Vad för program måste ni ha på eran dator?

Permalänk
Medlem

Vad för program måste ni ha på eran dator?

Våran lärare bad precis oss att göra en snabb undersökning över vilka program folk vill/måste ha på en dator. Så tänkte ta och kolla med er på SweC.
Vilka program kan ni inte leva utan på eran dator?

Permalänk
Medlem

En webbläsare och e-post program är väl ett måste.

sedan bildbehandlings program och program för att lägga in musik (rippa skivor) är väl på vill ha men snudd på måste

Permalänk
Medlem

Det blir en VÄLDIGT lång lista men skriver ner dom "viktigaste"

3DMark 11 / vantage osv
CPU-Z
Fraps
GPU-Z
prime95
Real Temp
OC GURU / MSI Afterburner
µTorrent
Google SketchUp
mumble
Origin

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

skype
steam
gimp
spotify

Visa signatur

Rigg: i5 3570K | XFX HD 7950 3GB | Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE LP | ASRock Z77 PRO3 ATX | BitFenix Outlaw | Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2 | Antec VP650PM 650W | Windows 7 Home premium 64bit
Kringutröstning: Steelseries Kinzu v2 pro edition| Microsoft SideWinder X4 Gaming Keyboard | Logitech G430 | Samsung 22'' S22B350H LED | BenQ 22'' GL2250 LED

Permalänk
Lego Master

Spotify
Vuze
TVersity
TeamViewer
Teamspeak server + client
Steam
Origin

Plus ett gäng windows-prog, typ notepad, calc, teckenuppsättning osv.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Webbläsare
Winamp & Spotify
MPC-HC
Ordbehandlings- och kalkylprogram
Antivirus
PDF-läsare

Det är nog de viktigaste jag kan komma på.

Permalänk
Medlem

Paint

Permalänk
Medlem

Directory Opus är det första jag lägger in, sedan varierar det. De flests andra program är nämnda ovan.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Om det är en undersökning du ska göra så kanske du ska fråga vanligt folk ...å inte ett gäng datornördar om du inte tänkt döpa undersökningen till vad har datorentusiaster för favoritprogram

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Medlem

Tack, det bör nog räcka, rätt interesant att få veta vad folk inte får leva utan.

Permalänk
Medlem

Det första jag gör när jag installerat om windows är och gå in på http://ninite.com/ och klickar i

Firefox Skype VLC K-LITE Codecs CCCP Flash Java Open Office Utorrent Steam 7-zip JDK Notepad ++

Det är alltid obligatoriskt för mig. och klara mig med dem ganska så länge

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av iSw3de:

Det man inte kan göra i Paint är inte värt att göra helt enkelt

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Ninite

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Lego Master

Hur kunde jag glömma Putty! Annars kan jag inte snacka med min brandvägg.. ^^

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Bittorrent, chrome, skype, steam, avast, sandboxie.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Alltså Paint är så otroligt underskattat egentligen! Man kan göra väldigt mycket i det programmet faktiskt.

Permalänk
Medlem

Beror lite på hur livet ser ut för tillfället. Men just nu är det första som installeras alltid

  • Chrome

  • Firefox

  • Visual Studio

  • Zend Studio

  • Eclipse

  • Embarcadero RAD Studio

  • Steam

  • Spotify

  • Virtual Box

  • Dropbox

  • Teamviewer

  • Wireshark

  • Microsoft Office

  • Reason

  • Notepad++

Jobbar med systemutveckling så därför en hel del utvecklingsverktyg.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

CPUID Hardware Monitor brukar vara bland de första programmen jag installerar på alla datorer!

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem
  • Blender

  • Gimp

  • CCleaner

  • Firefox

  • Chrome

  • Steam

  • Skype

  • Spotify

  • LoL

  • Minecraft

  • Logmein Hamach

  • WoW

Visa signatur

Spelriggen: i5 4670k | MSI Z87-G43 | Corsair RM 750 | Crucial 8GB 1600Mhz | Sapphire Radeon HD 6870 | CM Elite 430 | Seagate Barracuda 500GB

Permalänk

Dom flesta "måstena" varierar med tiden. Det enda som jag alltid haft sen över 10 år tillbaka (snart 15) är Winamp.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Opera, Notepad++, Putty, xNeat Clipboard Manager, ts3-klienten.. ungefär så..

Permalänk
Medlem

Ända jag har som jag alltid installerar på alla datorer är

Vlc
Och utorrent

Sen beror det på om det är min nya stationära, en av mina bärbara eller någon annan dator men just dom två programmen installeras alltid

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosnic:

Våran lärare bad precis oss att göra en snabb undersökning över vilka program folk vill/måste ha på en dator. Så tänkte ta och kolla med er på SweC.
Vilka program kan ni inte leva utan på eran dator?

Finns ju en liknande tråd du kan kika igenom ifall svaren du får i denna tråden inte räcker.
http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1130763-vilka-program-_maste_-man-ha-enligt-dig/

Permalänk
Medlem

Steam
advanced systemcare
Smart defrag
antivirusprogram
Msi afterburner
webläsare en annan än internet explorer
cpu-z och såklart något program för och kika temperaturer när man överklockar och prime 95 ^^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk

Vlc
Winrar
Adobe reader
Open office
Avast antivirus
Webläsare
Dropbox
Skype
Steam
Cubase sx
Vst-pluggar mm (ez-drummer, omnisphere, akoustik piano, melodyne, ozone, amplitube, guitar rig)

Permalänk

Total commander
Fastone Image viewer
Picasa
Spotify
Firefox
Thunderbird
Photoshop
Ccleaner
Acronis True Image

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk

Skype
Steam
Spotify
Google Chrome
Eclipse
Visual Studio
Något AV
Photoshop
uTorrent

Visa signatur

Jag har en processor, ett grafikkort, två hårddiskar, fyra ram minnen, ett nätaggregat och ett moderkort.

Permalänk

Firefox
Steam
Spotify
Photoshop
Word
Skype
TreeSize
Dreamweaver
uTorrent

Skulle nog vara de absolut "viktigaste" för mig. Sedan finns det såklart bra många andra program som jag alltid har installerade.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosnic:

Våran lärare bad precis oss att göra en snabb undersökning över vilka program folk vill/måste ha på en dator. Så tänkte ta och kolla med er på SweC.
Vilka program kan ni inte leva utan på eran dator?

IE, firefox etc.
windows media player classic
adobe reader
office 2010

glöm ej snippingtool, kostar 5k :-

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"