Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Vad är din anledning till retur? Om man får veta.

Jag tyckte den vobblade lite för mycket när jag kom åt den och sen kom jag underfund med att jag vill ha högre upplösning på en större skärm!

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RakatKadaver:

Jag tyckte den vobblade lite för mycket när jag kom åt den och sen kom jag underfund med att jag vill ha högre upplösning på en större skärm!

Aha. Inget problem för mig då mina skärmars kanter är emot varandra så ingen vobblar alls ;P

Men jag väntar fortf på svar från webhallen.. de verkar ha lov de också eller!? XD

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Avstängd

Fick svar nu och det är ett defekt exemplar tydligen.
Till andra här som har skärmen, vad tycker ni? Och hur är er BLB/Glow?

Returnerar då nästa vecka och köper nog någon annan skärm.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Avstängd

Den tråden har redan länkats ett par gånger, vad vill du ha sagt?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Det står hur andra tycker skärmen är ju!

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Medlem

idag va priset 2495. Köpte min i går för 2195

Nån som kan tipsa om inställnigar??

Visa signatur

Fractal Design R4 | Corsair ax 860 | ASUS z390 | Intel i7 9700k | Noctua NH-D14 | 16GB Corsair Vengence 3000mhz | Msi 2080|Win 11

Permalänk

Så, de har ökat priset nu eller? Tänkte göra ett konto men hörde att det skulle ta några timmar innan nya priset visas.
Skulle vara snällt ifall någon kunde kolla åt mig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Så, de har ökat priset nu eller? Tänkte göra ett konto men hörde att det skulle ta några timmar innan nya priset visas.
Skulle vara snällt ifall någon kunde kolla åt mig.

"Detta är ditt medlemspris.
(Ordinarie pris är 2790 kr)
2495 kr"

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

"Detta är ditt medlemspris.
(Ordinarie pris är 2790 kr)
2495 kr"

Synd. Då blir det nog en u2312hm istället.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Synd. Då blir det nog en u2312hm istället.

Jag själv funderar på denna:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/138127-dell_u2412m_ul...

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Jag har nu hela dagen funderat på vilken jag ska ta. Har nu bestämt mig för att ta u2412m (den du nämnde) då jag tror jag kommer gilla den extra höjden.

Permalänk
Medlem

Lämnade tebax den idag. Pga att den blöder för mycket och sk "ips glow".
Har provat två ips nu och inte varit nöjd med nån. Det blev en 27 SA950D istället. Lite dyrare,men mycket bättre.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Corsair ax 860 | ASUS z390 | Intel i7 9700k | Noctua NH-D14 | 16GB Corsair Vengence 3000mhz | Msi 2080|Win 11

Permalänk
Medlem

Hoppas ni blir/är nöjda med era skärmar! Tråkigt bara att det inte finns några stilrena och bra IPS-skärmar. Alla ska vara så spacade så det är svårt att hitta något stilrent. Men men, inget att göra åt.

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scurq:

Hoppas ni blir/är nöjda med era skärmar! Tråkigt bara att det inte finns några stilrena och bra IPS-skärmar. Alla ska vara så spacade så det är svårt att hitta något stilrent. Men men, inget att göra åt.

Dell u2412m är ju typ den snyggaste skärmen >: ) Tycker iallfall jag, snygg industriell stilren design.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Dell u2412m är ju typ den snyggaste skärmen >: ) Tycker iallfall jag, snygg industriell stilren design.

Hatar korven på baksidan, haha. Smaken är som baken!

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Avstängd

Hur ofta tittar du på baksidan av din skärm? ;P

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Avstängd

Det blev ett stycke GW2750HM, det är en MVA panel, mycket mycket bra svärta och ingen backlight bleeding eller någon form av glow på mitt exemplar, dock 2st svarta pixlar i övre del av panelen, inget som stör och inget jag lär märka av sålänge jag inte har vit bakgrund.

Lite ghosting vid spelande men inget farligt. Perfekt för film dock.
De kalibrerade inställningarna som man finner på tftcentral är dock en aning GUL. Swec ser galet gul ut!

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Det blev ett stycke GW2750HM, det är en MVA panel, mycket mycket bra svärta och ingen backlight bleeding eller någon form av glow på mitt exemplar, dock 2st svarta pixlar i övre del av panelen, inget som stör och inget jag lär märka av sålänge jag inte har vit bakgrund.

Lite ghosting vid spelande men inget farligt. Perfekt för film dock.
De kalibrerade inställningarna som man finner på tftcentral är dock en aning GUL. Swec ser galet gul ut!

Man blir aldrig nöjd med skärmar verkar det som :/ Har en skruttig G2450 som fungerar hur bra som helst, har haft den i två månader helt utan problem, köpte den på cdon för 1000 spänn. Så tråkigt att din har två döda pixlar, BenQ har ändå rätt bra skärmar. Otur!

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Jag har nu hela dagen funderat på vilken jag ska ta. Har nu bestämt mig för att ta u2412m (den du nämnde) då jag tror jag kommer gilla den extra höjden.

Blev det en beställning på den?

---

Jag har nämligen kvar skärmen om någon bara vill ta över fakturan för 1949:-.
Tänkte lämna tillbaka den på typ fredag.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk

Någon som kan tipsa om en skärm som har så tunn bezel/ram som möjligt? Hade tänkt att köpa IPS277L men efter lite sökning visade sig ramen vara på 11mm istället för 1,2mm ganska dåligt..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OnlyCasanova:

Någon som kan tipsa om en skärm som har så tunn bezel/ram som möjligt? Hade tänkt att köpa IPS277L men efter lite sökning visade sig ramen vara på 11mm istället för 1,2mm ganska dåligt..

Den fysiska ramen är 1.2mm.
Den "interna" är 10 ;P

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av RakatKadaver:

Blev det en beställning på den?

---

Jag har nämligen kvar skärmen om någon bara vill ta över fakturan för 1949:-.
Tänkte lämna tillbaka den på typ fredag.

Har inte beställt än.

Varför vill du lämna tillbaka skärmen?

Vet någon om det är någon deal på skärmen fortfarande?

Permalänk
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Har inte beställt än.

Varför vill du lämna tillbaka skärmen?

Vet någon om det är någon deal på skärmen fortfarande?

Den är nu dock tillbakalämnad.
Äsch, anledningen är ganska fånig egentligen. Mina vänner som har 27" och uppåt har 2560x1440 och jag ville inte vara sämre.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Skrivet av RakatKadaver:

Den är nu dock tillbakalämnad.
Äsch, anledningen är ganska fånig egentligen. Mina vänner som har 27" och uppåt har 2560x1440 och jag ville inte vara sämre.

Haha xD

men kan någon med ett konto hos webhallen kolla om dealen är kvar?

Permalänk

Köpte den idag... har pixelfel på vänstra hörnet, tog en macro bild, ser ut som det är mellan 4-6 pixlar... någon som vet webhallen ersätter det? sysslar mkt med bild så jag behöver så mkt yta som möjlig att jobba på...

Visa signatur

Ljud - Rotel RA-12 | KEF Q300 | XTZ 99 W10.16

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Den har verkligen problem med skalningen.

I AMD control center så kan jag välja att skala om bilden, och jag kan då välja mellan 0-15%.
http://i.imgur.com/d1een.png

Standard som den kom låg på 7% men då var bilden mindre än skärmen. På 4% så är storleken rätt, men bilden blir väldigt suddig! på 0% så blir bilden väldigt bra, men bilden går utanför kanterna så att jag inte kan se min taskbar.

Är det någon som vet vad detta beror på, och hur det går att fixa?

Jag har en LG IPS236 med samma "problem", jag fick ändra där inne till en början men sedan när jag formaterade datorn så har jag inte behövt göra detta igen, fråga mig dock inte varför. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Skrivet av 0n0ffknappen:

Köpte den idag... har pixelfel på vänstra hörnet, tog en macro bild, ser ut som det är mellan 4-6 pixlar... någon som vet webhallen ersätter det? sysslar mkt med bild så jag behöver så mkt yta som möjlig att jobba på...

Hur mycket kostade den?

Permalänk
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Hur mycket kostade den?

2590

Visa signatur

Ljud - Rotel RA-12 | KEF Q300 | XTZ 99 W10.16

Permalänk

Jag köpte denna skärmen på elgiganten för en vecka sedan och har nu lämnat tillbaka den. Jag sitter nu på en LG IPS236 och den är jag väldigt nöjd med. Kan nämna att jag är lite LG-fanboy.

Jag lämnade tillbaka den p.g.a. den fruktansvärda backlight bleeden som var (hela nedre vänstra delen av skärmen). Lite backlight bleed är ok att det skimmrar igenom, men min var likadan som Dwightschrute visar på sin bild (sida 2 i tråden), och det var helt enkelt inte acceptabelt.
Det är dessutom en ganska dålig anti-glare film på skärmen som gör att vissa färger ser grumliga ut, som att de har svårt att tränga genom liksom. I övrigt är färgerna, inställningarna och utseendet väl godkänt enligt min mening.

Mindre faktabaserat utlåtande till TS: Brightness på högsta tycker jag du ska undvika, det ger inte färgerna rättvisa. Sänk den till åtminstone 50%.
edit: ...iaf i ett mörkt rum.

Har nu beställt http://www.dustinhome.se/product/5010641296/lg-e2722py-27-wid...
istället. Får se hur den är, den verkar ju trots allt ha en annan panel. Kan skriva något om den om intresse finns.

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI