Permalänk

Buggar i Hearthfire

Skapar denna tråd för diskussioner kring buggar som stötts på i DLC:et Hearthfire.
Skriv gärna om problem eller konstigheter uppstått på grund av olika moddar.

För min egen del gäller det Lakeview Manor där ett avhugget bandithuvud regelbundet dyker upp i närheten.
Gissar på att en närliggande bandit spawn inte riktigt fungerar som den ska.

Har ej stött på några större problem med Heljarchen Hall eller Windstad Manor än.

Permalänk
Medlem

Haha, lustig bugg.

Själv har jag problem med att Heljarchen inte visas när jag bygger det. Men både Windstad och Lakeview visas, ska tydligen vara någon modd som krånglar men är inte särskilt sugen på att testa vilket då listan är rätt lång numera... Nåja, trevligt med mer variation nu iaf.

Visa signatur

| Chassi: CM HAF X | Moderkort: ASUS Maximus VII Hero | CPU: Intel Core i7-4790K | GPU: Gigabyte GTX980 WF3 |

| Minnen: Corsair Vengeance LP DDR3 1600Mhz 16GB | SSD: Corsair Force-3 Series 120gb | PSU: FD 650W 80+ |

Permalänk
Medlem

Påminner lite om "Louis Letrush" buggen, han dyker upp i ett ständigt ökande antal utanför whiterun stables, lite smålustigt när du ser 10 av han på samma plats.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Skrivet av Anfanity:

Själv har jag problem med att Heljarchen inte visas när jag bygger det. Men både Windstad och Lakeview visas, ska tydligen vara någon modd som krånglar men är inte särskilt sugen på att testa vilket då listan är rätt lång numera... Nåja, trevligt med mer variation nu iaf.

Hittade detta på UESP
- You can spend materials to build your home but the home itself will not appear.
- Disabling the Distant Detail or Birds and Flocks mods will most likely fix the issue.

Kan passa på att nämna det också att på sidor som UESP och Elder Scrolls Wikia finns information om vanliga buggar och eventuella lösningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Applesaft:

Hittade detta på UESP
- You can spend materials to build your home but the home itself will not appear.
- Disabling the Distant Detail or Birds and Flocks mods will most likely fix the issue.

Kan passa på att nämna det också att på sidor som UESP och Elder Scrolls Wikia finns information om vanliga buggar och eventuella lösningar.

Jo, jag har också sett det. Problemet för min del är att jag inte har någon av dem installerade. Upptäckte dessutom precis att det jag hade uppgraderat i Heljarchen dök upp i Lakeview, riktigt udda faktiskt.

Men får läsa lite om buggarna och se ifall jag hittar något, annars är det inte hela världen, lite småtråkigt bara.

Visa signatur

| Chassi: CM HAF X | Moderkort: ASUS Maximus VII Hero | CPU: Intel Core i7-4790K | GPU: Gigabyte GTX980 WF3 |

| Minnen: Corsair Vengeance LP DDR3 1600Mhz 16GB | SSD: Corsair Force-3 Series 120gb | PSU: FD 650W 80+ |

Permalänk

Att det dyker upp i Lakeview är väldigt skumt, får hoppas att en kommande patch rättar till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Applesaft:

Att det dyker upp i Lakeview är väldigt skumt, får hoppas att en kommande patch rättar till det.

Jo, precis. Ja, förhoppningsvis kommer det en snart

Visa signatur