Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

Hmm man kanske skulle höra med dem om min svarta lumia verkligen är lämnad till posten.

Gör det vore intressant att höra vad som gäller

Permalänk
Medlem

Beställde en svart hos halebop den 19 nov. (köplats 71) och den har tydligen skickats till posten. Verkar endast vara svarta som halebop har skickat ut än så länge så som jag har förstått det av tidigare inlägg.

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Permalänk
Skrivet av Ztorba:

Går det att göra så man ser hur många procent man har kvar på batteriet samt om man kan som på andra telefoner se connection, batteri osv högst upp på skärmen?

Jag vet inte om det är ändrat från WP7, men här kan man trycka på klockan i hörnet när den syns, så dyker ikoner för batteri, täckning osv upp.
Dock körs ju i stort sett alla appar i fullskärm, och då syns inget.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Hämtade ut min Lumia från posten idag. Jag är riktigt glad jag valde att beställa från Telia och inte Dustin som jag hade en beställning hos först.
Jag kan inte vara mer nöjd. Kameran är verkligen grym. Dock så upptäckte jag ett par blågröna prickar som dyker upp på bilder tagna i extremt mörker. Detta ska tydligen vara helt normalt och syns bara på väldigt långa exponeringstider. Men det vore roligt om någon annan kunde kolla om dom får samma prickar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qnott:

Beställde en svart hos halebop den 19 nov. (köplats 71) och den har tydligen skickats till posten. Verkar endast vara svarta som halebop har skickat ut än så länge så som jag har förstått det av tidigare inlägg.

Ok, beställde svart den 22 oktober på halebop. Börjar bli orolig eftersom jag inte fått något mail. Fast grattis till dig och de andra som fått utskickat iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av floopydoodle:

Hämtade ut min Lumia från posten idag. Jag är riktigt glad jag valde att beställa från Telia och inte Dustin som jag hade en beställning hos först.
Jag kan inte vara mer nöjd. Kameran är verkligen grym. Dock så upptäckte jag ett par blågröna prickar som dyker upp på bilder tagna i extremt mörker. Detta ska tydligen vara helt normalt och syns bara på väldigt långa exponeringstider. Men det vore roligt om någon annan kunde kolla om dom får samma prickar.

Lägg gärna upp bild så vi får se, underlättar...

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://www.3dmark.com/spy/55598795

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x

Permalänk
Skrivet av Ztorba:

Går det att göra så man ser hur många procent man har kvar på batteriet samt om man kan som på andra telefoner se connection, batteri osv högst upp på skärmen?

Som någon annan skrev. Dra med fingret ner från övre skärmkanten. Sedan så finns det en app som heter Battery Level for WP8. Den gör en live tile som visar hur många procent batteri det är kvar. Den kostar 8 kr, men finns som gratisversion med grundläggande funktioner.

Permalänk
Medlem

Då har man kommit hem med sin Lumia 920!!!!!!! Den var större än vad jag trodde att den skulle vara. Vilken best!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

2012-11-28 18:22

JAG: Hej!

Jag undrar om min telefon är på väg? Jag har sett att flera med samma orderdatum, även de som beställt senare fått sina telefoner skickade idag. Jag är ganska sugen på att få den snart eftersom jag reser iväg den 5:e December och inte kan hämta ut den förrän januari om den blir försenad.

Mitt ordernummer: xxxxxx

==================================================
2012-11-28 18:48:59
Välkommen till livechatten!

2012-11-28 18:50:12
Hej! Ett ögonblick så ska jag kolla upp ditt ärende.

2012-11-28 18:58:19
Kan inte se att din beställning har blivit skickad ännu.

2012-11-28 18:59:21
Jag ska maila till vårt lager och höra varför, ska jag återkomma via mail till dig när jag har fått svar från dem?

2012-11-28 19:01:08
JAG: Ja, det vore bra. Jag undrar såklart hur kösystemet fungerar om folk som beställer samma vara flera dagar senare får sin skickad snabbare. Kan du se vad jag har för plats i kön just nu?

2012-11-28 19:04:56
Telefonerna ska skickas i turordning, den som beställt först får telefonen först osv. Jag kan tyvärr inte se någon kö för den telefonen.

JAG: ok. Det verkar kostigt eftersom andra med samma telefon just fått könummer från halebops support. Men eftersom jag skall till jobbet nu hinner jag inte med mer för tillfället. Det vore bra om du mailar mig så fort du får information.

Men snälla Halebop! *suck*. Kanske syntes på min ton att jag har en smula irritation inom mig för tillfället... Jaja, jag fick inte reda på mitt könummer, inte heller vad som var fel på min order. Hoppas bara den hinner komma innan jag åker, vill inte gärna vänta till januari Ok, dagens i-landsproblem kanske...

Permalänk

Har nu hämtat min L920. Mot Nokia n8 är det stor skillnad, snabbare & större. Lite besviken på finnishen mot kameran & glaset, är en skarp kant som irriterar mig. Samt knappen för kameran är väldigt utstickande nästan mer än de andra två. Fick igång så jag kan använda whs 2011 att streama från men i IE gick det inte att connecta genom tyvärr. Tycker det är en trevlig mobil men kontroll över program & uppkoppling är svårt att ha, hoppas på en app killer.den vita är hal hoppas jag får fodralet snart, nä nu ska den laddas på dt900 ha det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mooseslayer:

Har nu hämtat min L920. Mot Nokia n8 är det stor skillnad, snabbare & större. Lite besviken på finnishen mot kameran & glaset, är en skarp kant som irriterar mig. Samt knappen för kameran är väldigt utstickande nästan mer än de andra två. Fick igång så jag kan använda whs 2011 att streama från men i IE gick det inte att connecta genom tyvärr. Tycker det är en trevlig mobil men kontroll över program & uppkoppling är svårt att ha, hoppas på en app killer.den vita är hal hoppas jag får fodralet snart, nä nu ska den laddas på dt900 ha det

Skickades från m.sweclockers.com

Min förra mobil var också en N8

Jag testade att ta bild i ett mörkt rum utan blixt, men bilden blev ändå mörk. Har jag missat något?

Permalänk
Skrivet av Asusboy:

Jag testade att ta bild i ett mörkt rum utan blixt, men bilden blev ändå mörk. Har jag missat något?

Allt har varit en bluff!

Nerrå, prova ISO inställningar kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Night mode?

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Och tänk om nån hade velat ha en projektor, äggkokare, you name it. Du pratar om en procent av köparna.

Och på en skala ett till tio, hur många gånger visar man bilder på TV:n? I princip aldrig, därav mitt svar, värdelöst.

Öhhh, typ varje dag. Alla våra mötesrum har väggmonterad LCD-tv. Om jag vill visa en PPTX, hela arsenalen ligger i SkyDrive, eller liknande så har jag alltid mobilen med mig. Nu kör jag iofs Surface RT också och visar med men den har man ju inte alltid med sig, till skillnad fr mobilen.

Permalänk
Medlem

11 december fick jag höra på min svarta från tele2, beställde 13 november.

Permalänk
Medlem
Skrivet av airman:

Men snälla Halebop! *suck*. Kanske syntes på min ton att jag har en smula irritation inom mig för tillfället... Jaja, jag fick inte reda på mitt könummer, inte heller vad som var fel på min order. Hoppas bara den hinner komma innan jag åker, vill inte gärna vänta till januari Ok, dagens i-landsproblem kanske...

Chattade med halebop tidigare idag och de kunde då konstatera att jag var på plats 1 i kön (yay) för de röda lurarna..

Har ej fått något besked om när de ska skickas..

Permalänk
Skrivet av Saxpy:

Om telefonerna är skickade till Halebop så är det ju klart de vet hur många de får, allt annat är ju hitte-på från deras sida.
Det är ju inte så att Nokia och deras distributörer skickar iväg försändelser utan att ha koll på hur många kolli det är...

Det var inte det. Det var att när jag frågade så sa dom att den 29:e kommer telefonen in till Halebop, sen skickar dom ut den.
Inte att vi får mobilen den 29:e

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Night mode?

Ändrade till natt och det hjälpte inte Ändra ISO till 800 och det hjälpte inte heller.

Permalänk

kollade hotmailen och TADAAAA

Måste man ha AVI:n för att hämta ut den eller funkar det med bara ID kortet?
(har ingen sms-notifiering)

Permalänk
Medlem

Lite nya regler som gäller. Du måste tydligen vänta tills jag får min telefon från Dustin.

Permalänk
Skrivet av orvarino:

Öhhh, typ varje dag. Alla våra mötesrum har väggmonterad LCD-tv. Om jag vill visa en PPTX, hela arsenalen ligger i SkyDrive, eller liknande så har jag alltid mobilen med mig. Nu kör jag iofs Surface RT också och visar med men den har man ju inte alltid med sig, till skillnad fr mobilen.

Du menar MHL? Det finns inte stöd för detta i WP8 ännu tyvärr.

Permalänk
Skrivet av Fetskaft:

Lite nya regler som gäller. Du måste tydligen vänta tills jag får min telefon från Dustin.

hahaha

Permalänk
Medlem

Min telefon verkar gå iväg idag i alla fall, hoppas den hinner till norra norrland innan helgen.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Skrivet av orvarino:

Och jag jobbar med aluminium, hade vart finemang om man kunde få en slip med som man kan veckla ut från baksidan.
som sagt, 1%

Permalänk
Medlem

Vilken färg!?

Permalänk
Avstängd

Väntar på min gula ifrån Telia.
Leverans beräknas till: 2012-11-30

Den kan inte komma fort nog, min LG Optimus 3D vill jag tända på!

Visa signatur

9900K @ 5,0ghz | Gaming X Trio 2080 Super | 16gb ram 3200mhz CL14

Permalänk
Medlem

Och jag jobbar med aluminium, hade vart finemang om man kunde få en slip med som man kan veckla ut från baksidan.
som sagt, 1%

Va, har den inte slip??? Nä det var en dealbreaker, blir till o avboka.

Permalänk
Medlem

Jag lyckades med otyget att beställa 2st vita av misstag från Electroworld. Kontaktade dem några minuter senare men då var det tydligen försent att avbeställa.
Alla goda ting är två....eller? Ifall man tappar en så har man ju en kvar,

Permalänk
Medlem

Skickade mina kontakter från min förra mobil till denna och den visade att de togs emot, men jag kan inte hitta dem någonstans! Skulle även klippa till mitt gamla simkort och använda i Lumian, men Lumian kunde inte hitta kortet så nu är jag "utan" mobil tills tisdag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sodnik:

Jag lyckades med otyget att beställa 2st vita av misstag från Electroworld. Kontaktade dem några minuter senare men då var det tydligen försent att avbeställa.
Alla goda ting är två....eller? Ifall man tappar en så har man ju en kvar,

Vart bor du?