Permalänk

Min första vatten loop.

Detta är min aktuella dator som jag för första gången byggt in vattenkylning.
Jag provade flera olika sätt att montera på och kommit fram till att så som jag har det nu fungerar bäst.
När jag såg hur ofantligt mycket bättre temperaturer jag fick med vatten jämfört med luft vid överclockning, har jag bestämt mig för att bygga vidare med vattenkylning.

Tips och kritik av givande slag är alltid välkommet.
Beskrivning tillkommer varje bild så klart

D.

Min första vatten loop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Disillusionist:

Detta är min aktuella dator som jag för första gången byggt in vattenkylning.
Jag provade flera olika sätt att montera på och kommit fram till att så som jag har det nu fungerar bäst.
När jag såg hur ofantligt mycket bättre temperaturer jag fick med vatten jämfört med luft vid överclockning, har jag bestämt mig för att bygga vidare med vattenkylning.

Tips och kritik av givande slag är alltid välkommet.
Beskrivning tillkommer varje bild så klart

D.

Min första vatten loop.

Köp hem lite vinklar så blir slangdragningen lite snyggare
Om du sedan bygger ut loopen skulle jag tagit en tjockare slang, då jag tycker det ser mycket bättre ut.(personlig åsikt)

Ska jag va helt ärlig, så va nog inte blå slang det bästa valet :/ Hade nog tagit en mörk (svart) möjligtvis det hade funkat med en grön med?

Sen ett tipps är att byta ut fläktarna till radiatorn, dom är inte dom bästa. Finns många bra trådar i forumet om vilka fläktar som hade varit bättre

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Du vet att push/pull inte ger mycket i prestandan, och det blev sjukt fult sådär.

Permalänk
Medlem

Tips för galleriet är att ha med vilka komponenter det sitter i.
Sen så är det ett EK supreme LTX block du har EK supreme HF ser ut såhär:

I HF blocken strömmar vattnet in i mitten av flänsen, medan LTX blocken så strömmar vattnet genom flänsen från ena sidan till den andra.

Blått passar heller inte in i det övriga färg schemat som ser ut att vara till mesta delen svart med gröna LED:s, så grön, svart eller kanske vitt passar.

Permalänk

Ta fler biler och lägg upp, det ser bra ut!

Permalänk

Slangarna är genomskinliga och CPU kittet från EK hade bara blå tillsats vätska.. Var i Sveriges mest välsorterade dator butiker. (Inet och Webbhallen) Inte ens dom hade varken bra fläktar med passande färg eller annan färg än blå som jag redan hade.
Men jag rotade genom en gammal före detta super speldator (7900GTX va det i den.lol)) och när jag såg vad det var för fläktar i den lådan blev jag överlycklig. Världens i särklass bästa fläktat enligt mig och alla jag känner. 4st PAPTS 120mm . Synd att dom inte säljs i datorbutiker längre. Det är ett företag som är ledande på ventilation fläktar igentligen. Dom gick back på varenda fläkt som såldes för datorer för att privatpersoner skulle kunna ha en chans att ha råd med dom.. Bara när jag håller i en så kommer jag ihåg hur kvalitet känns jämfört med dagens fläktar i kina plast så tunn att man nästan kan knyckla ihop dom LOL... Jag tog bort EK fläktarna som är helt kassa från ovansidan, så datorn inte ser ut att höra hemma I fallout 3 . Det är bara en enda sak som kommer knäcka mig när det händer, och det är att mitt Gigabyte GTX460 OC 1GB snart kommer att ge upp. Ena fläkten har skurit eller nåt för den är trög att snurra på och kortet klarar inte ens rubba den. Jag har inte en suck att ha råd med ett nytt grafikkort. Har extistensminimum. Jag kan inte jobba ihop cash heller eftersom min skada är såpas allvarlig att jag inte ens klarar resa mig ur sängen förrän jag tagit min ordinerade rena morfin. . .

Jag ska inte gnälla för datorn funkar ju fortfarande. . Ska ta lite bilder vid tillfälle när jag inte har för ont.
Tack för er feedback förresten..

Permalänk

Du behöver bara finslipa på slang dragningen så blir det nog prima!

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX