Permalänk

Nytt grafikkort

Hej!

Jag har just nu ett Gigabyte geforce gtx 460 1gb. Jag nyligen uppgraderat vissa delar i min dator(Processor, morderkort, ramminnen) nu har jag allså en av de bästa i7:orna + 12gb ram och det ända problemet är att grafikkortet stryper min FPS och det problemet vill jag bli av med och har några olika altenativ och vill veta vilket som kommer fungera bäst.

Altenativ 1:
Jag kastar ut 460 totalt och köper ett 680

Alt. 2:
Jag köper ett 680 men behåller 460 som PhysX processor

Alt. 3:
Köpa ett till 460 och köra SLI

Alt. 4:
Behålla mitt nvarande 460 och ta ett gammalt 9800gt som PhysX processror

Tack på förhand!

MVH Artur!

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Medlem

jag skulle nog kört på alt.1, men om du ändå köper ett 680 så kan du ju testa alt.2 först och se om det funkar till det du använder datorn till och gör det inte det så kasta/sälj ditt 460.

lycka till hoppas jag va till hjälp i ditt beslut.

Permalänk
Avstängd

Det kommer inte ge dig någon fps boost att använda 460 som physx processor, släng och köp nytt

Permalänk
Skrivet av Ivybridge:

Det kommer inte ge dig någon fps boost att använda 460 som physx processor, släng och köp nytt

Instämmer helt. Skillnaden med ett dedikerat kort för PhysX är så marginell att det inte är värt den extra strömförbrukningen.

Permalänk

Tack för alla svar! Det får bli alltenativ 1!

Tack återigen!

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T