Rykte: Google släpper högupplöst surfplatta, Android 4.2 den 29 oktober

Permalänk
Melding Plague

Rykte: Google släpper högupplöst surfplatta, Android 4.2 den 29 oktober

Nästa vecka kan Google presentera en ny surfplatta med högre upplösning än Ipad samt en ny version av operativsystemet Android, det är några av ryktena som nu cirkulerar på nätet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul med nyheter men de får se till att rätta till i sina led. Det är många av oss som fortfarande väntar på 4.1.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Den kan bli riktigt intressant.
Vilken upplösning alltså

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

300 ppi på en skärm? "Lite overkill", fan samma PPI som vid bra utskrifter...

Men å andra sidan, vem älskar inte hög upplösning?!
Ser nice ut

Permalänk
Avstängd

*dreglar*

Permalänk
Medlem

Äntligen. Går den för mindre än 4000kr blir det köp direkt.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Kan blir en platta nu... Tänkte köpa iPad pga app utbudet, men detta kan nog överväga ändå om skärmen verkligen blir så bra.

Permalänk

Men när kommer apparna?

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av in a bodybag:

Men när kommer apparna?

Nu använder jag iofs inte Android men till och med jag vet att nästan allt av det som finns till IOS även finns till Android idag. Det är stort sett ingen skillnad på det området.

Är inte speciellt intresserad av android men det är bra med mer konkurrens. Priserna lär gå ner då.

Permalänk
Medlem

Men kom igen, för plattor verkar det ju tydligen inte vara några problem att göra skärmar med hög upplösning och 16:10.
Varför ska det vara så svårt för vanliga skärmar ? Där känns ju behovet av mer pixlar betydligt större.
16:10 är ju direkt utrotningshotat bland vanliga skärmar, samtidigt som väldigt många vill ha just det fomatet.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Kul med nyheter men de får se till att rätta till i sina led. Det är många av oss som fortfarande väntar på 4.1.

Aa fast vi kan väl inte skylla på Google att andra företag lägger på egna skins och drar ut på tiden. Finns alltid custom roms annars

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Nu använder jag iofs inte Android men till och med jag vet att nästan allt av det som finns till IOS även finns till Android idag. Det är stort sett ingen skillnad på det området.

Är inte speciellt intresserad av android men det är bra med mer konkurrens. Priserna lär gå ner då.

Finns säkert bra appar till vanliga mobiler men det ser annorlunda ut på tablet-marknaden.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simplified:

Det är inte bara Samsung som sneglar på apples design. :up::up:

Vi har hört att alla tillverkare på hela marknaden kopierar Apple. Dags att klaga på något annat?

Permalänk
Medlem

Snajs! Om denna kommer blir det in till butik i framtiden och jämföra min iPad3 med den i lästester.

I övrigt är det ju kul att Android 4.2 kanske kommer, om nu bara ICS kunde sluta döda min Sensation var och varannan timme skulle jag vara ännu mer nöjd dock...

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Men kom igen, för plattor verkar det ju tydligen inte vara några problem att göra skärmar med hög upplösning och 16:10.
Varför ska det vara så svårt för vanliga skärmar ? Där känns ju behovet av mer pixlar betydligt större.
16:10 är ju direkt utrotningshotat bland vanliga skärmar, samtidigt som väldigt många vill ha just det fomatet.

Väldigt många är väl att överdriva. De flesta bryr sig inte ett dugg och klarar av att köra med valfri billig kinesskärm på 1080p som kostar 1-2000.
Inklusive jag fast har valt 120Hz för spelandets skull då jag tycker det flyter bättre.

Permalänk

''Just Android 4.2 sägs vara Googles svar på Ios 6 ''
Varför jämföra 2 helt olika OS? Bara en fråga

Permalänk

Feeeet...
Lite typiskt att man har köpt en Nexus 7 om de släpper en Nexus 10!

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av MuffinManxD:

''Just Android 4.2 sägs vara Googles svar på Ios 6 ''
Varför jämföra 2 helt olika OS? Bara en fråga

Läs om och läs igen..
Vad tror du folk gör med W7 och W8, Xp och vista osv...

Android 4.2 är alltså en motsvarighet till IOS 6 fast googles..

Permalänk
Medlem

Aldrig varit sugen på en surfplatta förens nu.

Visa vad ni har Google och ni har mina pengar.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av in a bodybag:

Men när kommer apparna?

2009

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Snajs! Om denna kommer blir det in till butik i framtiden och jämföra min iPad3 med den i lästester.

I övrigt är det ju kul att Android 4.2 kanske kommer, om nu bara ICS kunde sluta döda min Sensation var och varannan timme skulle jag vara ännu mer nöjd dock...

Tips för din Sensation: but ut launchern till Go (gratis) eller Nova (kostar några kr) så kommer den gå mycket snabbare sen.

Topic: Trevligt med högupplöst Androidplatta, kan bli ett köp om priset är rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Kul med nyheter men de får se till att rätta till i sina led. Det är många av oss som fortfarande väntar på 4.1.

Varför tar det oftast så lång tid innan slutkunden får uppdateringen till sin enhet? Tillverkarna får väll tillgång till programvaran av Google hyfsat tidigt?

Många modeller verkar inte ens få 4.2, eller 4.1 för den delen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Aa fast vi kan väl inte skylla på Google att andra företag lägger på egna skins och drar ut på tiden. Finns alltid custom roms annars

Skickades från m.sweclockers.com

Till viss del, jo... Tycker jag i alla fall. Det bästa vore ju om de håller tillverkarna informerade löpande och ger dem mer detaljerad info än idag. Som det är nu verkar det som tillverkarna får information samtidigt som konsumenterna, vilket leder till att konsumenterna tror att en lansering innebär att en uppdatering skall komma inom kort, och sedan lackar ur på tillverkarna när det inte blir så. Men det är ju inte tillverkarnas fel att google är sent ute med Roms och info till dem.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bazookan:

Varför tar det oftast så lång tid innan slutkunden får uppdateringen till sin enhet? Tillverkarna får väll tillgång till programvaran av Google hyfsat tidigt?

Många modeller verkar inte ens få 4.2, eller 4.1 för den delen.

Skickades från m.sweclockers.com

Tydligen inte. De verkar få info ungefär samtidigt som konsumenterna och vill man ha den senaste versionen direkt får man köpa senaste Nexusluren.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Underbart, den enda anledningen till att jag inte skaffat en surfplatta än är för att Android-plattorna legat så långt efter iPad 3 i både upplösning och färgåtergivning. Jag brukar säga att jag vill ha en iPad med Android Om Google kommer ut med en sån surfplatta med vettig färgåtergivning och ett vettigt pris så blir det ett givet köp. Att det dessutom blir en Nexus ser jag som ett stort plus, eftersom den då kommer köra ren Android utan en massa skräp.

Permalänk

Jag som hade lovat mig själv att aldrig köpa en platta :/ Men det är klart något måste man ju skämma bort sig med till jul.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Till viss del, jo... Tycker jag i alla fall. Det bästa vore ju om de håller tillverkarna informerade löpande och ger dem mer detaljerad info än idag. Som det är nu verkar det som tillverkarna får information samtidigt som konsumenterna, vilket leder till att konsumenterna tror att en lansering innebär att en uppdatering skall komma inom kort, och sedan lackar ur på tillverkarna när det inte blir så. Men det är ju inte tillverkarnas fel att google är sent ute med Roms och info till dem.

Beror på hur man ser på det. Eftersom det inte finns någon NDA runt de olika Androidversionerna så kommer informationen ut samtidigt till tillverkarna som konsumenterna men framförallt även till App utvecklarna. Man kan knappast säga att det vore bättre att Google införde NDA och släppte information endast till tillverkarna, eller? Att informationen finns ute till samtliga gör att applikationerna ofta är anpassade redan när uppdateringen av Android kommer.

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Till tablets?

Vad går du på?

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Beror på hur man ser på det. Eftersom det inte finns någon NDA runt de olika Androidversionerna så kommer informationen ut samtidigt till tillverkarna som konsumenterna men framförallt även till App utvecklarna. Man kan knappast säga att det vore bättre att Google införde NDA och släppte information endast till tillverkarna, eller? Att informationen finns ute till samtliga gör att applikationerna ofta är anpassade redan när uppdateringen av Android kommer.

Nej, det finns som sagt både för- och nackdelar med det. Hur som helst borde det vara tydligare vad det innebär när en ny version släpps, och jag tycker samtliga tillverkare är usla på att tala om VILKA modeller som kommer få uppdateringen, något som de borde kunna veta relativt snart efter lansering.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simplified:

Det är inte bara Samsung som sneglar på apples design. :up::up:

Ingen "design" har väl presenterats än ?

O andra sidan så har väl Nexus 4 telefonen läckt ordentligt, designmässigt påminner den väldigt mycket om den gamla nexus telefonen, inte lik iPhone alls enligt mig.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________