Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Någon som hört något från PhoneHouse?

Permalänk
Medlem

Någon som hört något mer från Halebop? Vart i kontakt med dem 3 gånger men får ingen information alls angående någonting alls. Känns som att man kan få telefonen imorgon eller i mitten av december :S Halva avtryckar fingret på att avbeställa från Halebop och köra express frakt från elgiganten för tillfället!

Permalänk
Skrivet av careface:

Någon som hört något från PhoneHouse?

Jag pratade med dem för 20 min sen när jag avbeställde min. Dem sa att dem inte hade skickat iväg några än, och det lät inte som om det skulle ske idag heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deejvid:

Någon som hört något mer från Halebop? Vart i kontakt med dem 3 gånger men får ingen information alls angående någonting alls. Känns som att man kan få telefonen imorgon eller i mitten av december :S Halva avtryckar fingret på att avbeställa från Halebop och köra express frakt från elgiganten för tillfället!

Inte hört något ännu. Beställde svart den 22 oktober. Räknar kallt med att de skall skicka den idag eller imorrn... Blir sjukt irriterad om den blir mer försenad, åker till usa den 6:e, hade bla. tänkt använda offline-kartor från nokian. Räknar med att Halebopmänniskor börjar höra av sig här i tråden när de får ordrarna packade

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Står som nr 19 i kön för en vit hos Halepbop. Pratade med dem imorse. De får in telefoner till "lagret" imorgon, de vet inte hur många och de skickar ut så fort de kan... Sannolikt ingen telefon till helgen alltså...

Permalänk
Medlem

Saxpy, när beställde du din vita? La min order 7e November, så vore intressant att veta ungefär vart man kan tänkas stå!

Permalänk
Medlem

Jag beställde 1e november...

Permalänk
Medlem

Ufh. Hade de någon som helst koll på hur många de skulle få in? Hon jag chattade med hade ingen som helst koll på det.

Permalänk
Medlem

Nope, hon hade ingen kolla på hur många som skulle komma in. Hon "trodde" dock att de skulle få så de kunde täcka alla förbeställda telefoner men det tar jag med ett par hundra nävar salt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deejvid:

Ufh. Hade de någon som helst koll på hur många de skulle få in? Hon jag chattade med hade ingen som helst koll på det.

Telenor ?
De jag haft kontakt med har inte ens förstått att den inte släppts ännu i sverige... Alla lika förvirrade över att jag inte hade fått den redan förra veckan

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av FeedHurley:

Jösses hur kan folk bli upprörda av frågor. Jag ber om ursäkt om jag omedvetet har sagt något olämpligt.

Det enda jag undrar över hur ni har tänkt ansluta er telefon till dator- och tv-skärmar då hdmi uppenbarligen inte finns till 920 (något jag enbart använt).

Jag har haft flertalet telefoner där möjligheten funnits att ansluta till min tv. T.o.m. min gamla Nokia N82 hade den möjligheten. Jag har dock aldrig använt det mer än till att testa med tidigare nämnda N82.

Jag ser nämligen inte riktigt användningsområdet. Det innebär ju allt som oftast att man måste ha med sig sladden, istället för att bara använda skydrive/dropbox eller liknande för att kolla på bilder eller liknande via en dator. Tror det är många med mig som har samma åsikt.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

hörde på 3`s Facebooks sida att dom får in första leveransen av telefoner i slutet av denna vecka,så nästa vecka ska dom få som beställt först! nästa leverans sa dom inget om! (ej heller hur många lumia 920 som kommer och går iväg)

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk
Medlem

Nummer 14 i kön för gula på Halebop. Har blivit "lovad" att telefonerna skickas ut imorrn utav kundtjänst. Tas med nypor salt. Får se ifall man får smsavi så man kan hämta på fredag elle vänta hela helgen..

Permalänk
Medlem

Drog iväg ett nytt mail till Telenor för att fråga vad som händer. Återkomm i slutet av nästa vecka då kanske vi har mer information!

Ger upp hoppet att få en från telenor närmaste tiden.

Permalänk
Medlem

Snackade med Elgiganten, alla färger är försenade där så oavsett om man väljer expressfrakt så finns det ingen chans att få den därifrån före helgen.

Permalänk
Medlem

Pratade också precis med Elgiganten och de sa att de hade dem inne och redo för att skickas, samt att med lite tur skulle jag få den innan fredag.

Permalänk
Skrivet av Deejvid:

Snackade med Elgiganten, alla färger är försenade där så oavsett om man väljer expressfrakt så finns det ingen chans att få den därifrån före helgen.

Min svarta är skickad från El Giganto, "Här är din försändelse: 27 nov kl 23:32 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen". Beställde i måndags. Nu är det upp till posten att leverera.

För övrigt så hade Phone House samma modell i Väsby-butiken i tisdags. Avbeställde dock eftersom dom ligger nästan 500:- högre i pris.

Permalänk
Medlem

Fick pilla på en riktigt gul l920 på phonehouse i täby i smyg (dom ville inte sätta upp den förens imorrn)

WOW vilken känsla, den låg sjukt bra i handen och allt flöt väldigt fint.
Jobbigt att jag behövde lämna tillbaka den :-/

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullenovitch:

Jag pratade med dem för 20 min sen när jag avbeställde min. Dem sa att dem inte hade skickat iväg några än, och det lät inte som om det skulle ske idag heller.

Avbokade? Hade du inte beställt något abonnemang eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjm1891:

Drog iväg ett nytt mail till Telenor för att fråga vad som händer. Återkomm i slutet av nästa vecka då kanske vi har mer information!

Ger upp hoppet att få en från telenor närmaste tiden.

De tycker alltså att man skall polla information från dem, istället för att de går ut med vad som gäller? Snacka om värdelösa.

Permalänk
Skrivet av FeedHurley:

Varför är den meningslös? hur hade du gjort om du skulle vilja visa upp bilder eller videos från din telefon på någons TV?

Och tänk om nån hade velat ha en projektor, äggkokare, you name it. Du pratar om en procent av köparna.

Och på en skala ett till tio, hur många gånger visar man bilder på TV:n? I princip aldrig, därav mitt svar, värdelöst.

Permalänk
Skrivet av Deejvid:

Skrivet av bullenovitch:

29:e November gäller fortfarande. Vi kommer inte få telefonerna på Fredagen eller imorgon. Absolut tidigast är Måndag har dom sagt.

(om man är med i första batchen av telefoner)

Permalänk
Medlem

Men gud, har du en tv med hdmi så lär den väl ha en usb-port också? Ser inte problemet..

Permalänk

Jag har ganska ofta anslutit min Nokia N8 till min TV via HDMI för att visa bilder eller filmer med den utmärkta appen "Big Screen". Skulle gissa att det inte finns någon USB-ingång på min TV, men är osäker.

Det finns säkert andra lösningar, och jag har inte speciellt bra koll på ny teknik (DLNA etc), men för mig har det varit användbart. Om jag köper en L920, vilket mycket talar för, är jag intresserad av att höra vilka alternativ som finns. Koppla till dator är jag inte intresserad av pga liten/usel skärm, som på de flesta bärbara.

Permalänk
Medlem

Telenor skickade precis SMS att de flyttar mitt nummer den 4:e december. Jag hoppas (för deras skull) att det innebär att jag får min telefon innan dess, annars tar det hus i helvete (vad nu det betyder)!

Permalänk
Skrivet av careface:

Avbokade? Hade du inte beställt något abonnemang eller?

Nej, jag kör på mitt nuvarande tills det tar slut (om tre månader).

Skrivet av GeneralRushHour:

29:e November gäller fortfarande. Vi kommer inte få telefonerna på Fredagen eller imorgon. Absolut tidigast är Måndag har dom sagt.
(om man är med i första batchen av telefoner)

Skickas dem imorgon och kommer jag definitivt få telefonen innan helgen. Bor en mil från Elgigantens lager och har valt expressbrev

Permalänk

Lite info för de som är intresserade... Igår sade Tele2 att min vita Lumia 920 var försenad till december, i morse visste de inte och för 5 minuter sedan sade de att prylarna håller på att packas om. Eftersom jag var bland de 100 första som beställde får jag en trådlös laddare på köpet och det var tydligen just laddaren som hade kommit in sent och riskerade att försena hela leveransen. Sista ordet är alltså att de högst sannolikt skickas ut idag om de hinner packa allt eller senast imorgon, vilket förhoppningsvis innebär ny lur innan helgen!

Men nu blir jag nästan lite sugen på en sån här istället, hehe:
http://www.walmart.com/ip/Samsung-Galaxy-S-III-920-Smartphone...

Permalänk
Medlem

Någon som vet var jag kan köpa en extraladdare? Vill gärna ha två trådade laddare så jag har en på jobbet och en hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Någon som vet var jag kan köpa en extraladdare? Vill gärna ha två trådade laddare så jag har en på jobbet och en hemma.

Krävs väl bara en vanlig mini-usb + usb-el uttag?

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Yes. Min dyker upp imorgon och jag fick Kollinr av Tele2 också. Kunde inte få det förra gången då det var någon säkerhetspolicy hos dem men denna killen i deras webshop gjorde min dag.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025