Micken funkar inte på skype windows 7

Permalänk
Medlem

Micken funkar inte på skype windows 7

Hej

Jag har nyss installerat windows 7 på min nya dator som jag nyss byggt ihop.
Och det jag behöver hjälp med att fixa, är att micken inte fungerar i skype..
ljudet o så funkar när alla andra pratar osv, men kan inte prata själv.
Och headsetet/micken fungerar perfekt på andra datorer.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Har du installerat alla ljud drivare korrekt och aktiverat micen både i datorn själv och sedan i skype?? Vet jag hade problem med sådant för ett tag sedan, var något konstigt i skype jag var tvungen ändra samtidigt som en sak i windows.... hel konstigt enligt mej. Testa att kolla över alla inställningar helt enkelt

Visa signatur

Intel Core i5 4690k @4.1GHz |---| Asus Maximus VII Ranger |---| ASUS STRIX GTX 980 Ti DirectCU III |---| Corsair Vengeance LP 2x8gb |---| EVGA Supernova G1 650w |---| Fractal Design Define R5 |---| Acer 27" XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mitron:

Har du installerat alla ljud drivare korrekt och aktiverat micen både i datorn själv och sedan i skype?? Vet jag hade problem med sådant för ett tag sedan, var något konstigt i skype jag var tvungen ändra samtidigt som en sak i windows.... hel konstigt enligt mej. Testa att kolla över alla inställningar helt enkelt

Tror jag har allt rätt iaf, och har ändrat på precis alla inställningar som går men funkar ändå inte..
Har funkat nån gång en liten stund, men sen när jag stängt av skype eller avslutat samtalet bara så har micken slutat funka igen..

Permalänk
Skrivet av Notice:

Tror jag har allt rätt iaf, och har ändrat på precis alla inställningar som går men funkar ändå inte..
Har funkat nån gång en liten stund, men sen när jag stängt av skype eller avslutat samtalet bara så har micken slutat funka igen..

Löste det sig? Sitter nämligen på samma problem...

Permalänk
Medlem

Har ni kört Windows update?

Permalänk
Medlem

Har ni installerat drivers till era ljudutgångar? Kolla på moderkort drivers och installera allt.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||