex på http://whatismyipaddress.com/ var befinner du dig enligt svaret? Du behöver flash och så får det ju inte finnas nån firewall som blockerar, så du kan ju även testa med att slå av firewallen (om du har en svensk ip)

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Har du ett svenskt ip eller kör du via proxy/vpn ? Om du gör en sökning på din publika ip adress tex på http://whatismyipaddress.com/ var befinner du dig enligt svaret? Du behöver flash och så får det ju inte finnas nån firewall som blockerar, så du kan ju även testa med att slå av firewallen (om du har en svensk ip)

Tack för ditt svar Ja, jag har svenkt IP, därför jag mailade min ISP då det fungerar utmärkt att kolla på SVT-play i skolan, så det är inte min dator det är fel på utan det måste vara ISP eller routern, då problemen började strax efter att jag hade köpt routern så måste nog vara den, men vad kan det vara?

Visa signatur

"there is no spoone" - tbe matricks

Permalänk
Rekordmedlem

Routern kan göra mycket, den innehåller oftast både firewall och nån form av trafikprioritering, vad har du för delar i nätet och hur är det kopplat ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.