Video: Sverigelanseringen av Call of Duty: Black Ops II på Webhallen

Permalänk
Medlem

För att få in lite positiv energi bland alla hatare / BF fanboys

Riktigt nice release och är vad jag hört ett bra spel

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Så mycket hate alltså. Speciellt om grafiken. Visste inte att det bara var grafiken som gjorde ett spel bra =/ Sen är ju tex Battlefield större på konsoll än pc.. Får man verkligen ut mycket av grafikmotorn då?

Permalänk
Skrivet av evok:

Hur kan mass effect 2 finnas på en skiva ifrån treyarch? Trodde det var bioware som låg bakom det spelet, väldigt underligt.

Kan gått snett vid stället de ploppar ner skivorna in i förpackningen kanske. :S

Permalänk
Avstängd

BO2 är riktigt bra. Bästa FPS realeasen sen BF3 tycker jag.

Permalänk
Inaktiv

Hehe, se alla små kidz i kön ^^

Kommer enbart köpa detta om shotgun går att oneshotta från långt avstånd, typ som akimbo old model, det var sjukt kul när det gick. Sen blev det mest ett skräpspel

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pheting:

hahaha n00bspel ;-D

Varför är BO2 ett "noobspel"? Är det gort för nybörjare tycker du? Och isåfall kan du väll förklara för mig hur du tänker då.

Permalänk
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Lite hat:

Nu får det räcka med spel, jag förstår att det är en del av "datornördsvärlden" men SweC borde fokusera på spel som är extra krävande, har någon ny typ av grafisk funktion osv osv. bo2 med motor från 199X känns som det går alltför långt.
Sluthatat.

Dold text

Nu måste jag faktiskt ta och hålla med!
Tycker att Sweclockers har blivit väldigt spelfokuserat nu på senare år. Visserligen kanske överklockning och spel går ihop, men som du säger, då ska det ju snackas om "klarar detta crysis på max måntro?" och inte "haha det där klarar min farmors dator från 95".

Skrivet av silicon111:

Varför är BO2 ett "noobspel"? Är det gort för nybörjare tycker du? Och isåfall kan du väll förklara för mig hur du tänker då.

Hej. Du grävde nyss din egen grav. Hejdå.

Permalänk
Medlem

99% BF3 spelare som kommenterar ett COD spel, de är fan ironi på högsta nivå.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av evok:

Hur kan mass effect 2 finnas på en skiva ifrån treyarch? Trodde det var bioware som låg bakom det spelet, väldigt underligt.

För att fabriken som trycker skivorna troligtvis trycker för väldigt många företag och inte bara för ett.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Förstår bara inte hatet mot cod, och framförallt denna hyllningen till bf som om det skulle vara så mycket bättre. Visst är grafiken bättre om mer krävande men är det verkligen så mycket roligare? Personligen tycker jag att cod är roligare än bf. Varför vet jag inte, men någon som gör det är nog att man slipper fordon osv. Vidare till grafiken så är jag inte så värst berörd om det är bra grafik eller inte, så länge det är roligt att köra. Flera av mina vänner spelar cod varje dag likaså jag har gjort detta. Men detta är väl en generationsfråga? Dagens ungdomar XD

Skrivfel och särskrivnig får ni fan ta idag.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Ironi hoppas jag? Nu ser det ju iaf lite bättre grafik och lite annorlunda än förgående spelen som var nästan identiska.

Ironi? wat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

BO2 är riktigt bra. Bästa FPS realeasen sen BF3 tycker jag.

Det har väl knappt släppt några stora FPS sedan BF3, så det säger inte så mycket.

Permalänk
Skrivet av fnikanor:

Förstår bara inte hatet mot cod, och framförallt denna hyllningen till bf som om det skulle vara så mycket bättre. Visst är grafiken bättre om mer krävande men är det verkligen så mycket roligare? Personligen tycker jag att cod är roligare än bf. Varför vet jag inte, men någon som gör det är nog att man slipper fordon osv. Vidare till grafiken så är jag inte så värst berörd om det är bra grafik eller inte, så länge det är roligt att köra. Flera av mina vänner spelar cod varje dag likaså jag har gjort detta. Men detta är väl en generationsfråga? Dagens ungdomar XD

Skrivfel och särskrivnig får ni fan ta idag.

Håller med dig. Jag skiter fullständigt i om någon spelar CoD. Spelade grymt mycket CoD när jag var i 15-18 års åldern. Väldigt roliga spel med ett härligt tempo. Dock så blir man ju lite sur när det är samma skit de släpper varje gång Men hade alla från Cod 3 till Cod:mw2. Måste säga att WaW var det roligaste av dem vapnen var så grymt härliga.

Spelen är totalt olika spelmässigt. Vissa gillar spelstilen i CoD andra gillar den i BF så är det bara.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem

Brukar alltid undvika releaser så att man i lugn och ro bekvämt kan inhandla det senare utan långa köer. Ibland är det kul dock med visa titlar.

Kommer inte kritisera spelen då jag inte spelat något av dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

Varför är BO2 ett "noobspel"? Är det gort för nybörjare tycker du? Och isåfall kan du väll förklara för mig hur du tänker då.

För att man väljer en perk som heter steady aim, sen tar man en smg/shotgun och håller nere vänster musknapp.

(Gillar både CoD och bf)

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Hmm, vart har jag sett det här? Känns som något från 2007...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stich:

Det har väl knappt släppt några stora FPS sedan BF3, så det säger inte så mycket.

Nej det har du "delvis" rätt i, men BO2 är för mig lika roligt som BF3, ne nu ska ja in och fortsätta Campaign. Så kan ni andra fortsätta att vara så känslosamma mot ett spel ni inte ens tänker köpa.

Permalänk
Medlem

Tonåringar & Red Bull går hem ikväll Skulle fan inte stå ut att stå och köa om jag så fick betalt för det

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av l4nky:

Sen är ju tex Battlefield större på konsoll än pc.. Får man verkligen ut mycket av grafikmotorn då?

Nej, och det är heller inte seriösa spelare som spelar BF3 på konsol.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Älskar FPS spel verkligen! Men B F och C S är det som gäller! CoD kan inte hjälpa det, men jag får värk i skallen!!

Känns lite som att nån borde komma på en ny grej som man torskar på! En grej som man spelar i 10-15år utan att tröttna.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av snozan:

99% BF3 spelare som kommenterar ett COD spel, de är fan ironi på högsta nivå.

http://img.photobucket.com/albums/v673/petta/mjo-1.jpg

Jag har inte spelat Battlefield sedan EA släppte(mjölka ur) 3an.

Permalänk
Avstängd

Konstigt, jag var hos Webhallen på sveavägen i dag för en timme sen och det var inte mer folk än vanligt där.

Permalänk
Medlem

Detta har diskuterats så in i h*lvetes många gånger. Vissa gillar BF3, andra gillar CoD. BF3 är mer än stridssimulator medan CoD serien är click n win, noscopar du inte är du inget värd.

För övrigt föredrar jag själv cs:go då jag vuxit upp med CS som jag spelade i 8år. CS:GO håller sig vid samma gamla härliga känsla fast skönare grafik.

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem

Det är för lite inzoomningar, skrillex, förklarande texter och no scope cornshot i Webhallen-videon tycker jag. Nevr forget!

Permalänk
Medlem

jag har redan call of duty 4 behöver inte köpa spelet igen.. och igen och igen..

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av fnikanor:

Förstår bara inte hatet mot cod, och framförallt denna hyllningen till bf som om det skulle vara så mycket bättre. Visst är grafiken bättre om mer krävande men är det verkligen så mycket roligare? Personligen tycker jag att cod är roligare än bf. Varför vet jag inte, men någon som gör det är nog att man slipper fordon osv. Vidare till grafiken så är jag inte så värst berörd om det är bra grafik eller inte, så länge det är roligt att köra. Flera av mina vänner spelar cod varje dag likaså jag har gjort detta. Men detta är väl en generationsfråga? Dagens ungdomar XD

Skrivfel och särskrivnig får ni fan ta idag.

Det är ju fordonen som är en av de stora anledningarna till att JAG tycker BF är bättre än CoD. Jag tycker om CoD också, köpte Black Ops 2 idag

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Cooler Master Silent Pro M2 850 W | Fractal Design Define R6 |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Ducky Shine 2 | Lamzu Atlantis Pro v2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas_Hofvander:

Vissa gillar BF3, andra gillar CoD. BF3 är mer än stridssimulator...

Stopp och belägg. Stridssimulator? Oj oj... Närmaste 'simulator' att användas för nöjets skulls på fritiden är ArmA II, Battlefield är rena arkaden i gämnförelse.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Konstigt, jag var hos Webhallen på sveavägen i dag för en timme sen och det var inte mer folk än vanligt där.

Du kanske missade att det var Natten mot tisdagen! Och inte "för en timme sen (19:33) " Kraftig miss att inte läsa kanske?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

Varför är BO2 ett "noobspel"? Är det gort för nybörjare tycker du? Och isåfall kan du väll förklara för mig hur du tänker då.

Nästan alla moderna shooters är gjorda för noobs, särskilt CoD. Vem vinner handlar sällan om vem som är mest skillad utan vem som har lamaste noskill vapnet, perksen och all annan trams.

BO2 har fan sikten som spottar folk bakom väggar. Är väl bara en tidsfråga innan auto-aim kommer...

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

haha 2:21 där är ju jag med bakvända kepsen

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey