Överföra pengar från Paypal?

Permalänk
Medlem

Överföra pengar från Paypal?

Hej, ska överföra mina pengar från paypal till mitt bank kort, nu e frågan hur exakt gör man xD? Har läst flera trådar fast ingen ger någon riktig klarhet i själva processen:

Country:

First Name:

Last Name:

Bank Name:

Account Type
Bankgiro
PlusGiro
Domestic Bank Account
Be sure to enter your complete account number, including your routing code and check digit where applicable.

Account Number:
7-8 digits(Bankgiro) or 3-8 digits(Post-giro) or 7-15 digits(Domestic)

Re-enter Account Number:

Jag har Nordea.
Jag fattade inte vad det var för bank kod dem ville ha, den ända koden jag har är den som står på mitt kort :P.
Tackar för all hjälp jag kan få

Permalänk
Medlem
Skrivet av PoNJoN:

Jag har Nordea.
Jag fattade inte vad det var för bank kod dem ville ha, den ända koden jag har är den som står på mitt kort :P.
Tackar för all hjälp jag kan få

Ibland kan det vara bra om man hängde med i skolan....
Account = konto, så det är ditt bankkontonr och inte ccv kod osv för eventuella bankkort som skall lämnas ut... Hos Nordea är det väl ditt personnr = kontonnr.

Permalänk
Medlem

konto numret inte bankkorts numret ditt kort är kopplat till ett konto, behöver inte vara ditt person nummer heller, logga in på internet banken där står alla dina detaljer.

Permalänk

Vid mottagning av pengar från utlandet måste du nästan alltid ange IBAN och BIC (SWIFT). Som sagts innan så kan du logga in på ditt konto och se vad det är för nummer. Om du inte vet var du ska titta skulle jag rekommendera att du ringer till Nordeas kundtjänst samtidigt som du är inloggad.

Kom ihåg att kontonumret som används för överföring i Sverige är inte samma som när de ska överföra från utlandet.

http://www.nordea.se/Privat/Vardagstj%C3%A4nster/Konton+och+b...

@Ibymafayhas: För många år sedan hade alla som använde personkonto hos Nordea sitt personnummer som kontonummer. Det har de ändrat nu. De som har kvar sina personnummer som kontonummer har såklart kvar det men alla nya kunder får ett annat kontonummer.

Permalänk

Nu har dock PayPal svenska konton så det rör sig egentligen inte om en internationell transaktion.

MAO behöver TS helt enkelt sitt fullständiga kontonummer (dvs inkl clearing/routing nr).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk

Sant, borde räcka med vanligt kontonummer.

Permalänk
Medlem

Clearing nummer + kontonummer. Tänk på att du kan behöva lägga till en nolla i clearningnummret i vissa fall (mestadels Swedbank).

Alltså inga av de siffror som är på bankkortet. Kolla upp hos din bank vad du har för kontonummer.