Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Senaste från telenors kundtjänst telefonerna börjar förhoppningsvis skickas ut nästa vecka...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BuLLaS:

Jag beställde en Vit idag från Elgiganten. Pratade nyss med kundtjänst och den packas just i detta nu.

Funderar på och ringa och kolla med dem imorgon om jag inte hör något från Alina... Men stod de på deras sida att de hade telefonerna eller inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjm1891:

Senaste från telenors kundtjänst telefonerna börjar förhoppningsvis skickas ut nästa vecka...

Suck....

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

Han på kundtjänst tyckte jag kunde va lugn kommer ju föhoppningvis nästa vecka... Antar att dom inte förstår varför man förhandsbokar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Funderar på och ringa och kolla med dem imorgon om jag inte hör något från Alina... Men stod de på deras sida att de hade telefonerna eller inte?

På hemsidan så står det ingen lagerstatus, det enda som står är: Leveranstid: 1-2 dagar vid expressfrakt
När jag ringde så sa dom att den fanns i lager.

Permalänk
Medlem

Beställde en gul på Elgiganten vid lunchtid. Enligt kundtjänst så ska den packas i dag och skickas i morgon så jag håller verkligen tummarna att detta stämmer

Permalänk
Skrivet av mazzer:

Beställde en gul på Elgiganten vid lunchtid. Enligt kundtjänst så ska den packas i dag och skickas i morgon så jag håller verkligen tummarna att detta stämmer

Då kommer den med andra ord skickas inatt!

Permalänk
Skrivet av BuLLaS:

På hemsidan så står det ingen lagerstatus, det enda som står är: Leveranstid: 1-2 dagar vid expressfrakt
När jag ringde så sa dom att den fanns i lager.

Gött att höra att den finns i lager

Hoppas man får den senast fredag då.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Plats 14 i kön för en gul hos Halebop.

Fick ni mejl eller sms ni som har fått bekräftat att den är påväg?

Om det är mejl så kan det vara problematiskt, fick ingen orderbekräftelse eller sådant. Antingen angett fel epost. Dock så har jag mitt ordernummer och Halebop hittar ordern, så måste vara något typo då antar jag.

Permalänk

Halebop verkar helt kört. Chattade med kundtjänst nyss och dom ville inte i vanlig ordning säga hur många mobiler dom kommer att få den 29e.

Inte heller när nästa leverans kommer, utan att det är Nokia som bestämmer detta. Nu har jag väldigt svårt att tro att Nokia detaljstyr hela världens 7 miljoner butiker hur många varje butik får, så det lukta mest skitsnack från deras sida.

Får se vad man gör här näst om man byter till Telia, men det verkar ju vara total brist i hela Sverige. Min egen uppfattning är att svenska butiker inte har räknat med den stora efterfrågan som har blivit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Plats 14 i kön för en gul hos Halebop.

Fick ni mejl eller sms ni som har fått bekräftat att den är påväg?

Jag fick mail.

Skrivet av Johan1980:

Halebop verkar helt kört. Chattade med kundtjänst nyss och dom ville inte i vanlig ordning säga hur många mobiler dom kommer att få den 29e.

Inte heller när nästa leverans kommer, utan att det är Nokia som bestämmer detta. Nu har jag väldigt svårt att tro att Nokia detaljstyr hela världens 7 miljoner butiker hur många varje butik får, så det lukta mest skitsnack från deras sida.

Får se vad man gör här näst om man byter till Telia, men det verkar ju vara total brist i hela Sverige. Min egen uppfattning är att svenska butiker inte har räknat med den stora efterfrågan som har blivit.

Annars är ju Halebop och Telia samma företag. (vet iofs inte om de har samma lager.) Men om du missnöjd kan du bege dig till närmaste Telia butik och hoppas på lite bättre info och kundservice där samt beställa din L920 med halebop rubbet hos dem.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Ture6600:

Jag fick mail.

Annars är ju Halebop och Telia samma företag. (vet iofs inte om de har samma lager.) Men om du missnöjd kan du bege dig till närmaste Telia butik och hoppas på lite bättre info och kundservice där samt beställa din L920 med halebop rubbet hos dem.

Härligt att du fick mail!

Japp, har inte gett upp än på långa vägar så ja kommer kika runt på lite andra alternativ, tack för tipset. Blev ganska avundsjuk på ditt mail..

Permalänk
Medlem

Hur svårt kan det vara att leverera tillräckligt med enheter rent emot efterfrågan. Det måste gå snabbt att frakta enheter från fabrik. Särskilt med tanke på att efterfrågan inte upptäcktes direkt idag dagen innan. Nokia måste väl vilja sälja, lika så Telia,Halebop,elgiganten osv osv.¨??

Permalänk
Skrivet av Zhacha:

Hur svårt kan det vara att leverera tillräckligt med enheter rent emot efterfrågan. Det måste gå snabbt att frakta enheter från fabrik. Särskilt med tanke på att efterfrågan inte upptäcktes direkt idag dagen innan. Nokia måste väl vilja sälja, lika så Telia,Halebop,elgiganten osv osv.¨??

Nokia har väl prioriterat USA först, fattar inte detta igentligen då Europa är deras största marknad.. Tycker Nokia borde göra som Apple, ta bort lte stödet för USA plus lite andra funktioner så som Nokia drive och sen skicka telefonerna dit först när marknaden i Europa är mättad, dvs om några månader eller så..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Hejbop!

Nu har vi lämnat dina varor till Posten.

Min är också på väg
Jag beställde en Svart 2:a Nov om folk undrar.

Vilken köplats hade du?

Permalänk

Vettefan hur förhandsbokningar funkar i andra länder men efter att ha läst denna tråd så verkar det som att det är meningslöst att förhandsboka med tanke på att många har fått sin tlf försenad medans butikerna börjar sälja telefonen imorgon.

Så jag som inte förhandsbokat telefonen kan redan hämta ut den imorgon, enda dåliga är att man får kanske gå upp tidigt på morgonen. Tycker det är allmänt dåligt hanterat av leverantörerna.

Permalänk

Tråååååkigt jag beställde min telefon den 26 oktober från Halebop och har inte fåt nåt mail än. Fasen så trist alltså. Ska snacka med supporten nu och se vad de säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fondlemyballs:

Vettefan hur förhandsbokningar funkar i andra länder men efter att ha läst denna tråd så verkar det som att det är meningslöst att förhandsboka med tanke på att många har fått sin tlf försenad medans butikerna börjar sälja telefonen imorgon.

Så jag som inte förhandsbokat telefonen kan redan hämta ut den imorgon, enda dåliga är att man får kanske gå upp tidigt på morgonen. Tycker det är allmänt dåligt hanterat av leverantörerna.

Ja. Leveransdatum för min är 24/12. Visserligen beställe jag rätt sent men ändå....

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Tråååååkigt jag beställde min telefon den 26 oktober från Halebop och har inte fåt nåt mail än. Fasen så trist alltså. Ska snacka med supporten nu och se vad de säger.

Har själv beställt den 20/10, inget mail. Antar att du har beställt någon speciell färg? Har köplats 14 för gula och inget mail, medans de som har beställt svarta verkar få den i veckan. Har Halebop bara fått in svarta eller började de packa de svarta och tar resten återstående av kvällen? Hoppet finns ju, men Halebop är hopplöst.

Permalänk

Kan vi inte skramla ihop till en flygbiljett så kan någon vänlig själ åka över till staterna och samla ihop alla vilsna Nokiamobiler, "take home our Soldiers" typ..

Permalänk

En kort sammanfattning av det lilla jag har använt den nu. Den har en mycket bra tyngd som är jämt fördelad på mobilens storlek. Den röda känns inte i mitt eget tycke alls hal som vissa har sagt. Den är otrolig snabb och skärmen är det bästa jag har sett med mina egna ögon. Än så är jag riktig nöjd med mitt köp!

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem

Extreme OIS-test! Tips till den som vill fästa sin 920 på en jeep och köra lite i öknen

http://ukmobilereview.com/manufacturers/m-nokia/lumia-920-extreme-ois/

Permalänk
Medlem

Chattade med kundtjänsten nyss, nu låter det såhär!!

Du 17:05

Hejsan!
Gjort en beställning på en Nokia Lumia 920 White med Ordernummer: xxxxxx med köplats xx.
Hört att ni börjat skicka ut dom till kunder idag vill kolla hur det ser ut för min del om jag hinner få den innan helgen?
xxxxxx, Halebop 17:19

Välkommen till livechatten!
xxxxx, Halebop 17:21

Vi har inte fått in dom än utan de kommer till vårt lager imorgon och då börjas de skickas ut.
Du får mail med leveransbekräftelse när din mobil skicka.

Permalänk
Skrivet av Gerlof:

Hejsan!
Gjort en beställning på en Nokia Lumia 920 White med Ordernummer: xxxxxx med köplats xx.
Hört att ni börjat skicka ut dom till kunder idag vill kolla hur det ser ut för min del om jag hinner få den innan helgen?

Vi har inte fått in dom än utan de kommer till vårt lager imorgon och då börjas de skickas ut.

Förra gången jag chattade med dem lät det hyffsat självklart att dem förhandsbokade skulle skickas . Dock osäker när jag ser detta tyvärr.. :/

Permalänk

2012-11-28 17:18:52
När kommer min Lumia 920? Har ordernummer xxxxxx
Mvh Viktor

2012-11-28 17:38:42
Hej vi får in första leveransen imorgon. Du har plats 17. Ännu oklart över hur många vi får in, men övertygad om att vi får in så att din skeppas imorgon.

Du kommer bli informerad när din skickas iväg

Permalänk
Skrivet av NoArmsButCookies:

2012-11-28 17:18:52
När kommer min Lumia 920? Har ordernummer 736635

Mvh Viktor

2012-11-28 17:38:42
Hej vi får in första leveransen imorgon. Du har plats 17. Ännu oklart över hur många vi får in, men övertygad om att vi får in så att din skeppas imorgon.

Du kommer bli informerad när din skickas iväg

Jag har plats 57 och dem sa att jag Förhoppningsvis skulle få min skickad också.

Permalänk
Medlem

Fick hem min idag och är hittils väldigt nöjd, måste lära mig navigera interfacet lite, jag är så himla van vid iphone´s.
Har några frågor till er som haft Lumia920 lite längre än mig eller om ni bara är vana Lumia användare.

Går det att göra så man ser hur många procent man har kvar på batteriet samt om man kan som på andra telefoner se connection, batteri osv högst upp på skärmen?

Sen undrar jag om man kan ändra så sök knappen går till google istället för bing (känns inte som att det kommer gå).

Känns som att jag hade fler frågor men har glömt dem nu
Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gerlof:

Hejsan!

Hmm man kanske skulle höra med dem om min svarta lumia verkligen är lämnad till posten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Tid Detaljer
11/28/2012 05:53:59PM Sessionen har påbörjats med (xxxxx)
11/28/2012 05:53:59PM Pontus : "Ovrigt"
11/28/2012 05:54:00PM System: “Hej och välkommen till Kundservice du pratar med xxxx. Vad kan jag hjälpa dig med?”
11/28/2012 05:54:40PM Pontus : "Hej! Har en "härlig" fråga som ni säkert fått 100ggr denna vecka."
11/28/2012 05:55:00PM Pontus : "Hur ser det ut med leveransen utav Lumia 920 ? har förbeställt mitt för ett tag sen"
11/28/2012 05:55:41PM Pontus : "xxxxxx-xxxx, tänkte då kolla med dig om jag får telefon innan porteringen utav mobilnummer innefaller"
11/28/2012 05:56:37PM Kundservice (xxxx): “Hej Pontus! Telefonen är inte skickad, det är cirka 3-4 leveranstid på den.”
11/28/2012 05:56:52PM Pontus : "3-4 dagar eller veckor ?"
11/28/2012 05:57:10PM Kundservice (xxxx): “Veckor.”
11/28/2012 05:57:43PM Pontus : "för porteringen till er från min nuvarande operatör innefaller 10dec, inte kan jag sitta utan mobil i 1-2veckor ?"
11/28/2012 05:58:19PM Pontus : "Är då simkort och telefon i samma "paket" ?"
11/28/2012 05:58:25PM Kundservice (xxxx): “Vill du att skjuter på datumet?”
11/28/2012 05:59:24PM Pontus : "Nej då, men ingen på telenor verkar ha koll på när telefonerna skickas, har fått olika bud senaste veckan så jag är bara fundersam över om vad man skall tro på."

*TYSTNAD*........

11/28/2012 06:06:16PM Pontus : "Men om du inte kan ge mig mer info så tackar jag för det jag fick iallafall."
11/28/2012 06:06:36PM Kundservice (xxxx): “Skulle det dyka upp några fler frågetecken är du välkommen att höra av dig igen. Ha en trevlig kväll.”
11/28/2012 06:06:47PM Sessionen avslutad

Kul.....

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ztorba:

Fick hem min idag och är hittils väldigt nöjd, måste lära mig navigera interfacet lite, jag är så himla van vid iphone´s.
Har några frågor till er som haft Lumia920 lite längre än mig eller om ni bara är vana Lumia användare.

Går det att göra så man ser hur många procent man har kvar på batteriet samt om man kan som på andra telefoner se connection, batteri osv högst upp på skärmen?

Sen undrar jag om man kan ändra så sök knappen går till google istället för bing (känns inte som att det kommer gå).

Känns som att jag hade fler frågor men har glömt dem nu
Tacksam för svar

Har inte fått min än men testa om det här funkar, (Bing is default, so you go to settings – advanced – then change the search provider.)

Har ett minne att det finns en app för batteri.