Permalänk
Medlem

mx518 without doubts

Permalänk
Medlem

Det är ju väldigt ont om sladdanslutna mös som inte är inriktade på gaming. Jag skulle vilja en ergonomisk som är skön att hålla i men utbudet är ju väldigt dåligt och jag vill inte heller ha en massa lysdioder i olika färger. Har en Logitech M500 som är rätt bra men skulle inte ha nåt emot att betala mer för nånting som är skönare att hålla i.

Permalänk

QPAD 5k.. galet skön

Permalänk
Skrivet av fagballs:

Microsoft wheel mouse optical USB. Har haft den sen 2005, fungerar fortfarande lika bra, är litegranna designad i minimalistisk stil så du får inget litet tangentbord på sidan av den och den kan inte lysa i 7 olika färgspektrum samt ringa över 3g nätet, den är extremen åt det andra hållet. Hur du än håller den så fungerar den, hur du än behandlar den så håller den, och bäst av allt så fungerar den vedervärdigt bra till att spela med.

Helt klart vinnaren!

Själv har jag både en svart och en vit.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Qpads 5k fastnade jag för när jag letade efter en nu mus
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=493969

Håller med!

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk

Hade 3 styckna R.A.T 9 som jag hade i ett år ca o innan dess mionix 3200 och innan dess hade jag nog en av dom underbaraste mössen jag haft i min hand Logitech mx518 som man självklart ännu en gång glömmer hemma hos morsan, så jag införskaffade en snarlik mus, Logitech G400 samma former och denna är helt UNDERBAR!
Men blir o fara ner te morsan o hämta den andra musen oxå.

Iaf om R.A.T 9 va helt ok för handen så hade jag glömmt av hur skön logitechs gaming möss var

Visa signatur

Moderkort: Asus CG-8350, Intel i7-3770, Asus Nvidia GeForce 660 Ti 3 GB, 1 TB hårddisk, 12 GB DDR3
Skärm: BenQ XL2411T Tangentbord: SteelSeries 6GV2 Mus: SteelSeries Sensei Pro Fnatic Edition Musmatta: SteelSeries 4HD Headset: SteelSeries 7H Fnatic Edition Ratt: Logitech Driving Force GT

Permalänk
Medlem

Logitech Mx500 rakt in i kaklet.

Permalänk
Medlem

Det är en mycket personlig sak så frågan går knappt att svara på, men om du tänker på ergonomiska möss som formar sig efter handen bra så har qpad 2st som är grymt sköna att hålla i.

Själv har jag en steelseries sensei just för att jag spelar bättre med en mindre och icke ergonomisk mus då jag tycker det känns smidigare än en stor mus som är gjuten efter handen och även för att jag inte håller musen med hela handen håller bara avslappnat med fingertopparna.

Permalänk
Medlem

måste nog säga att mx510/518 är nog bästa mus jag har använt, sen funkar razer diamondback rätt hyfsat dock funkar den rätt buggig då sensen inte går att sänka i vissa spel? kan ju bero på att jag använder sladden från min gamla mx510 då razer skit sladd höll 6månder sen blev det glapp/sega knappar och helt oanvändbar.

tyvärr så gick min mx510 sönder för ett par år sen när jag rengjorde den

Permalänk

Ace Edge 3200. Helt perfekt, min hand glider aldrig av den, den är tung och drar gött på musmattan.

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem

Mionix NAOS 5000, punkt slut!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem

Här hittar du fanboys om du skulle få för dig att leta. Vill du ha ett skönt pekdon föreslår jag att du tittar på pekdon för kontor. För designers och liknande.

Om du letar efter en mus tror jag inte någon kan hjälpa dig särskilt långt, då det är väldigt subjektivt.

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem

Tycker själv att Ace edge 3200 med stora sidobiten är utan tvekan den skönaste musen jag har använt.. Ace må inte kunna göra nätagg för fem öre men möss är dom grymma på!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Älskade min MX518.. Tills jag testade Qpad 5k. Sjuuukt skön. Speciellt om man har stora händer som jag, lillfingret släpar inte i bordet som med MX518

Permalänk
Medlem

Denna kör jag med atm. Håller man kulan ren och använder ett "klick-n-drag-anywhere" plugin till sin browser för att scrolla är den ruggigt bra. En riktigt kraftigt byggd manick, vikten är imponerande. Jag är en av de som bara använder fingertopparna, låter aldrig handflatan ligga mot musen liksom, så den kantiga designen är perfekt.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

ace edge 3200 billig och bra ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekner:

http://marketplace.vintage-computer.com/thumbnail.php?pic=upl...

Denna kör jag med atm. Håller man kulan ren och använder ett "klick-n-drag-anywhere" plugin till sin browser för att scrolla är den ruggigt bra. En riktigt kraftigt byggd manick, vikten är imponerande. Jag är en av de som bara använder fingertopparna, låter aldrig handflatan ligga mot musen liksom, så den kantiga designen är perfekt.

Haha tack för dagens skratt

Permalänk
Medlem

Mionix Naos 5000

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem

Logitech G500 passar iaf mig utmärkt

Permalänk
Medlem

Jadu släng på lite lera på valfi mus sen lägger du handen på och formar den utefter, vipps så har du den perfekta musen för just DIG.

Permalänk

Logitech G500, uppföljaren till MX518. Den har justerbara vikter!! Kommer aldrig köpa något annat

Visa signatur

Chassi: Define R4, Moderkort: MSI Z77 MPower, Processor: i7 3770k, Grafikkort: MSI 660TI PE, PSU: be Quiet L8 630W, SSD: Intel 335 180 GB, HDD: 1 TB Seagate Barracuda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Har en Logitech G500, bra mus, men knappast den ergonomin som jag vill ha på min "ultimata" mus.

Den mest ergonomiska mus för min hand är nog Razer Diamondback, tyvärr så gick min sönder och den tillverkas inte längre. Gud vad jag saknar höger/vänsterklick från de nergropade knapparna och det är sjukt tråkigt att inga gör sådanna längre.

http://www.dansdata.com/images/diamondback/diamondback1024.jp...

R.I.P

Har en sådan mus 5 År gammal men otroligt bra fortfarande. Nog en av de bästa data mössen som existerat måste ja säga!

Visa signatur

Chassi: CM 690 II Advanced | CPU: i-5 3570K 3.8 Ghz | CPU Cooler: CM Hyper 212 Evo | GPU: Gigabyte Geforce GTX 670 x3 | PSU: Corsair AX 750W | MB: Gigabyte Z77X-UD5H | SSD: Samsung 830 256gb | RAM: Corsair Vengeance LP 4x4gb | Skärm: 1 Acer 24¨ GD245HQAbid 120Hz | Skärm: 2 LG 22¨ Flatron L222WS | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Razer Diamondback 3G

Permalänk

Microsoft Basic Optical Mouse, är inte världens bästa men...

Nog om tråkiga skämt som alla gillar sönder, MX518 och Mionix Naos 3200 samt 5000, kungar

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Qpad 5k ligger så jävla rätt i handen

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk

Själv använder jag en Logitech MX518 efter att ha bytt ut min gamla MX510. Det är en kanonmus för pengarna, men jag vet inte om det är den skönaste musen. På jobbet hade jag en föregångare till Logitech performance Mouse MX och den var riktigt skön (tills den slutade ladda och jag fick byta ut den till en billig Gigabytemus).

Två saker jag saknar på MX518 är friscroll och indikatorer för dpi-inställningarna. Hade varit trevligt om den var trådlös också men det skulle nog påverka spelprestanda så det är en okej kompromiss.