Trådlöst headset - g930 eller finns det bättre för samma peng?

Permalänk
Medlem

Trådlöst headset - g930 eller finns det bättre för samma peng?

Hej. Har nu tänkt att köpa ett nytt headset eftersom jag inte klarar av sladden på mitt Logitech g35.

Jag har funderat på ett Logitech g930, vilket i stort sett är ett likadant headset fast trådlöst.

Finns det något bättre trådlöst headset i samma prisklass?

Maxbudget: 1500kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trozen:

Hej. Har nu tänkt att köpa ett nytt headset eftersom jag inte klarar av sladden på mitt Logitech g35.

Jag har funderat på ett Logitech g930, vilket i stort sett är ett likadant headset fast trådlöst.

Kör själv på G930, lite dyrare med trådlöst men värt varenda krona!

Rekommenderas starkt!

Permalänk
Medlem

Jag har oxo G930 och är nöjd! Men vet dock inte hur ljudet är till lurar i samma prisklass.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av trozen:

Jag köpte G930 men blev sjukt besviken. Började skorra så fort man vred upp volymen lite. Lämnade tillbaka det och köpte Tactic3D Wrath istället, sjukt mycket bättre. Kristallklart 7.1-ljud, bra batteritid, avtagbar mikrofon

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1060545

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full Strike:

Jag köpte G930 men blev sjukt besviken. Började skorra så fort man vred upp volymen lite. Lämnade tillbaka det och köpte Tactic3D Wrath istället, sjukt mycket bättre. Kristallklart 7.1-ljud, bra batteritid, avtagbar mikrofon

måste dock hålla med dig, den var kass som attan, fick också en så kallad "måndags ex" och var så himla missnöjd, så fort jag vred upp ljudet så började ljudet låte som ett par headset som man får med en iphone 2.

Visa signatur

Corsair iCUE LINK 3500X RGB Vit & AMD Ryzen 9 7900x 5,5 GHz & Kolink Umbra 360mm & Asus Tuf Gaming X870 & Asus radeon RX 7800 XT 16GB & OCZ FATAL1TY - 750 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full Strike:

Skrivet av norowner:

måste dock hålla med dig, den var kass som attan, fick också en så kallad "måndags ex" och var så himla missnöjd, så fort jag vred upp ljudet så började ljudet låte som ett par headset som man får med en iphone 2.

Intressant, det är många delade meningar här.

Permalänk
Medlem

köpte corsair vengeance 2000 då de flesta som testat båda sa att det var bäst ljudkvalitet i dem och jag kan säga att jag är sjukt nöjd över mitt val

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk

Jag ska också inhandla dessa innan jul, och den enda frågan är: Är de verkligen sköna?
Tycker de ser så .. hårda .. ut..
Jag finner mina Siberia v2 extremt sköna, sitter aldrig mer än 6h i streck och de bara sitter som luft på huvudet och myser. Har heller inga problem med ljudkvaliten, tycker det är riktigt bra. Anledningen till att jag tycker det där med ljudkvaliten är troligtvis för att jag aldrig har testat något "high-end" headset.. Jag är absolut ingen .. tror att jag hörde någon säga "audiofil" i det här sammanhanget? och det viktigaste för mig är främst att de är sköna.
Har jag fått helt fel bild utav g930(/g35) ang. hårdheten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Jag ska också inhandla dessa innan jul, och den enda frågan är: Är de verkligen sköna?
Tycker de ser så .. hårda .. ut..
Jag finner mina Siberia v2 extremt sköna, sitter aldrig mer än 6h i streck och de bara sitter som luft på huvudet och myser. Har heller inga problem med ljudkvaliten, tycker det är riktigt bra. Anledningen till att jag tycker det där med ljudkvaliten är troligtvis för att jag aldrig har testat något "high-end" headset.. Jag är absolut ingen .. tror att jag hörde någon säga "audiofil" i det här sammanhanget? och det viktigaste för mig är främst att de är sköna.
Har jag fått helt fel bild utav g930(/g35) ang. hårdheten?

De sitter hårdare än Siberia/Icemat helt klart men de ligger inte mot hela tiden, när jag använde mina Icemat en längre tid så kändes det som öronen skulle brinna upp.

Sen beror det nog på hur litet eller stort huvud du har, jag känner knappt av mina G930 eftersom jag spänner inte ut dem speciellt mycket men kan tänka mig att det kan göra ont om man har ett större huvud.

Permalänk
Medlem

Går i samma tankar, följer detta!

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem

Det sitter inte hårt, helt perfekt enligt mig. Men har du glasögon köp inte!!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Har ett G930. Riktigt bra. Sitter skönt, bra ljud (har inte haft problem med skorrande eller konstigt ljud vid hög volym.
Sitter skönt som tusan också om man har den bra inställt.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Har g930 också men skulle inte köpa dom igen. Har haft 2st ocj båda har spruckit...

Permalänk
Inaktiv

Jag har ett G35 vilket är på ett ungefär samma headset. Jag upplever att det sitter väldigt obekvämt, det är hårt mot huvudet och plattar till frisyren något fruktansvärt. Varm blir man om öronen också. Varierar nog dock från person till person. Jag har ett rätt avlångt huvud om det nu har någon betydelse.

Ljudkvaliten är dock så bra som den kan bli. Rekommenderar definitivt om du testat det och vet att du inte kommer få problem med ergonomin.